Luna is wit,met een linker-maanoog. Hetgene dat ik weet over haar verleden,is enkel dat ze een springpaard is geweest vroeger.
Nu staat ze op de manege waar ik rij. Ga nu alsjeblieft niet zeggen dat ik daar nu geen moeite aan moet verspillen omdat ze een manegepaard is.
Ieder paard heeft recht op gezond zijn,zonder geslagen te worden. Geloof me,geen ENKEL paard is op zich gemeen. Ze hebben gewoon een probleem.
Zeg maar wat je wilt,maar ik blijf dus bij dit standpunt.
Hetgene wat ze doet is erg simpel te omschrijven; zodra ze je in het oog krijgt als je vlakbij haar stal staat,dan gaat ze echt 'schuw' happen. Ze raakt je niet,
en volgens mij doet ze dat met opzet. Dat niet-raken. Ze hapt,maar zet haar tanden niet vast. Zelfs niet in de staldeur. Ze legt haar oren echt helemaal
plat in de nek,en het wit van haar ogen is te zien. Het rare is dat ze dat veel minder doet als ze wordt bereden. Behalve dan als er iemand van de grond af op haar afkomt.
Als iemand haar nadert,gaat ze happen zonder echt haar tanden erin te zetten. Maar ze blijft op haar plek staan,ze gehoorzaamt de ruiter goed. Beginners rijden namelijk niet op haar. Ik zou dit echt heel graag verhelpen,en van de manege-eigenaar mag ik een oplossing zoeken.
Als ze in de stal hapt,deinst ze achteruit,alsof ze echt schrik van je heeft. Dan gooit ze haar hoofd omhoog. Iedereen op de manege verkoopt haar een klop op haar neus.
Dit verdient ze niet. Geen enkel paard verdient geslagen te worden. Ik wil dit echt met geduld oplossen,ipv te slaan. Ze krijgt behoorlijk weinig aandacht,omdat ze dit doet,[én omdat ze een maanoog heeft. Ik snap de zin er niet van. Nou ja,ik hoop dat jullie mij wat kunnen helpen!