Leuke vakantie plek in Havelte(Drenthe) aanrader!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mii_Jessica

Leuke vakantie plek in Havelte(Drenthe) aanrader!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 22:07

Ik kom net van mijn vakantie en het was echt geweldig niet duur en je kan ook een paardje huren van daar deze aanrader:
http://www.ruitervakantiecentrum.nl/

Wij waren maar 250 euro kwijt voor een week, met paardenstallig, tentplek en overnachting enz.

Fronika

Re: Leuke vakantie plek in Havelte(Drenthe) aanrader!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:33

ik ben hier vorig jaar geweest, alles is heel gemoedelijk.
Je kunt eindeloos rijden. paard heeft een goeie stal en een ruim stuk weiland. huisjes zijn ook leuk ingericht

GraciaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:25

weten jullie toevallig ook of ze aan vaste plekken doen? Wij staan nu op een camping in Dwingeloo, en zijn op zoek naar iets anders... Dit ziet er wel heel gaaf uit! Ligt aan de rand van het drents friese wold toch?

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 23:16

Ik heb geen flauw idee maar je kan bellen toch! :)

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 23:21

Is niet het drents-friese woud hoor! Maar, inderdaad errug mooi hier. Kans zit er alleen in dat je in Dwingeloo dichter bij het bos bent; vanaf daar is het toch 1 1/2 of 2 km voordat je in het bos met ruiterpaden achter de hunebedden bent. Vaste plekken hebben ze wel voor paarden; of ze dat ook voor de camping hebben weet ik niet! Qua camping niet duur; maar dan ook wel basic. Geloof dat ze bij de Vekabo zijn aangesloten.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:36

Als je toch van plek wil verkassen, ga dan es kijken bij de Alberthoeve in Wateren, dat ligt dus wel(vlak) aan het DF Wold.
De camping is even basic als in Havelte, maar je zit dan echt goed qua rijden in de bossen.
Havelte vonden wij ook erg leuk, maar zo lang langs de weg rijden vind ik niet tof, wel weer handig dat je lopend om boodschappen kon, dat is in Wateren met de auto.

Fronika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:43

Je hoeft niet perse langs de weg

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:32

Fronika schreef:
Je hoeft niet perse langs de weg

Je ontkomt er toch niet aan, er wordt hard gereden daar, vind het echt een nadeel, wij gingen er bij de vlindertuin in, toch zeker een anderhalf kilometer langs de weg, als er een kortere route is, hebben wij die niet gevonden i.i.g......

Fronika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:42

wij zijn achter door het land gegaan

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:46

zet ze dan maar gelijk bij onze boer neer http://www.elserveld.nl. Pal aan het drentsfriesewold.
Camping en huisjespark 200 m verderop.
Voor het idee: het is een paar 100 m vanaf de startplaats van de paardenvierdaagse Zorgvlied.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:50

Fronika schreef:
wij zijn achter door het land gegaan

Je bedoelt achter de wei/boerderij naar achter?
Dat hebben wij mennend gedaan, maar onder het zadel is daar weinig aan, slootkanten etc, voor het mennen is het prima, es een keer verharde wegen
Mocht je nog een tip hebben om direct op de hei te komen, dan hoor ik het graag, het is ons er best bevallen, maar ik reed toendertijd met mijn dochter van 6 achter me, dan wil ik binnen 5 minuten in het bos/hei zijn, mij teveel risico langs de weg met zo'n meisje....

tess06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:38

opa bombom is inderdaad helemaal geweldig(dat is ook een naam voor de zelfde camping) Erg idiaal als je ook vriendinnen hebt die mee willen maar geen eigen paard hebben voor 35 euro per dag huur je een paard en mag je er alles mee doen wat je wil. Inderdaad leuke locatie en vriendelijke mensen. Je komt alleen wel best vaak langs drukke wegen! Maar je zit er prachtig een echte aanrader inderdaad!

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 19:39

ik ga er zeker over nadenken om er eens naartoe te gaan!:D

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:15

Ik rijd zelf heel vaak in Havelte. Op dit moment is de mooiste tijd. Het is prachtig. De hei staat volop in bloei en met dit mooie weer heerlijk!! Echt een aanradar (over de stal weet ik toevallig niks, maar havelte zelf wel)