Laatst deed ik mijn pony binnen, en toen ging hij poepen. Daarna ging hij er aan snuffelen en er doorheen schrapen met zijn voorbeen. Waarom doen paarden dat? Het is overigens een ruin, ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft.
mijn paard gaat er er ook aan ruiken en er overheen plassen of poepen als het van een ander is soms schraapt hij er ook in ik denk dat tie dan de geur beter kan ruiken?
mijn shetlander die doet er ook in schrapen maar die doet het ook als je buiten aan het wandelen bent en hij komt paardenmest tegen hij gaat er zelfs voor op de rem om te ruiken en te schrapen
HighFly_
Geplaatst: 09-08-09 23:33
haha dat deed mijn pony laatst ook in het duin. maar dat was de mest van mijn zusjes pony maar hij ging het helemaal onder het zand gooien en toen wou hij pas doorlopen
waarom ze het doen weet ik niet
chanora
Geplaatst: 17-08-09 11:14
een ruin bij ons op stal staat naast mijn merrie en is er helemaal verliefd op.. als we dan samen gaan rijden en de mijne poept krijgt zij haar paard er niet meer weg en gaat er heel hard in staan stampen, zou ook echt niet weten waarom ze dat doen. maar sommige zeggen dat het gewoon dominant gedrag is.