zadel invetten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rosan1988

zadel invetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 13:42

Ik ben vrijwel onbekend in de paardenwereld, maar nu moet ik voor mijn opleiding een leskist maken over zadel invetten voor autisten.

Wie kan mij stap voor stap uitleggen, wat je hierbij precies moet doen?

Bedankt!!!

malloesje

Re: zadel invetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 14:39

Eerst schoonmaken met een vochtig sponsje evt. met zadelzeep (niet laten schuimen!). Vervolgens vetten met een middel wat bij voorkeur bijenwas bevat, hier een ander sponsje voor gebruiken. Nadien uitwrijven met een lap. Een zadelbok is handig om het zadel op te leggen. Beugels zijn tegenwoordig vooral van rvs of plastic dus die met water en een borstel schoonmaken :)

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 14:44

ik denk niet dat autisten kunnen beoordelen wanneer een sponsje kliedernat is of vochtig. Misschien moet je dit wat duidelijker stellen. Neem het sponsje in je hand vast, dompel hem helemaal onder in een volle emmer water en tik de bodem van de emmer, haal het sponsje eruit en knijp gedurende 5 tellen op het spons zodat het water eruit kan.
Dit zijn al heel wat stappen, maar dit lijkt mij beter, toch al duidelijker.
Belangrijk is ook dat je kijkt naar wat je kind (met autisme) nodig heeft. Is enkel stap voor stap geschreven tekst goed of helpen foto's ook bij deze tekst....

Saleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 20:52

x_Quinta_x schreef:
ik denk niet dat autisten kunnen beoordelen wanneer een sponsje kliedernat is of vochtig. Misschien moet je dit wat duidelijker stellen. Neem het sponsje in je hand vast, dompel hem helemaal onder in een volle emmer water en tik de bodem van de emmer, haal het sponsje eruit en knijp gedurende 5 tellen op het spons zodat het water eruit kan.
Dit zijn al heel wat stappen, maar dit lijkt mij beter, toch al duidelijker.
Belangrijk is ook dat je kijkt naar wat je kind (met autisme) nodig heeft. Is enkel stap voor stap geschreven tekst goed of helpen foto's ook bij deze tekst....

Ik ben het er mee eens! Je kan er ook een soort spelletje van maken! snappen ze het nog beter! ;)
Ik heb namelijk perongeluk een autistisch kindje in de les.. En zij snapt het zo veel beter. Als je het voor doet snappen ze het ook heel erg! Succes!

Rosan1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 23:56

hartelijk bedankt voor de reacties!
Zelf weet ik precies welke taal ed. ik moet gebruiken, daar ging het mij niet zo om.
ging mij alleen om het invetten.