plotseling angstig bij vaststaan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Isaura

plotseling angstig bij vaststaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 19:43

Hoi,

Van de één op andere dag heeft mn paard bang met het vaststaan. Er is nix engs ofzo gebeurd dus ik zou niet weten waarom ze het doet. Hoe kan ik haar weer duidelijk maken dat het totaal niet eng is vaststaan.
Want ze trekt haar anders gewoonweg los!

bedankt !

stoer

Re: plotseling angstig bij vaststaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:55

waaraan staat ze vast? gaat ze hangen, of voelt ze zich niet op haar gemak.. misschien kun je wat beter uitleggen wat ze doet ?

mierkuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:12

Is er de vorige keer niet gewoon iets gebeurd waar jij jezelf niet bewust van bent? of heeft ze een stroomschok gekregen?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:14

Mijn haflinger heeft dat ook eventjes gehad. Waarom weet ik niet. Ik heb het opgelost door haar gewoon aan haar halster touw vast te pakken. Ze deed dit overigens omdat ik haar in wilde sprayen tegen dazen. Wat ze normaal niet zo eng vind. Inmiddels weet ze dat als ze achteruit gaat spuiten betekend, en stil staan dat ik stop. Dus dit probleem is inmiddels weer opgelost!

Isaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 12:58

Ze staat gewoon buiten vast aan een bareel zeg het maar. Ze gaat ook niet echt hangen. Ze begint plotseling aan het touw te trekken door haar hoofd wat omhoog te doen, zodat uiteidenlijk het touw stukgaat. ...

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 15:59

Ik zou het touw gewoon om een balk doen (geen idee wat een bareel is) dat jij het uiteinde vasthoudt. Gewoon met continu contact. Doet ze haar hoofd omhoog, geef je mee, doet ze hem weer omlaag, maak je het touw weer korter. Opgegeven moment heeft ze door dat het niet uitmaakt wat ze doet, touw blijft altijd dezelfde spanning houden en ze raakt niet los!

Als ze dat opgegeven moment weer braaf doet, kun je het touw een paar keer om een balk slaan. Dan heeft ze al het idee dat ze vast staat, maar als ze haar hoofd weer omhoog doet kun jij het touw nog op tijd vast pakken en is het touwtje wederom niet kapot.

Als ze dat braaf doet, kun je haar weer vast zetten^^ Niet zo heel moeilijk, maar wel effectief!

Isaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 16:07

Sassol schreef:
Ik zou het touw gewoon om een balk doen (geen idee wat een bareel is) dat jij het uiteinde vasthoudt. Gewoon met continu contact. Doet ze haar hoofd omhoog, geef je mee, doet ze hem weer omlaag, maak je het touw weer korter. Opgegeven moment heeft ze door dat het niet uitmaakt wat ze doet, touw blijft altijd dezelfde spanning houden en ze raakt niet los!

Als ze dat opgegeven moment weer braaf doet, kun je het touw een paar keer om een balk slaan. Dan heeft ze al het idee dat ze vast staat, maar als ze haar hoofd weer omhoog doet kun jij het touw nog op tijd vast pakken en is het touwtje wederom niet kapot.

Als ze dat braaf doet, kun je haar weer vast zetten^^ Niet zo heel moeilijk, maar wel effectief!

Okeeej..goede uitleg..nu straks de praktijk :D