Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Die van mij krijgen dat ook! En die hebben ook niet echt veel gras op het land. Maar het is gewoon wenning denk ik, kijk het nog even aan, daarna kun je altijd nog wat eraan gaan doen
Daarna verhuisde hij naar ergens waar hij weer, zoals hij gewend was, dag en nacht buiten kon staan. Later weer naar een dergelijke wei. Op allebei de locaties was hij erg onrustig. En nu staat hij sinds ruim een maand bij een stal (waar hij dus 's nachts op stal moet
) waar hij eigenlijk meteen rustig was. Hij moet wel wennen aan het op stal staan, en om alle indrukken te verwerken heeft hij nu ook even "vakantie", gewoon tuttelen en leuke dingen doen
Mentaal is het toch erg zwaar voor ze
Ik zou hem nog steeds graag dag en nacht buiten willen hebben maar ja, om nou weer te verhuizen kan ik niet maken. En ik kan ook merken dat hij het verder naar zijn zin heeft. Wat dat betreft heb ik het ideale paard: als ik mijn gevoel volg weet ik bij hem tot nu toe altijd wat goed is voor hem en wat niet. TS, zijn er verdere aanwijzingen dat hij zich ongelukkig voelt? Is hij depri? Het gedrag in de wei kan door van alles komen, bijvoorbeeld de locatie van de wei, heeft hij er genoeg overzicht, noem maar op. Mijn paard vrat bij de eerste stal, waar hij ook in een box moest, ook zijn stro op. Ik weet niet waarom... nu heeft hij vlas met een laagje stro, dat laat hij grotendeels liggen. Overigens krijgt hij 2 plakken hooi verdeeld over de avond en vroege ochtend, in totaal staat hij zo'n 13 tot 14 uur per etmaal op stal. Dat hooi krijgt hij soms niet eens op en het is echt een vreetzak. En hij is veel te dik. Hij weegt nu tegen de 450 kilo
Bij de eerste keer is hij op de trailer geweest (want ik heb 'm uit Friesland
) en de laatste keer ook, ook al was het maar een klein stukje (paar kilometer) en met de trailer behoorlijk om, als je door de polder rijdt ben je er sneller. Maar ik denk dat hij mede daardoor nu zo rustig is. Of de stal ligt toevallig op een goede aardstraal, dat kan natuurlijk ook
knollentuin schreef:Hou zijn box maar wat viezer dan eet ie vast wat minder ervan,het hooi lijkt mij ook voldoende.misschien is zon grasbox een idee? van hartog zijn ze.