Maar altijd problemen hebben. Nu zat ik eens te denken, hoe zit het dan als jij je paard meegeeft op mondelinge afspraak?
Stel: Je geeft je paard mee aan een vriend door omstandigheden.Deze vriend beloofd heel goed voor je paard te zorgen,
Afspraak was dat het dier er voor onbepaalde tijd mocht staan, maar het dier wel van jou bleef. Je hebt niks op papier gezet
maar wel getuige van deze afspraak. Mondeling is bindent toch? Maar je zou nu je paard weer mee terug willen nemen, alleen de goede vriend wil het paard niet terug geven. Wat nu?
Ik lees hier op jullie site dat diegene die de stalkosten en voorzieningen betaald heeft, meer als een half jaar diegene het paard krijgt.
Maar dat was mondeling niet zo afgesproken.
Hoe gaat het dan in ze recht?
(Even voor alle duidelijkheid, dit is puur een voorbeeld en een vraag na het lezen bepaalde topic, ik zit er zelf dus niet mee.
)
maar goed; op een gegeven moment kwam er knallende ruzie tussen haar en de manegehouder. Toen eigende de manegehouder zich het paard weer toe; hij zei dat ze er alleen maar op had mogen rijden en dat de pony altijd van hem gebleven was etc.