[EG] merrie M. elicity V. Grand cru

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ilse_orient

[EG] merrie M. elicity V. Grand cru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 22:52

Hallo,

Ik heb 5 jaar geleden een 8 jarige merrie gekocht (inmiddels 13 jaar geworden :9 ) we hebben haar van een handelaar gekocht we handen geen andere keuze dus moesten haar meenemen(lang verhaal)
Ze had allemaal wonden onder haar buik dus we dachten gelijk even wassen met betadine zonder dat we wisten wat haar gedrag was en ja hoor de eerste klap had ze al uitgedeeld.Volgens de handelaar kwam ze zo uit de kudde.maar dat geloven we niet helemaal.Ze was namelijk getraumatiseerd.oa kopschuw(halster en hoofdstel was moeilijk om te doen) bang voor bv kleine ruimtes of als je haar perongeluk aanraakte(haar uitweg was dan hangen of trappen).Nu vijf jaar later gaat het een stuk beter en kan ik zelf alles met haar alleen van vreemden moet ze niks hebben.Nu maar even wat info over hoe ze eruit ziet het is een bruine merrie van ongeveer 1.63 (moeilijk te meten omdat ze bang is voor de meetstok) haar manen en staart zijn zwart(toen we haar net hangen hingen de plukken uit der oren die we overigens niet kunnen knippen)
V. Grand cru V.V. Beaujolaos M.V. Ciniroodnoot
M. Elicity V.M. Ferdinand M.M. Ada

Ik hoop dat er wat uit komt
*D

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 23:10

Laatst bijgewerkt door Tanja op 03-08-09 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's toegestaan, teveel aan foto's in link omgezet.

elicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 17:01

he meissie ik ben de fokker van je paardje wat leuk zeg! dat is lang geleden wat fijn dat ze een goed thuis heb gevonden allereerst moeders is immiddels 23 jaar super paard! toen orient veulen was zat er veel pit in sprong over alles heen zelfs toen ik haar riep in het weiland sprong ze over het hek ene kant leuk maar ook gevaarlijk met halster ed is ze altijd moeilijk in geweest maar op stal en op straat super geen problemen maar er zat wel actie in ook met longeren niet moe te krijgen daarna het zadel erop ze had wel nukken hoor ze was echt de baas in die tijd ben ik ook bevallen van een tweeling en had weinig tijd meer om met haar verder te gaan vond dit erg jammer want ik had haar graag gehouden ze was nl het enige veulen van elicity heb zelf geen trailer ben lopend met haar naar de elster paarden markt gegaan heb haar verkocht vond het vreselijk ook voor de moeder ze miste haar kind maar ja er zat niets anders op ik vond het jammer ik kon haar die aandacht niet meer geven en er werd niets meer met haar gedaan en dat verdiende ze niet ik denk dat ze toch het karakter toch van haar vader heeft want haar moeder is een geweldig paard die gaat ook nooit meer weg ze blijf bij mijn tot de dood en heeft een super karakter als je nog vragen hoor ik dit graag liefs belinda en elicity en een knuffel aan orient van ons vind fijn om je te helpen

elicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:22

hoi ilse gaat het nog goed met orient zoals je ziet ben ik weer in beeld zat heel lang zonder computer /3

_pauline_

Re: [EG] merrie M. elicity V. Grand cru

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:35

elicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 21:17

wat lees ik nu allemaal niet te geloven zeg ik schrik ervan de moeder van orient is immiddels 27 jaar

ilse_orient

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 20:56

Hoi,

sorry, erg late reactie.. helaas hebben we orient afgelopen augustus in laten slapen. het was op en af gaan naar de DA.. ze liep al een aantal maanden kreupel en de oorzaak was onvindbaar.. in 9 jaar dat ik haar heb gehad heeft ze met 4 zadels gelopen die allemaal scheef lagen..haar ene heup was lager als de andere..ze was behoorlijk scheef ook en haar schouder aan de linkerkant was behoorlijk meer ontwikkeld als de andere..na vele da bezoekjes, fysio, prive lessen, ander hoefbeslag mocht niet baten. Door haar niet zo makkelijke karakter,verlatingsangst, bronchites en zomereczeem was het niet te doen om haar met vervroegd pensioen te zetten. dan zou het alleen maar meer een bang paard zijn geworden met nog meer eczeem in de zomer en haar longen zouden er niet op vooruit gaan. daarom hebben we de keuze gemaakt om haar na 9 mooie jaren die ze heeft gehad, haar lekker rust te geven. en geloof me, weet zeker dat ze er vrede mee had.

groetjes,

ilse