Cursus ruiterbewijs.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kagiwaga

Cursus ruiterbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 23:44

vraag 1: wat heb je hier eigenlijk aan :D
vraag 2: is een prijs van 200 euro normaal? (inclusief 2 jaar verzekerd buiten rijden)
vraag 3: wat houdt verzekert rijden in?(en kan je het ook verlengen? en wat zijn de kosten hiervan?
vraag 4: staad het hier goed :D? zonee zou je hem willen verplaatsen:)(weet niet hoe dat moet).
bedankt!!!
Laatst bijgewerkt door Revanches op 04-08-09 08:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast, ter verduidelijking.

Revanches

Re: cursus rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 08:30

Als je de wiki had gebruikt had je een hoop informatie gekregen;
http://www.bokt.nl/wiki/Ruiterbewijs
Over het zogenaamde rijbewijs zoals jij dat verwoord. Het heet in de paardenwereld; ruiterbewijs. ;)

dodyg

Re: Cursus ruiterbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 08:40

vraag 1: dit zal je nodig hebben om tochten te doen op de openbare weg in belgie is het al verplicht weet niet bij julllie ook??

vraag 2: over de prijs durf ik niks te zeggen heb het denk een jaar of 10 geleden dus ik weet het niet meer wat ik betaald had

vraag 3: wanneer je op de weg rijd en er gebeur iets ernstig met jou of paard valt dit in de verzekering en word ook voor een deel vergoed ander deel is voor eigen verzekering volgens mij zo is het in belgie teminste!

vraag4: een antwoord op

(mss kan je eens bellen naar de organisator van deze ruiterbrevet cursus en je vragen aan hun stellen zei weten zeker overal de juiste antwoorden op en anders zijn ze maar zielig en kunne ze beter niks doen)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 08:48

TS: Woon je in NL of in Belgie? Dat maakt namelijk nogal wat verschil.

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 08:49

ik woon in belgie daarom zeg ik ook ofdat ik niet weet of het bij jullie verplicht os op de weg

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 18:57

dodyg schreef:
ik woon in belgie daarom zeg ik ook ofdat ik niet weet of het bij jullie verplicht os op de weg

Nope, in tegenstelling tot Belgie heeft in NL het ruiterbewijs geen enkele waarde, behalve als toegangsbewijs voor een handjevol gebieden waar het door de landeigenaar verplicht is gesteld.

Voor TS: Is de vraag vanuit Belgie of Nederland gesteld?

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:21

ohh zoo nja mss wordt bij jullie in de loop van tijd ook wel verplicht?

ik vind het nooit weg om zoon cursus te hebben !

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:28

Met name de aansprakelijkheidsverzekering is erg fijn. Veel gewone aansprakelijkheidsverzekeringen dekken geen schade aan derden, toegebracht door dieren. Sommige doen dit wel, andere niet. Zeker belangrijk om even na te kijken, met name als je buiten rijdt. Je moet iedere twee jaar je ruiterbewijs verlengen, kost 35 euro, krijg je ook nog het blad paardensport thuisgestuurd :P

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:29

dodyg schreef:
ohh zoo nja mss wordt bij jullie in de loop van tijd ook wel verplicht?

Een rijbewijs voor paarden wordt zeker verplicht in de toekomst.
Dat wordt dan een echt rijbewijs vanuit het CBR.
Het is niet waarschijnlijk dat het huidige hobby-ruiterbewijs volledige vrijstelling geeft van examen daarvoor.

Omdat de inhoud van de cursus nogal verwarrend is, is het alleen zinvol als je wil rijden in een gebied waar het verplicht is.
Aangezien een wa-verzekering verplicht is, is de verzekering bij het ruiterbewijs dúbbel = zinloos.

hc