Welke rijlaarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marrie1996

Welke rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 10:19

Hee, :D

Ik wil binnenkort nieuwe rijlaarzen aanschaffen maar heb geen idee welke?!

Ik heb vrij kleine voetjes die niet heel veel maar zullen gaan groeien, dus duurdere laarzen mogen ook gezegd worden! (heb maat 36/37 maar zullen tot een max. van 38 groeien)

Zijn er hier ook mensen die chaps aanraden? Zoja, waarom? en wat zijn dan goede?

Als ik laarzen neem, wil ik ze het liefst van leer, maar ze moeten wel van wat fijner leer gemaakt zijn en niet te moeilijk om te onderhouden!

Mensen die goede laarzen weten willen die even de prijs,merk,waarom,en waar te koop erbij zetten? En misschien een foto? :o

Groetjes Margreet

Anoniem

Re: Welke rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:09

fijner (kalfs) leer zal altijd sneller beschadigen dan goedkoper (rund) leer. Bij lipica kan je je laarzen op maat en naar wens laten maken, en is vrij prijsgunstig. Bij parlanti kan dat ook, en dat is echt topkwaliteit :D Maar daar is de prijs ook naar (vanaf 800 euro,) Ik heb chaps van parlanti en die zijn echt wel heel mooi, ook laarzen van lipica en die zijn ook wel prettig dus.

ik heb zelf ook laarzen van petrie gehad, die vond ik heel mooi. Ze zijn wat harder maar dat vond ik zelf dus wel prettig omdat je dan meer 'steun' hebt :) ... Maar dat ligt aan je eigen voorkeuren dus. Petrie's zijn over het algemeen wat harder..

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 14:12

Ik heb alleen ervaring met Petrie, en die ervaring is goed :j Heb er verschillende laarzen van gehad.

Liinsjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 17:04

Ik had petrie rijlaarzen maar vond ze niet fijn dus heb bij Lipica laarzen laten maken en ze zijn erg fijn!

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 17:06

ik heb 2 paar petries en 1 paar derby softjumpers.. die derby's zitten vanaf dat 1 echt heeerrlijk (wat zachter leer) en de petries is ff doorbijten.. maar als je die ingelopen hebt helemaal naar jou voeten dan trek je ze aan en dan zitten ze gelijk weer als gegoten en dat vind ik ook wel prettig! beide merken heerlijke laarzen dus!

marrie1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 17:11

miszlisanne schreef:
ik heb 2 paar petries en 1 paar derby softjumpers.. die derby's zitten vanaf dat 1 echt heeerrlijk (wat zachter leer) en de petries is ff doorbijten.. maar als je die ingelopen hebt helemaal naar jou voeten dan trek je ze aan en dan zitten ze gelijk weer als gegoten en dat vind ik ook wel prettig! beide merken heerlijke laarzen dus!

En wat kosten ze?

Liinsjee schreef:
Ik had petrie rijlaarzen maar vond ze niet fijn dus heb bij Lipica laarzen laten maken en ze zijn erg fijn!

En die van jou?

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:05

petries die ik al 6 jr heb ofzo die waren 250 ik heb nu 4 jaar petrie ankys die zijn nu 300-350 euro? en die softjumpers van derby zijn 330 euro!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:13

Ik heb gewoon rubberen laarzen van aigle. Ze zitten lekker en ze gaan niet snel kapot. :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:28

Kleine voeten maakt niet uit, want ik heb maat 36. Heb Petri standaard gehad en daar veel jaar plezier van gehad. Nu heb ik Artiat en dat bevalt echt heel goed. Lekker soepel en je voelt haast net zoveel als met chaps. Chaps kunnen fijn zijn als je nog in de groei zit, omdat ze vaak niet zo prijzig zijn als laarzen. Je mag ook met gladlederen chaps wedstrijd rijden, dus dat kan een extra overweging zijn

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 16:44

Ik heb ook laarzen van petri, ben er erg blij mee.
Idd even doorbijten met het inlopen maar daarna echt heerlijk!
Ben nu met m'n 2e paar bezig :j

maariejellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:37

_Chantal89 schreef:
Ik heb gewoon rubberen laarzen van aigle. Ze zitten lekker en ze gaan niet snel kapot. :)

Same here :D
Snap eigenlijk niet wat het nut van leren rijlaarzen is, rubberen doen het net zo goed. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:43

Ik ben heel tevreden over de petrie hampshire :)
Niet zoheel erg duur (250 ofzo?) En heel fijn omdat er een rits in zit! En mijnes zijn na een paar krasjes nog heel mooi :) Terwijl ik er alles mee doe (door modder lopen gebruiken als training en wedstrijd laarzen ectr) en ze niet altijd zo goed schoon maak.. dus hele goeie kwaliteit :)

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 09:47

Ik heb zelf Ariat chaps, en wil niks anders meer!
Het zit super lekker en het staat ook super goed!
Waarom heb ik niet voor laarzen gekozen? Omdat ik chaps veel en veel fijner vind, ik loop ook gewoon soms bij de paarden alleen op mijn Chaps schoenen en doe vaak pas bij het rijden mijn Chaps om :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:57

Ik heb sinds een paar maanden de Petrie Elite. Ze bevallen erg goed. Ze zijn behoorlijk stug maar dat vind ik juist prettig.
Het inlopen was geen probleem, ben de eerste keer direct op mijn paard gestapt.

Ik heb ze overigens op maat laten maken.

Chantal93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 14:50

Ik heb Cavallo Junior, dat zijn leren laarzen.
Je kunt er een zooltje uithalen waardoor je 1 maat groter hebt.
Ook kunnen ze nog wat breder worden als je kuiten dikker worden.
Deze laars kost 220 euro en is goede kwaliteit :)!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 14:53

als je dan toch duurdere mag, dan ging ik voor de Konigs Sir

heb 1 paar voor de wedstrijden en ga nu naar de ruiterportzaak voor een paar voor thuis

marrie1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 14:57

Ik heb neit gezegd dat ik dure laarzen mag :+ , mensen hier hebben dure laarzen dus daarom denk jij waarschijnlijk dat ik dure mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 16:53

omdat ik dat zo begrijp uit je beginpost.

maar wat heb je er aan om ervaringen te horen van hele dure laarzen als je ze niet mag?

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 17:00

maariejellee schreef:
_Chantal89 schreef:

Same here :D
Snap eigenlijk niet wat het nut van leren rijlaarzen is, rubberen doen het net zo goed. :')

mijn voeten zweten zich een ongeluk in rubberen rijlaarzen, daarvan zwelt mijn onderbeen op, en krijg ik mijn voeten niet meer uit mijn rijlaarzen, dan moet ik ze elke x kapotknippen wil ik mijn benen kunnen bevrijden. Met leer heb ik hier geen last van ;).

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 17:07

Ik heb zelf de Petrie Perfect en lees er verschillende verhalen over.
Echter heb ik er nooit problemen mee gehad.
Ze zijn soepel, makkelijk te onderhouden en sinds ik ze heb nooit problemen mee gehad :)

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 17:13

Ik ben grote voorstander van Soubirac! Ik had de Soubirac Dauphine, met veter en rits. Zeven jaar hebben ze het prima gedaan, toen is de rits stukgegaan... Grote voordeel bij deze laarzen, voor mij, is dat de laars aan de buitenkant van je been van een hard en stevig leer is, terwijl de laars aan de binnenkant van je been (dus de kant die tegen het paard ligt) van een heel soepel en flexibel leer is, waardoor je optimaal contact hebt met je paard.
Ze kosten wel rond de 400€, maargoed, ze gaan dan ook lang mee (wat ik ook het grote verschil vind met de rubberen laarzen, die gingen bij mij amper half jaar tot een jaar mee! Elk half jaar nieuwe laarzen kost uiteindelijk ook heel wat hoor! Verder zitten leren laarzen gewoon 20x comfortabeler...)

marrie1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 17:17

Ik heb mijn (hele goede) rubberen laarzen nu bijna 2 jaar en er zit nog nergens een gat in, en ze zijn nog heel mooi maar helaas bijna te klein!

Sunny1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 19:26

Ik rijdt liever met chaps!

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 21:57

Ik weet niet precies wat je budget is?

Ik zweer zelf bij petrie's. Maar als je budget dat niet toelaat denk ik dat de leren laarzen van HH of die van huismerk divoza misschien wel een optie voor je zijn?

Rooosalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 23:20

heb de cavallo junior jump. en ze zitten geweldig! wil de'r echt niet meer zonder. de laars is opzich best prijzig, maar je krijgt echt waar voor je geld!!!