dagje noordwijkerhout met paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paard89

dagje noordwijkerhout met paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 11:06

We willen een dagje deze week naar het strand met de paarden. Nu hoorde ik dat Noordwijkerhout geschikt was. Maar mag je daar gewoon op het strand, of ben je aan tijden gebonden?
Ik las op internet een stukje waar ik kon uithalen dat je op veel stukken strand gewoon mag rijden.

Het is verboden zich met rij- en trekdieren op het strand van Noordwijk op te houden gedurende :
a. het gehele jaar op het strand tussen de rijksstrandpalen 83.000 en 80.750 (zijnde globaal genomen het strand gelegen voor de beide boulevards) en;
b. gedurende de periode van 1 juni tot 1 september op het strand tussen de rijksstrandpalen 75.000 en 74.000 (zijnde globaal genomen het strand ter hoogte van de Langevelderslag

Dit verbod geldt niet voor hen aan wie een ontheffing is verleend. Een ontheffing kunt u hier aanvragen.

Kan iemand mij verder helpen. Straks kan het dus niet en kunnen we weer helemaal terug.
Iemand anders tips waar je ook hele mooie stukken aan het strand kan rijden :D

Tara_13

Re: dagje noordwijkerhout met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:10

Je mag sowieso van 20 tot 24 uur op het strand in Katwijk en dat ligt daar in de buurt. Ik ben afgelopen winter naar Noordwijkerhout geweest en dan mag je er wel de hele dag op.

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 12:15

Tara_13, we moeten helemaal vanuit Overijssel komen. Dus we zoeken echt iets waar je s middags op mag.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:35

Phoe, dat zijn in de zomer volgens mij niet veel stranden waar je 's middags op kan. Misschien even met de VVV bellen in noordwijkerhout, dan weet je het zeker.

anders even bellen met een van deze manege's, die willenb vast helpen! http://www.manege.nl/ http://www.manegesmit.nl/

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 17:28

Ik lees hier even mee, ik wil binnenkort savonds naar het strand met mijn paard, maar vraag mij af waar ik dan precies heen zou moeten (dan bij Noordwijk/ noordwijkerhout, maar waar ik er dan op zou mogen)

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 17:58

Heb even gebeld naar manege Bakker. Je mag daar gewoon de hele dag op strand. ;)

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:06

Das mooi! Ik had namelijk laatst ook gewoon de plaatselijke manege gebeld, dat gaat sneller dan een VVV

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:46

Leuk, Noordwijkerhout!
Nabij manege Bakker maakt de weg een bocht, daar vlakbij is een parkeerplaats. Dan kan je in de bocht het bos in en door de duinen naar het strand. De paden zijn er erg mooi. Vooral in het bos niet te zacht.
Veel plezier!!

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:51

ja iid, je kan je auto parkeren schuin tegenover de witte raaf heet dat geloof ik, achter de witte raaf loopt een ruitepad het bos in.

tess06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:25

katwijk is ook heel handig ben ik 3 dagen geleden geweest. Je zet je auto op een grote parkeerplaats en je rijd zo in 1 keer het strand op!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:21

paard89 schreef:
Heb even gebeld naar manege Bakker. Je mag daar gewoon de hele dag op strand. ;)

Oeh!! Misschien dat ik daar dan heen moet gaan binnenkort! *heeft ontzettende strandkriebels*

Verdwaal je daar niet snel? En gaan de paden een beetje gelijk op met fietspaden/ wandelpaden?

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 11:13

Ik woon zelf in Noordwijk en ga ook richting Noordwijkerhout naar het strand (hoewel het strand en duin volgens mij officieel noordwijk is). Hoewel wij wat eerder het duin in gaan is het voor mensen die van buitenaf komen idd het handigst om de ingang bij de Witte Raaf te nemen. Er staan paaltjes in het duin die je kunt volgen, maar de meeste paden gaan naar het strand. Paden gaan niet helemaal gelijk op met fiets-wandelpaden. Je kruist ze wel af en toe, dus goed opletten.

Als je naar het strand wilt moet je wel kijken dat het niet te mooi weer is, dan is het veel te druk om te rijden

Veel plezier!!

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:14

ja wij gaan altijd bij vormalige manege meeuwenoord de duinen in, maar daar staat het altijd zo vol met auto's dat dat niet echt geschikt is om daar je auto met trailer neer te zetten.
bij de witte raaf gaat beter.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:49

vind Noordwijkerhout echt heel erg leuk, maar het Meijendel in Wassenaar is ook echt een aanrader!
Je kan parkeren aan het begin van het park, op de Meijendelseweg. Dan kan je door het bos en duinen ook het strand op. Als je daar op het strand rijd loop je super dicht bij de pier maar toch heerlijk rustig en je mag daar de hele dag het strand op!
Én je paard kan in de paddock bij de pannekoekenboerderij, jammie!
Gister nog gedaan, erg leuk en wat dichterbij voor de bokkers uit Den Haag.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:14

Ja meijendel is ook echt prachtig! Nooit met paard geweest, wel vaak zonder. Dus daar mag je ook gewoon hele dag het strand op? Das misschien ook wel iets. Even kijken wat dichterbij is voor ons.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:17

ja voor het Meijendel, totaan de Wassenaarseslag mag je het strand de hele dag op. Vlakbij de Wassenaarseslag is een oprit die overgaat in het ruiterpad, alleen voor paarden dus. Ik reed gister door het Meijendel naar de laaste afrit voor de slag dus en dan over het strand lekker in galop terug. Dan kom je vanzelf de volgende oprit weer tegen. Leuk!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:20

Ga jij vaker daar naar Meijendel? Anders is het misschien wel iets voor een mini-meeting?

Ik ga hopelijk vrijdag met paard richting strand, even kijken of we het kunnen regelen. Naar noordwijkerhout. Al zal het de eerste keer voor ons zijn alleen op vreemd gebied, dus ik denk dat ik ernaast blijf lopen := Gewoon even samen uitwaaien en wandelen is ook lekker!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 17:26

Iemand die toevallig morgen middag bij noordwijkerhout gaat rijden? :D

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:16

nee, sorry ik moet werken.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:09

Bij Noordwijkerhout (Duindamse slag) mag je het hele jaar de hele dag het strand op.
Je gaat daar wel eerst een stukje door de duinen.

Ik zou met heel mooi weer zeker niet 's middags een poging gaan wagen, dat is zowel voor jou als voor de strandgangers niet echt plezierig, want dan zit het knap vol...
Ik ga dan altijd 's morgens op tijd (voor 10 uur) of 's avonds (na half 8).