ojee, een paard van 19 of een jong ding

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

principal

ojee, een paard van 19 of een jong ding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 23:32

ja ga binnenkort paardjes kijken, nu lease ik ook, en kreeg het aanbod om het paardje te mogen overnemen die ik lease, hartstikke leuk aanbod. Ook leuk prijs, niet zo veel.

Maar ook twijfel, paardje heeft blessure gehad r-achter, en loopt beetje wiebelig niet kreupel. Is ook nooit een foto of iets v gemaakt. Paardje is 19 en ik rij in de bak, of lekker naar buiten. Of gewoon wandelen. Ze is heel braaf.

Maar ik wil graag een jonger paard, rond 8 jr ofzo, type draver, ook lekker buitenritten en in de bak, eigenlijk hetzelfde wel, maar toch is dat eigenlijk mijn wens. Een paardje voor lange tijd.

Zal ik er wat mee doen , heb al gezegd datik as weekend eerst ga kijken, wie weet kom ik de kanjer tegen die ik zoek, vind het lastig, je bouwt toch een band op met je leasepaardje, ken je haar door en door.

Wie zou wat beslissen???

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:33

je moet doen wat je gevoel je zegt maar ook realistisch denken...ik zal toch gaan voor een jonger paard.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:34

Ik zou voor je eigen wens gaan, de 8jarige draver dus :) .
Dat wil jij dus dat moet je doen :) , vind ik.

Le_onie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:38

Ik zou toch voor het jongere paard gaan, om meerdere redenen.

19 jaar, aardig op leeftijd en je hebt natuurlijk eerder kans dat op beperkingen, deze kans is groter dan dat je een jong paard koopt. Hij loopt al iets 'wiebelig' zoals je dat doet, er is geen foto van gemaakt dus wie weet kom je over een tijdje wel voor verrassingen te staan. Ik weet niet of je wil wedstrijden gaan rijden ? Dan kan dat waarschijnlijk niet met je lease paardje..
Een jong paardje heb je zoals je zelf ook al zij voor 'lange' tijd.

Je hebt een goede band met je paardje, je kent haar door en door maar dit krijg je vanzelf ook met je andere paardje. Niet meteen uiteraard, dit moet je natuurlijk opbouwen en dat is misschien ook wel een uitdaging ? ;)

Kun je niet afspreken dat je gewoon nog af en toe met je lease paardje gaat rijden/wandelen ? Zodat het niet meteen 'over' is.

Succes !

orient11

Re: ojee, een paard van 19 of een jong ding

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:40

als ik jou was zou ik ook voor de 8 jarige gaan, daar kun je nog heel lang plezier mee hebben , en omdat die andere al 19 is tja het is niet een van je de jongste meer, maar je moet doen wat jou het beste lijkt om te doen, niemand die het voor jou bepaald dus....

Fellowschat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:43

tja dat is lastig
die van 19 jaar ken je natuurlijk al wat beter...
maar een jonger paard kan je ook een vriendschap mee opbouwen alleen moet je die nog leren kennen....
ik sluit me aan bij Le_onie, ;) over wat zij er verder over zij;)

anjaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:46

ik zou ook voor een 8 jarige gaan die als goed is niets mankeert en waar je nog jaren volop plezier aan kan hebben

anyw1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:52

lastig, die keuze.
maar als je gewoon lekker wilt rijden en af en toe naar buiten en het klikt met dit paard, waarom zou je dan op zoek gaan naar een ander?
je kunt het ook zo bekijken: nu fijn eigen-paard-ervaring opdoen met deze, waarvan je het karakter al kent, en met die ervaring later, als deze oud is en met pensioen moet, op zoek gaan naar een jonger paard.
met 19 en gezond kun je er best nog een leuke tijd mee hebben!
succes met je beslissing.

principal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 07:05

ja ik heb er lekker van geslapen, jeetje, idd mijn wens is een leuk paardje v rond 8jr. Lekker naar buiten, de meeste dravers zijn zo leergierig, dat is juist zo leuk.

Ja en me leasepaardje die ken ik nu na een jr door endoor, en is zo lief, maar hoe lang kan ze mee, tot nu toe is ze niet kreupel of wat geweest, maar de band die je met haar krijgt, was in het begin niet hoor, pas na een mnd of drie toe kreeg ik haar door, en werd ze open toe naar mij.

Ik zou ook op dezelfde stal blijven, heb al gevraagd voor een box, ja dat valt tegen als je haar niet mag doen, vind het lastig, en heb toch al een tijd naar paardjes gekeken, die kijk ik al een half jr ofzo, en durf nog niks door te hakken, om echt te gaan kijken, nu is het moment dat ik ga kijken, en dan komt de eigenaar of je haar wilt, snap hem wel ze doet het goed, en heeft veel plezier.

anyw1 schreef:
lastig, die keuze.
maar als je gewoon lekker wilt rijden en af en toe naar buiten en het klikt met dit paard, waarom zou je dan op zoek gaan naar een ander?
je kunt het ook zo bekijken: nu fijn eigen-paard-ervaring opdoen met deze, waarvan je het karakter al kent, en met die ervaring later, als deze oud is en met pensioen moet, op zoek gaan naar een jonger paard.
met 19 en gezond kun je er best nog een leuke tijd mee hebben!
succes met je beslissing.

Ja daar dacht ik ook aan, ze kan nog wel een tijdje mee, en voor wat ik doe is niet veel gevraagd. Alleen als ze straks wat ouder is, zal ze op pensioen moeten, hoewel ik wel meer tijd krijg. Me dochter is dan wat ouder, en daardoor kan ik me wel meer focussen op een jonger paard.
Ik kijk erg uit naar as weekend als ik ga kijken, heb al 2xen gebeld, en erg veel tips gekregen, en ze heeft zoveel staan, dat het onmogelijk is dat je niet op 1 verliefd gaat worden, en nu door de eigenaar die dat zei, ja dan komt je gevoel naar boven he.

Enige voordeel, is dat het paardje 2x minder kost dan de paarden die ik ga kijken, en daardoor nog een leuk spaarpotje achter de hand heb, gezien ze niet meer in de verzekering komt, maar ja om dat ook als punt te hebben, en ik eindelijk zover ben om een stap te nemen, oei vind het toch lastig, wat erg als je gevoel mee gaat spelen.

Jes

Re: ojee, een paard van 19 of een jong ding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:40

Wat jij zegt, ze komt niet meer de verzekering in. En een spaarpotje is zo op....
Ik had het geluk dat mijn moeder ook nog een spaarpotje had.

Maar ja, ook een jong ding kan wat krijgen. Casa werd kreupel toen ze net 8 was, is wel weer goed gekomen, maar toch.
Haar veulen Cashmere heeft me handen vol geld gekost en heb ik op 1.5 jarige leeftijd in moeten slapen. Dus leeftijd zegt uiteindelijk ook niets. Het enige voordeel is dat ze de verzekering in kunnen.

Een band kan je ook met een ander paard weer krijgen. Ik zou zelf wel voor een jongere gaan, maar rustig zoeken tot je er een hebt gevonden waarmee je echt een klik hebt. Tot die tijd kun je afspreken met de eigenaar van je lease paard dat je die graag blijft rijden, maar het ook begrijpt dat hij iemand anders gaat zoeken die geschikt is.

principal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 13:04

ja ben inmiddels alles aan het overdenken, en ga toch voor wat me wens is een draver.

Ga gewoon kijken zit er wat leuks tussen waar ik voor kan gaan, dan mazzel, en zolang ik niet slaag kan ik gewoon blijven huren.

Dus we wachten gewoon af as weekend, dus ben benieuwd.

idd een band opbouwen komt met het andere paardje ook wel, het voelt zo vertrouwd nu, ik sta er open voor dat die band opnieuw en zelfs beter kan komen met een ander paardje.