[EG] Trolinca, vosmerrie v. Royal Dance x D-Day

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linda2B

[EG] Trolinca, vosmerrie v. Royal Dance x D-Day

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 08:39

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar iemand die mij wat meer kan vertellen over de achtergrond van deze merrie, Trolinca.
Het is een merrie die we vorig jaar hebben gekocht bij JansenvdHout. Die konden ons weinig vertellen.
Het is een vosmerrie, een Royal Dance x DDay. Ze heeft een piepklein kolletje op haar hoofd en drie witte voetjes.
De fokker is wel bekend, ook dat ze bij hem Pavo gelopen zou hebben en een paar veulens van Trento B gehad zou hebben. Tussen het tijdstip dat ze bij de fokker is weggegaan en dat ze bij de handelaar waar wij ze gekocht hebben zit echter een half jaar... Wij hebben haar in april 2008 gekocht en ze is in oktober 2007 bij de fokker weggegaan, na het afspenen van haar laatste veulen.
Ik ben er achter gekomen (via Bokt) dat ze de moeder is van het paard Ziolinco, die gereden wordt door Jacky Siu.

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=88050

Afbeelding

In de omgang is ze enorm braaf, ze was echter behoorlijk schraal toen ze bij ons kwam, heeft een enorme onderhals en blijkt met rijden een staker te zijn. Omdat ze verder zo lief is, vraag ik me af of er een reden voor is. Momenteel loopt er een veulen bij, maar deze winter willen we haar toch weer onder het zadel gaan brengen.
Wie herkent deze merrie of kan mij wat meer informatie geven over deze merrie?

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 12:27

schopje...

Inmiddels weet ik dat haar nakomeling Briolinca (v. Trento B) in november 2009 IBOP heeft gelopen onder Kim Le Duc.

Haar fokker is gebr. Van der Steen uit Den Dungen.
In 2003 is Trolinca aangeboden op de KWPN keuring in Nistelrode en daar sterwaardig bevonden.
Of ze ooit IBOP heeft gelopen kon ik niet achterhalen.

Niemand ooit van deze merrie gezien of gehoord?
Het is voor mij ivm een rijtechnisch probleem heel belangrijk om iets over haar achtergrond te weten te komen!

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 15:09

Trolinca heeft een IBOP gelopen.
Ben alleen niet goed bekend met alle afkortingen.

29 BRIOLINCA 528003 06.06386, VB, DP, 15 MEI 2006, BRUIN
V. TRENTO B, v. KRACK C
M. TROLINCA REG. A, RP
v. ROYAL DANCE M. OLINCA RP, STER
mv. D-DAY -- HESSEL
FOK./GER.: GEBR VAN DER STEEN, SPURKSTR 80 -A, 5275 JD DEN DUNGEN
AMAZONE: KIM LEDUC
IBOP RP MOEDER S. 8 D. 7 G. 7.5 GDP. 15 ASP. 5 STN. 5 SVE. 5 GSP. 10 T. 62.5

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 15:23

Ja dat heb ik ook gezien, maar kan er bij het KWPN niets meer over terugvinden (misschien zoek ik verkeerd), en ze staat nog steeds geregistreerd in het stamboek als sterwaardig, dus dat zou betekenen dat ze nog IBOP zou moeten lopen??
Mogelijk dat iemand een ruiter van haar heeft gekend? Of eigenaren?
Sinds wij de merrie hebben gekocht, blijkt het een staker te zijn.... we willen het graag oplossen, maar daarom zou ik graag wat meer over haar achtergrond willen weten.

odessa96

Re: [EG] Trolinca, vosmerrie v. Royal Dance x D-Day

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:09

ja als je achter haar naam kijkt bij wat kabouterdans neergezet heeft, zie je de afkorting VB staan: dat staat voor veulenboek.
ze zal wel geslaagd zijn voor haar IBOP en is daarom nu sterwaardig :D
dus de ibop heeft ze gelopen.

je zou ook kim leduc kunnen bellen, zie dat zij haar heeft gereden. misschien dat zij er iets meer van weet.

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:38

Wij hebben een nakomeling van haar op stal staan. Cilinco (trento x royal dance)

kincsem

Re: [EG] Trolinca, vosmerrie v. Royal Dance x D-Day

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 14:01

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 14:23

Dikke kans dat er een medisch probleem achterligt..ik zou gewoon iedereen gaan bellen die iets met haar of haar nakomelingen te maken heeft gehad.Heb je de fokker al gesproken?