Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
en ik rij ook een paar keer per week. ze staat met een deken zonder hals, op de hals heeft ze dus wel een klein beetje wintervacht, daar zweet ze wel sneller als we echt hard werken(wat we ong. 1 keer in de week doen), maar ik denk dat het wel moet kunnen!
Natte vacht is niet erg, de onderlaag is wel droog en isoleert nog genoeg als je goed uitstapt.
Dus deken heeft voor mij geen toegevoegde waarde qua vermindering vacht. Heb de deken alleen omdat het scheelt in poetswerk aangezien hij lekker dan overdag buiten in de kleiblub staat.
).
) maar als ik dan weer droog sta ik en kijk naar de huid, dan is die huid helemaal droog. De wintervacht laat geen druppel water van buitenaf door. Want anders zou het paard het koud kunnen krijgen. Als je dan met een handdoek de paarden afdroogt en je kijkt weer naar de huid, dan is de huid wel nat, want de vacht houdt er dan weer geen rekening mee dat jij hem een handje gaat helpen.
De vacht is dus niet alleen om vocht af te drijven van de huid, maar ook om het buiten te houden, zodat regen geen invloed heeft.