Ik ben op zoek naar iemand die mij wat meer kan vertellen over de achtergrond van deze merrie, Trolinca.
Het is een merrie die we vorig jaar hebben gekocht bij JansenvdHout. Die konden ons weinig vertellen.
Het is een vosmerrie, een Royal Dance x DDay. Ze heeft een piepklein kolletje op haar hoofd en drie witte voetjes.
De fokker is wel bekend, ook dat ze bij hem Pavo gelopen zou hebben en een paar veulens van Trento B gehad zou hebben. Tussen het tijdstip dat ze bij de fokker is weggegaan en dat ze bij de handelaar waar wij ze gekocht hebben zit echter een half jaar... Wij hebben haar in april 2008 gekocht en ze is in oktober 2007 bij de fokker weggegaan, na het afspenen van haar laatste veulen.
Ik ben er achter gekomen (via Bokt) dat ze de moeder is van het paard Ziolinco, die gereden wordt door Jacky Siu.
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=88050

In de omgang is ze enorm braaf, ze was echter behoorlijk schraal toen ze bij ons kwam, heeft een enorme onderhals en blijkt met rijden een staker te zijn. Omdat ze verder zo lief is, vraag ik me af of er een reden voor is. Momenteel loopt er een veulen bij, maar deze winter willen we haar toch weer onder het zadel gaan brengen.
Wie herkent deze merrie of kan mij wat meer informatie geven over deze merrie?