Iemand ervaring met Moutain Horse rijlaarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fienaaa

Iemand ervaring met Moutain Horse rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 22:58

Ben opzoek naar nieuwe rijlaarzen... Moutain Horse leek me wel wat... Iemand ervaring met deze laarzen? Gaan ze lang mee?

ThnX !

Ponypeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:00

Ik ben heel blij met mijn mh laarzen, heb ze al 5 jaar, rijd 1 á 2 keer in de week en ze zijn nog prima. :D

inkepink

Re: Iemand ervaring met Moutain Horse rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:04

superlaarzen, wel ietsje lomp om te zien (op de duurste na dan) maar ze gaan hier toch al weer wat jaartjes mee, ben er niet zuinig op, rij dagelijks 1 a 2 paarden en stamp er met slecht weer mee in de modder rond......en ze zien er na een poestbeurt weer uit als 'nieuw'

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 23:06

Ik rijd min 3x per week... Gemiddeld 5 en maximaal 7 keer per week... Dus ze moeten tegen een stootje kunnen, en wel op wedstrijden mogen... Vandaar dat ik bij laarzen van MH terecht kwam !

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:06

Ik weet niet precies welk model je wil gaan dragen?

Ik heb zelf de High Rider, inmiddels alweer 3 jaar. Ik gebruik ze dagelijks en ze blijven erg netjes. Wel ben ik zuinig op de ritsen en trek ik ze altijd uit met behulp van een goede laarzenknecht. Ik bewaar ze liggend bij gebrek aan laarzenspanners en zo nu en dan maak ik ze helemaal schoon en poets ik ze.

Wel heb ik er een paar dikke berschoenzooltjes in, ik heb nogal smalle voeten en zonder die zooltjes zwem ik erin. Nu kan er in de winter nog een paar dikke sokken in (nooit koude voeten), maar glij ik ook niet teveel door de laars met dunne sokken in de zomer.

Overigens rij ik zelf endurance, voor zover het om wedstrijden gaat, en daar zijn de eisen aan laarzen/schoeisel wat minder strict. Ik weet dus niet of je ermee mag starten.

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:07

Ja ze zijn heel soepel en je voelt bijna niet dat je ze aan hebt! Ik heb ze als ''trainingslaars'', omdat ik ze voor wedstrijd en andere dingen een beetje te lomp vind. En omdat ik lange dunne benen heb en de standaardmaten mij niet perfect passen ;)
Maar ik ben er heel erg tevreden over!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:15

Ik heb de sportive high riders en die bevallen heel goed. Ik heb ook de gewone high riders gehad, maar die vond ik toch wat te lomp. Ik heb er niet echt spanners in, maar gewone laarzen"dingen" van de blokker. Spanners lijken me ook niet goed voor de rits.

Rianneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:19

Ik heb ze ook al een aantal jaar!!
Ik heb ook de High Rider...
Had vorig jaar de rits kapot en de ruitersportzaak heeft ze opgestuurd en wat denk je ....
IK KREEG NIEUWE!!!! als dat geen TOP garantie is!

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:21

Hms ja... die ritsen... die had ik regelmatig kapot! Beetje jammer, maar verder helemaal top!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 08:52

ik heb de sportive high rider gehad, hele fijne laarzen, maar de normale kuit was mij nog te breed en ze zakten dus af.
heb geen last gehad van de ritsen oid

Janice_T88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 09:01

Ik heb ze pas gekregen van iemand en tot nu toe erg tevreden over,
probeer eens wat verschillende uit dat kom je er wel uit.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 09:02

Ik heb dus deze, de 'richmond highrider':

Afbeelding

Zeer fijne laars, niet in hoeven lopen, loopt heerlijk door het voetbed, én chique om te zien.. :o
Hij sluit bij mij mooi aan bij de kuit (door elastische inzet) en zit mooi hoog zonder irritant in je knieholte te zitten..
Heb hier nog geen moment spijt van gehad.. :D
Laatst bijgewerkt door Casarell op 12-08-09 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 09:04

Volgens mij ben ik de enige die de laarzen waardeloos vind. Bij mij staan ze te verstoffen. Het zijn de High Riders maat 41, iemand?

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 09:11

Ik vraag me af of je met die speciale zool die eronder zit ook in een gewone beugel kan rijden? Vindt het wel hele mooie stoere laarzen....

Janice_T88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 09:12

jawel dat gaat weet ik uit ervaring

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 09:15

Voelt niet vreemd met die "ribbels" onder de zolen?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 09:19

BKS schreef:
Ik vraag me af of je met die speciale zool die eronder zit ook in een gewone beugel kan rijden? Vindt het wel hele mooie stoere laarzen....

Ja hoor, geen probleem... doe het zelf ook.. en ik merk dr helemaal niks van..

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 09:21

Ik heb ze ook, geen idee welk model eigenlijk. Ben er verschrikkelijk tevreden mee :). Ik mishandel mijn laarzen flink, maar ze zien er nog uit als nieuw. :j

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 09:23

Oke, ik heb nu het smalle model van Derby met veter en rits. Hele chique laarzen maar de pasvorm is niet geweldig voor mij. Beetje zonde want ze staan nog als nieuw in de kast hier. Misschien dat ik de Mountain Horse eens ga proberen en de Derby's verkoop.....

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 09:27

BKS schreef:
Oke, ik heb nu het smalle model van Derby met veter en rits. Hele chique laarzen maar de pasvorm is niet geweldig voor mij. Beetje zonde want ze staan nog als nieuw in de kast hier. Misschien dat ik de Mountain Horse eens ga proberen en de Derby's verkoop.....

Ik vind de Derby's ook echt schittered om te zien, maar heb het niet gedaan ivm weinig comfort..
Dat comfort heb ik met deze MH's wel :D

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 09:31

Iedereen die ze hier heeft zijn er helemaal weg van. Ik wil ze eigenlijk ook wel hebben hihi. En toevallig maatje 41 O:)

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 09:33

astridelise het is dat ik er al een paar heb, anders had ik ze zo willen hebben :P
echt súper fijne laarzen. ik heb ze ook al een tijdje, ik denk een jaar of 3/4. heb in de paarden gewerkt, en daar had ik ze elke dag aan. bij het rijden, maar ook gewoon bij het stalwerk, gewoon omdat ze echt heeeeeerlijk zitten. idd niet hoeven inlopen, fijn soep leer, en super stevig. haal er een spons overheen en ze zien er weer super uit...
ze doen wel een beetje lomp aan, maar ik rijd toch geen wedstrijden, dus dan ga ik toch het liefst voor comfort.

ik heb overigens ook de thermo boots van mountain horse, en toen ik nog in de paarden werkte heb ik die tot mei, bijna juni gedragen! had wel warme voeten, maar ze zaten zooooo lekker dat ik gewoon geen andere schoenen meer aan wilde :D
(overigens haaaaaat ik mijn schoenmaker nu, want die heeft er een nieuwe rits ingezet, maar onderaan verkeerd afgewerkt waardoor ik nu pijn lijd als ik ze aantrek, en dus niet meer draag |( maar had geen tijd om terug te gaan, dus nu zijn mijn laarzen gewoon verbanketstaafd! |()

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 10:26

Muppetmayo, mijn laarzen staan te wachten om gebruikt te worden!! ;)

izzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 10:32

Ik zweer erbij. Superfijne laarzen. Wel iets lomper, maar daar hou ik juist van. :D

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 10:33

ik zie trouwens ook bij de meeste politieagente te paard de mountain horse rijlaarzen ;)