[EG] Ruby, wordt dit jaar 9, vosmerrie, welsh!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxxdonja

[EG] Ruby, wordt dit jaar 9, vosmerrie, welsh!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 19:03

!Heb toestemming!

Ik ben op zoek naar de oude eigenaar van mijn (bijrijd)pony Ruby. Zij is sinds eind november bij ons op stal. Ze komt ergens uit Drenthe.

Haar karakter:
Ruby is een leergierige pony, kende bijna niks toen ze hier kwam. Ze is heel goed op de hulpen, een beetje té goed. Ze is dus super voorwaarts en heel sterk. Maar als ze je kent, wil ze alles voor je doen, ookal vindt ze het moeilijk.

Haar uiterlijk:
Ruby is een vos. Een hele mooie stevige pony. Stoere pony, met mooie manen en staart en dikke voorpluk. Ze heeft voor 2 witte voetjes en achter ook. Een hele mooie bles. Super mooie gangen.

Verdere gegevens:
Toen ze eindnovember bij ons kwam, was ze 8. Ik weet haar geboortedatum niet. Dus ze is 9, of wordt dit jaar nog 9. Ze is dus een welshje, een c pony, ik weet ook niet precies hoe hoog, ik schat 1.33! Kan natuurlijk iets kleiner of iets groter. Ze voelt zich soms wel groot :+ Verder weet ik dat ze niet zo serieus is gereden voordat ze hierkwam, vaak in het bos.

Foto's:

Afbeelding
Juni 2009.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-84COG3QK.jpg
Rijden.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BPKYUQI7.jpg
Toen ze net hier kwam.

Afbeelding
In de wei.

Ik hoop dat iemand haar herkent of zo iets dergelijks! Reacties mogen per PB maar ook via het topic, maakt mij niet zoveel uit!

Dönja.

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 12:54

Lijkt heel erg op een oude pony die bij ons op de manege heeft gestaan, weet je waar ze ongeveer vandaan is gekomen?

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 12:58

Onze manege eigenaar rijdt niet zo ver weg van pony's, dus ze komt volgens mij wel uit Drenthe/Overijssel. Als ik me niet vergis komt ze ergens bij Hoogeveen weg, maar kan ook rond die buurt zijn. Ze heeft idd op een manege gestaan. Bedankt voor je reactie.

Marloes

Re: [EG] Ruby, wordt dit jaar 9, vosmerrie, welsh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 12:59

Hmm...wij wonen wel een stukje verderweg, helaas...
Succes verder met je zoektocht!

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:05

Ik heb altijd bij manege de Wolden/den Esch gereden in Zuidwolde (ligt bij Hoogeveen) en daar heeft ze volgens mij nooit gestaan, sowieso niet vlak voor november vorig jaar (toen is ze toch bij jullie gekomen, of het jaar daarvoor?) maar je zou eens aan manege de Buitenwijck kunnen vragen, dat is in Stuifzand en dat ligt ook bij Hoogeveen.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 22:00

Mijn vader zei vandaag, dat ie niet op een manege had gestaan. :roll: ik weet het nu helemaal niet meer hoor, want nu zegt ie dat ze had gestaan bij iemand met een eigen stuk grond. Ze is wel zeker van een oudere man geweest. :) Maar ze stond omg. Hoogeveen, zegt ie, dus kan ook Noorderschut enz zijn.
Nouja, ik moet nog maar eens wat info vragen aan Ruby's eigenaar. :)

Ik weet niet of Ruby haar ouders bekend zijn, maar als ik die weet, kan ik dan meer te weten komen?

Gr
Laatst bijgewerkt door Tanja op 23-09-09 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Offtopic reactie verwijderd en een reactie daarop verwijderd.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 18:08

Morgen is het een jaar geleden dat ze kwam.

Schopje :)