shetland hengstenveulen samen met ruin?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

urnaque

shetland hengstenveulen samen met ruin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 15:58

Ik zit met een dilemma,
ik heb een shetlandmerrie gekocht, maar aangezien ze nog met een veulen staat heb ik haar pas in september,
nu stuurt de eigenaar mij een mailtje met de vraag of ik er het veulentje niet gratis bij wil nemen....
normaal was het verkocht, maar de koper heeft zich bedacht.....
het is een hengstenveulen, en aangezien ik al een 2 paarden!, een ruin, een merrie en 1 shetlandpony (merrie) heb, heb weet ik niet of dit gaat lukken met het hengstje en de ruin......
zou de ruin (een paard geen pony!)iets doen aan het hengstje?
wat denken jullie?
Grtj Anne *D

Lolacabana

Re: shetland hengstenveulen samen met ruin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:32

Opzich kunnen een ruin en een hengst best samenstaan. Ik weet verder niet hoe het karakter van de ruin is.

In iedergeval is het wel handig om ze rustig aan elkaar te laten wennen, door de wei bijvoorbeeld te splitsen zodat ze nog niet bij elkaar kunnen, maar wel alvast kunnen kennismaken.

urnaque

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 17:58

mm... de ruin is nogal voor zijn merries :o , en aangezien het een mini shet is heb ik een beetje schrik, dat hij een stamp zou krijgen,
daarentegen is het veulentje nog niet gespeend, dus nog tamelijk jong en dan zou het mss wel lukken om samen te wennen aan elkaar;-)
op termijn zou ik het veulen wel ruinen,

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:00

Je zou kunnen vragen of je het in ieder geval mag proberen. Gewoon kijken of het lukt.