Peesprobleem onder je voet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bamsy

Peesprobleem onder je voet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 21:49

Weet niet of hij hier op zijn plaats is anders hoor ik het graag.

Ik ben nu met met het 4-tal flink aan het trainen voor het kampioenschap 23 augustus (heb daarvoor altijd wat reacreatief gedaan en reed vaker buiten)
Maar nu ik wat actiever aan het trainen ben komen de blessures opzetten. Ik heb dus aan mijn rechtervoet een peesblessure zitten die maar terug blijft komen en soms erg pijnlijk is.

Hebben hier meer mensen last van? ik mag nu dus van de fysio mijn hakken niet uitdrukken en zelfs liever een tijdje op mijn tenen rijden (dus hielen optrekken) om de pees een tijdje rust te gunnen. De pijn ligt aan de buitenkant van mijn voet onderaan en steekt soms door in mijn hiel.

Oplossing nu: stevige enkelband aan tijdens het rijden (geeft ook goede steun onder mijn voet) en hakken uitdrukken.

ik hoor het graag of ik lotgenootjes heb!

groetjes

Diva

Re: Peesprobleem onder je voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 00:09

Ik zou naar je huisarts gaan en een een verwijzing vragen voor een bezoekje aan een sportarts. Die kan waarschijnlijk beter inschatten waarom en helpen aan een oplossing.
Ik heb er goede ervaringen mee in ieder geval. (wel met een andere 'blessure', nl pijn in enkels bij lange ritten)

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 21:14

hier mag een slotje op