Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Ik ben het helemaal met je eens!
Bij een koudbloed moet je erg consequent zijn. Ook zijn ze erg sterk en minder ervaren mensen gaan dan met kracht rijden, dat win je nooit!
Dus het wordt 1 groot drama, ik heb dit al zo vaak gezien.
Pas als je eenmaal hebt bewezen dat jij beslist wat er gebeurt zijn het hele lieve zachte paardjes. Stapt iemand anders erop dan zijn ze uitgekookt genoeg om te weten dat de nieuwe ruiter zich nog even mag bewijzen.
uitzonderingen voorbehouden natuurlijk
. Verder ben ik er ook mee eens dat warmbloeden meer op karakter gefokt zouden moeten worden
Annabella schreef:Ik ben het helemaal met je eens!
Bij een koudbloed moet je erg consequent zijn. Ook zijn ze erg sterk en minder ervaren mensen gaan dan met kracht rijden, dat win je nooit!
Pas als je eenmaal hebt bewezen dat jij beslist wat er gebeurt zijn het hele lieve zachte paardjes. Stapt iemand anders erop dan zijn ze uitgekookt genoeg om te weten dat de nieuwe ruiter zich nog even mag bewijzen.
)
(lekker breed) en het is budgettair wat verantwoorder
. een warmbloed 'moet je' (moet helemaal niet, maar dat denkt iedereen) toch wat meer krachtvoer in gooien en een koudbloed doet het veeeel beter op ruwvoer
wreckh schreef:Annabella schreef:Ik ben het helemaal met je eens!
Ben het hier niet helemaal mee eens. Onze shetlander was erg lief voor kinderen (niet voor volwassenen, de haflinger van mijn moeder past zijn gedrag aan aan de ruiter, met een beginner of kind word ze veel voorzichtiger. Terwijl ze bij mij echt geen makkelijke is.
Op de club kampioenschappen verdroeg ze geen roset op haar hoofdstel, op ponykamp met kindjes konden ze haar hoofdstel volhangen met rosetten.
Citaat:Citaat:randie schreef:
Paarden gaan vaak gemakkelijker en beter met kinderen om dan met volwassenen
Ik zie dat andersom. Kinderen gaan beter (want vaak nog natuurlijker en gevoelsmatiger) met paarden om dan volwassenen. Die paarden doen niks verkeerd, de mensen wel.
. Opener en eerlijker tegen over derandie schreef:Citaat:Ik ben het helemaal met je eens!
dat bedoel ik. Verder ben ik er ook mee eens dat warmbloeden meer op karakter gefokt zouden moeten worden
maar dat is een andere discussie. Ook een goed punt hierboven, maar in zulke gevallen wordt er dan toch aan-
geraden om een koudbloed te kopen...terwijl ze daar inderdaad nog niet klaar voor zijn.