kosten rits/stiek in laars zetten?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

kosten rits/stiek in laars zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 11:28

hey,

26 september heb ik wedstrijd, maar mijn laarzen zijn een tikke te klein geworden om m'n kuiten.
nou wil ik wel nieuwe kopen, maar de prijzen staan mijn portomenee niet aan haha :+ (aangezien ik hopelijk binnenkort mijn laarzen weer aan kan)

nou heb ik dus nog bijna nieuwe laarzen staan, waarvan er alleen een nieuwe zool onder moet en de kuit te strak is.

ik wil er nu een rits oid in laten zetten, maar wat gaat dit kosten?
of als iemand anders nog wat weet?

LisKir

Re: kosten rits/stiek in laars zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:31

Ik heb jaren geleden bij de schoenmaker ritsen in de laarzen laten maken en was ongeveer € 35,00 kwijt. Denk dat je dus het beste bij een schoenmaker bij jou in de buurt kunt informeren.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:35

Ik heb een paar jaar geleden nav. hetzelfde probleem bij de lokale hakkenbar de schachten van mijn oude laarzen open laten knippen en er elastiek achter laten stikken. Ik weet niet exact meer hoeveel het me toen gekost heeft, maar iig. belachelijk weinig, een tientje of vijftien euro ofzo.

Inmiddels heb ik overigens wel nieuwe laarzen...

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:06

Ik heb ook een rits in mijn laarzen laten zetten en het kostte €40. Ik kon kiezen tussen aan de achterkant of schuinvoor.

Nefae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 13:12

Het schijnt dat in Zuthpen een hele goede schoenmaker zit waar je voor €40,- klaar bent, die man heeft bij Petrie gewerkt en weet er dus heel veel van. Ik ga er volgende week zelf ook langs.

GWENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 13:35

Ik weet niet of ze veel te smal zijn, maar toen ik mijn laarzen ging aanpassen konden ze ze ook nog wat oprekken zodat ik ze makkelijker ging aangkrijgen. Dit was bij de Petrie Anky.
Heb uiteindelijk toch voor de Allure gekozen met rits. Ik hoor welleens dat als je er een rits laat inzetten de pasvorm van je laars minder wordt? Heb hier zelf geen ervaringmet

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 14:03

heb het nagevraagd hier en het is 16 euro per laars voor een rits :)

m'n laarzen zijn ong 1 cm te strak, valt dus heel erg mee en ik moet zoiezo voor de wedstrijd nog naar de dietiste, dus hopelijk passen ze zoiezo weer, maar ik wil toch een beetje goede laarzen hebben op de wedstrijd..
vorig jaar kreeg ik ze net op de dag van de wedstrijd binnen, en kon ik met chaps rijden wat ik nu niet van plan ben :P

heb ze al wel geprobeert ''op te rekken'' had gelezend at als je er kranten indoen en water (goed volproppen) dat dat ook wel kon helpen, maar dat hielp weinig :P

't zijn derby's :)

GWENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 14:43

Ik bedoel oprekken met een machine, ik denk dat 1 cm wel moet lukken, dan pas je er al in. Moet je er goed met rondwandelen daarna met laarzenspanners wegzetten. Ik zou het proberen, bij mij deden ze het gratis. Ik vind het een mooiere oplossing dan een rits.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 14:49

Op dieet werkt toch niet voor je kuiten?
Oprekken is het beste idee denk ik. Anders zou ik voor de ritsen gaan, is ook stukken goedkoper dan nieuwe laarzen!
Mindere pasvorm weet ik nog zo net niet, maar klinkt logisch omdat de achterkant niet meer om je kuit heen vormt omdat daar de harde rits zit, die vormt zich niet :+

Ment

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 15:07

Je kan ze inderdaad ook op laten rekken als het maar om 1 cm gaat. Dat is volgens mij ook niet zo duur, het duurt wel een paar dagen.
Bij mij krompen ze daarna wel weer, maar dat was omdat het coating laarzen waren, die schijnen dat te doen.

Overigens heb ik nu laarzen met rits aan de binnenkant, en die bevallen super, geen gezeur meer met aan- en uittrekken met laarzentrekkers etc.

Evito_06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 17:37

waar woon je? Want in Emmen of Klijndijk kan je het ook laten doen. Is erg netjes, alleen wel 45 euro!!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:32

HAR-->RUI

Lissol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 09:07

bij Petrie ben je voor ritsen inlaten zetten volgens mij 120 euro kwijt. En ik ging naar de schoenmaker die doet voor 2 laarzen 60 euro. Je hebt ook nog wel goedkopere maar ik wil wel iemand die het goed doet en er ervaring mee heeft.

DaihyoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:22