Paard wil niet bij vriendje weg

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Xhiske

Paard wil niet bij vriendje weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 17:46

hallo,

Ik heb nu sinds maandag een eigen paard en ik had ook al een shetlander. Nu is het zo, dat als ik met het paard wat wil doen (borstelen, eten geven (paard eet alles van shet op), of longeren). Dat het paard helemaal flipt.

Vandaag zouden we eventjes rijden op het land (wij wonen op een boerderij) mijn buurmeisje (die ook bij ons werkt, laten we haar even G noemen) ging er eerst op. De shet stond in de wei en het paard hadden we opgezadeld. G ging er op zitten. Eerst deed Natalien(het paard) heel hyper (achteruit, beetje stijgeren enzo) en toen liep ze achteruit het erf op en daar liet ze zich ineens op het beton vallen(ze heeft er niets aan over gehouden). Toen we eenmaal op het land waren, hebben we Natalien eventjes gelongeerd (waarbij de shet in de wei helemaal gek werd) en toen ging G er weer op. Toen was Natalien heel braaf, en later ging ik er weer op en was ze ook heel braaf. Toen we haar weer naar het weiland brachten was ze weer helemaal normaal.

Gisteren was het ook zo dat is Natalien en de shet even eten zou geven. Dus ik zou Tessa(de shet) in de stal zetten zodat die ook rustig kon eten. Natalien flipte weer helemaal en ontsnapte bijna. Het helpt ook niet als ik Natalien op stal zet, want die kan ik dan bijna niet houden. En verder als Tessa er bij is, is er helemaal niets aan de hand.
Dus nu is mijn vraag.
Hoe kan ik ze er aan laten wennen dat ze uitelkaar gaan, zonder dat een van de 2 helemaal flipt.

m1992

Re: Paard wil niet bij vriendje weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:00

Ik denk door het gewoon veel te doen, veel uit me kaar halen en dan beide paarden afleiden met positieve aandacht, eten etc.. Ik denk dat het vanzelf wel minder word dan..

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 18:10

oke bedankt.

Elsie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 08:44

Veel doen idd, en proberen om het steeds een stukje langer vol te houden.
Evt. afleiden met wat voer oid.

Vassilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:06

Hier stond een heel artikel over in de bit..

Deb100

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 08:00

Vassilia schreef:
Hier stond een heel artikel over in de bit..

Welke nr.?

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:48

het klinkt heel zielig, maar ej moet ze een paar weken scheiden. ook dat ze elkaar niet meer kunnen zien.. dat stond in de ros. :) welk nummer weet ik zo net niet..

succes