Compost toilet voor mensen bij gebrek aan wc?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Compost toilet voor mensen bij gebrek aan wc?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 22:29

Wij huren een weiland waar alleen stroom en water is verder niks. Onze trailers staan op het land om wat spulletjes in op te slaan. Alleen... soms heb je hoge nood.

Nu zat ik er aan te denken om een soort composttoilet te gaan maken. Iemand creatieve ideeën om het wcprobleemvoormensen op te lossen op de wei?

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 22:33

Zoiets dergelijks bestaat al. Ik heb het een hele tijd terug een gezien op televisie.
Die mevrouw had een composttoilet ontworpen die gemaakt was van paardenmest.
Er was geloof ik ook een topic over op bokt.

Misschien dat je daar eens op kan googlen en inspiratie op kan doen.

Ik vond het wel een grappig ontwerp en lang zo gek niet bedacht.
Zelf ben ik niet zo creatief en kom dus niet verder dan met een wc-rol de bosjes in :Y)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:44

Je kunt gewoon een composttoilet maken, is heel schoon.

Maar als het alleen voor julliezelf is zou ik persoonlijk die moeite niet eens nemen... Gewoon hurken... :Y)

L_Rivaldo

Re: Compost toilet voor mensen bij gebrek aan wc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 08:13

Je hebt ook van die campingwc's, misschien is dat wat

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 08:19

Als je gewoon op de mesthoop gaat zittten krijg je vanzelf een compost toilet :+
ongebleekt toiletpapier erbij voila

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 10:10

volgens mij mag je niet zomaar een mest/composthoop maken.
Vroeger met kamperen met Scouting moest je een hudo graven. een gat in de grond. Daarboven maakte je dan met palen en een wc bril een zitje en elke keer als je dan je behoefte had gedaan schepte je er een flinke schep aarde over. Voor je weg ging maakte je het gat weer dicht en dat verging dan wel in de grond ;)

Een jaar of 10/13 geleden werd dat verboden en toen gingen we aan de campingtoilet. Daar werd gewoon een scherm omheen gezet van (tent)zeil en palen. Van boven gewoon open.

Wij hebben nu ook in een tuinschuurtje een campingtoilet geplaatst voor de mensen die hier hun paard hebben staan.
Als we thuis zijn kunnen ze gewoon bij ons naar binnen naar de wc, maar als we weg zijn, kunnen ze die nu gewoon gebruiken.
Er is biologisch afbreekbare vloeistof voor te krijgen en zo'n toilet gaat ook niet stinken (zolang je hem schoon houdt en niet hoeft te legen ;) ) en door de deksel blijft de bril ook schoon en droog. Ik vind het een mooie oplossing als er geen rioolaansluiting aanwezig is. En omdat het voor nood is, hoef je hem ook niet zo vaak te legen.

Alleen bij vorst kan het eventueel een probleem geven. Bij ons is het schuurtje geisoleerd, maar bij een weilandje is dat misschien moeilijker te realiseren...

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 11:37

unamie schreef:
Als je gewoon op de mesthoop gaat zittten krijg je vanzelf een compost toilet :+
ongebleekt toiletpapier erbij voila

Dat was ook mijn idee :D En is ook nog eens goed voor de bemesting van het weiland.
Mijn ouders hadden in het verleden geen rioolaansluiting, en gebruikten toen zo septictank. Eens in de zoveel jaren werd dat ding dan geleegd en dat kwam over ons land. Je kon precies waar dag gebeurd was, het gras groeide daar volop.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 12:42

Baal vlas/hemparade en een emmertje. Er is een heel interessant boek over het composteren van menselijke mest.
Humanure handbook Website:
http://www.jenkinspublishing.com/manual.html

(Eigenlijk heeft hij gelijk. Water zo zuiveren dat je het kan drinken om er vervolgens weer in te plassen is op zijn minst vreemd.)

my_angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 12:47

http://humanurehandbook.com/album_toile ... ilets.html

Misschien heb je hier iets aan?

Groetjes Martina

Edit Aanvulling: ik heb een pdf bestand met daar in de beschrijving hoe je er 1 kan maken al je wilt dat ik die doorstuur stuur mij daan een PB met je mail adres.

Martina

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:23

VSW --> TAO

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 19:53

Chemisch toiletje die je in een caravan hebt?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:17

Je kunt ook een portapotti in de trailer zetten. Die kun je eens in de zoveel tijd meenemen naar huis om te legen bv.
Maar als het alleen voor jezelf is, dan zou ik gewoon broek naar beneden doen en piessen maar!

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:59

Ik zou gewoon voor een chemisch toiletje gaan. Die dingen zijn niet zo duur en best wel handig. Persoonlijk ben ik niet zo van het primitieve..........

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:06

Bedankt voor het topic, Arabesk, ik lees even mee en ga ook naar de doorgegeven links kijken van my_angel en tamary.
Een diep gat in de grond, met een geimproviseerde zitting erboven van hout of zelfs een toiletpot erop geplaatst met een huisje eromheen geplaatst ben ik zelf tegen gekomen op de pampa's van Argentinie. Een kuiltje graven in het zand en daarna zanderover is nu zo nu en dan onze methode.
Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen.