Ik ben laatst gevallen en op me hoofd terecht gekomen. Nu ben ik wel van plan een nieuwe cap te kopen maar nu vroeg ik me dus af of je een cap ook ergens kan laten controleren? Ik heb gelezen over een soort van scan bij bijv een motorzaak. Die heb ik dus bijna allemaal gebeld maar die hebben daar nog nooit van gehoord. Een paar ruitersportzaken heb ik ook gebeld maar die doen dat dus ook niet en doen het alleen met de hand. Maar nu weet ik dus niet waar ik het nog meer kan proberen. iemand een idee waar ze dat nog meer doen?
Kelly_14
Geplaatst: 02-08-09 22:17
Eigenlijk geen idee. maar ik heb gelezen dat je beter na elke harde val je cap kan vervangen (uit veiligheid) en anders elk jaar weer een nieuwe. maar zelf vind ik dat mijn cap na hem 4 jaar te hebben, nog prima mee kan. als je er twijfels over hebt gewoon een nieuwe kopen!
ik was ook van plan op een nieuwe cap te kopen zoals je kon lezen en dat elk jaar een nieuwe dat is geloof ik om de 4 jaar. Na mijn val wist ik zeker dat ik op mijn hoofd ben beland dus daarom wil ik ook een nieuwe cap maar soms bij een val weet ik dus niet zeker of ik op mijn hoofd ben gevallen. Dus dat mijn hoofd echt met een klap op de grond terecht komt zeg maar en daarom was ik eigenlijk opzoek naar een bedrijf die me cap zeg maar rontgen kan keuren maar die kan ik dus niet vinden
Volgens mij kan je dat testen door op de cap te drukken (zachtjes) op de zijkanten (dus als je hem op zet zeg maar aan de zijkant van je hoofd). Als je cap beweegt dan is ie gescheurd. Maar het is idd verstandig een nieuwe cap te kopen, aangezien een cap van piepschuim is.
ik ben toen ooit ook hard van het paard af gevallen op mijn hoofd. heb toen een nieub binnestukje gekocht en ben met die cap door gereden. na 4 jaar kwam ik er achter dat er een hele deuk in mijn cap zat. heb nu ook een nieuwe. bij mij kwam je er idd achter door er op te drukken.
TeSSa_NiKimA
Geplaatst: 03-08-09 15:06
Idd er op drukken. Maar een nieuwe kopen is wel beter.
ik snap dat je dat kan testen door er aan tegen aan te drukken enzo en dat heb ik dus ook gedaan.. Maar op bokt lees ik reacties dat mensen bij een motorsportzaak zijn geweest die de cap dus rontgen bekijken en dus ook kunnen zien of er scheurtjes in zitten en daar gaat het mij dus om. En niet om een test dat je er even tegen aan drukt.
only18
Geplaatst: 03-08-09 19:50
Moest je dat kunnen doen ,zou dat zeer handig en voordelig uitvallen. Maar voor het moment zou ik toch een nieuwe opzetten. Misschien kan je eens bij een fietsenmaker gaan, want ik hoorde dat je het met een fietshelm ook best doet?
lovey_ou
Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-09 20:57
ah dankje wel ik had nog niet aan een fietsenmaker gedacht! hier kan ik wat mee
Handig topic dit Want ik heb zo'n cap met stof eroverheen zeg maar, en als ik eroverheen ga voel ik allemaal barstjes o.i.d. Het voelt iniedergeval niet meer zo glad aan zoals zou moeten. Dus ik neem aan dat het toch wel slim is dat ik mijn cap (na 6 jaar trouwe dienst ) ga vervangen?