weekendje westernrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

diandra

weekendje westernrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 14:37

Voor diegene die graag eens een weekend western rijden is Trail Ranch in Diever een aanrader. Je kan er een dag rijden maar ook een weekend, midweek. ;)
Het wordt gerund door een gezellig echtpaar die ook de tijd nemen voor hun gasten. Prima verzorgd en goede paarden. Een echt aanrader! Zijn hier meer mensen die dit ook eens hebben gedaan? Wat was jullie ervaring?
*D Marjel
Laatst bijgewerkt door Tanja op 23-08-09 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Post aangepast naar de richtlijnen van VMR (vraagstelling ontbrak)

Klaasje

Re: weekendje westernrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 09:47

WN Algemeen -> EA-Commercieel?
:D

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:24

hebben ze ook een site?

Induna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:22

Bedankt voor de tip, het klinkt erg leuk :)
En pimmela, ze hebben een website ;) Zie www.trailranch.nl/

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:48

bedankt induna,
zier er erg leuk uit.

Tommy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:45

Afgelopen weekend voor het eerst een rit gemaakt bij deze stal. Echt super! Het was mijn eerste western ervaring en zeker voor herhaling vatbaar!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:54

Leuk hoor, maarrrr, als ik een weekendje dressuur wil rijden ga ik niet naar een manege waar je een trektocht/buitenrit kan maken op een bruin paard waarbij ik met dubbele teugel mag rijden (op de foto's zag ik veel mensen op 1 hand rijden). Ik zie een aantal op trens rijden maar ik zag ook iets dat of een shank is of een hackamore, dat vind ik niks voor zoiets, vooral als je er vanuit gaat dat veel mensen geen ervaring hebben met hefboomwerking.

't Is gerust leuk hoor, maar 't zijn buitenritten en van de foto's krijg ik het typische weer voor m'n ogen: western is teugels los en tuffen maar.

Overigens vind ik de beginpost ook wel EA-CO waardig. :=

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 20:32

WN-AM -> BRT

Dit is geen commercieel bedoeld bericht, daarnaast is adverteren voor derden niet toegestaan op Bokt :)

Tjelleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:31

Thnx voor de tip! Lijkt ons erg leuk om een keer te doen.
Mijn man is juist begonnen met westernrijden.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:01

Moderatoropmerking:
Oneliners en een offtopic bericht verwijderd, als je niets te melden hebt is het beter gewoon niet te reageren, als je reageert, laat je reactie dan ook iets met het onderwerp van dit topic te maken hebben :-)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 10:49

Authentic schreef:
Leuk hoor, maarrrr, als ik een weekendje dressuur wil rijden ga ik niet naar een manege waar je een trektocht/buitenrit kan maken op een bruin paard waarbij ik met dubbele teugel mag rijden (op de foto's zag ik veel mensen op 1 hand rijden). Ik zie een aantal op trens rijden maar ik zag ook iets dat of een shank is of een hackamore, dat vind ik niks voor zoiets, vooral als je er vanuit gaat dat veel mensen geen ervaring hebben met hefboomwerking.

't Is gerust leuk hoor, maar 't zijn buitenritten en van de foto's krijg ik het typische weer voor m'n ogen: western is teugels los en tuffen maar.

Overigens vind ik de beginpost ook wel EA-CO waardig. :=

Er wordt niet gereden op een hackamore. Tevens is dit geen manege maar een ranch ;) Als er ergens niet aan teugels getrokken wordt dan is het daar wel. Hier staat het belang van de paarden voorop en dat zie je overal in terug. Westernrijden is inderdaad niet het getouwtrek wat je in de engelse sport vaak ziet maar daar is niets mis mee toch?