Ik heb wel al 2 topics gevonden die iets met mijn vragen te maken hebben. Maar de ene gaat over Spanje (toch weer iets anders) en de andere is mij iets te algemeen
Ik heb een (best wel lange
) lijst gemaakt met vragen waarop ik een antwoord hoop te krijgen. Natuurlijk kost het wel wat tijd, dus je hoeft niet elke vraag in te vullen hoor
Natuurlijk mag je ook onder elke vraag 'onbelangrijk' oid neerzetten, als het je niet zoveel uitmaakt.
Nou hier komen de vragen:
1. Hoevaak ben je al op ruiterkamp geweest? Hoe is het bedrijf/ hoe zijn de bedrijven je bevallen? Wat waren, in het kort, de plus- en minpunten? Hoe was de vakantie geweest als de groep was tegengevallen, waren de activiteiten enzo dan leuk genoeg geweest om de vakantie te redden?
2. Hoe oud ben je?
3. Hoe sta je thuis in contact met paarden: eigen paard/ verzorgpaard/ manegelessen. En wat doe je dan met je paard? Zoals dressuur, springen of vooral in het bos rijden?
4. Waar zou jij het liefste op vakantie gaan, welk continent? Je mag er natuurlijk meerdere uitkiezen.
Welk klimaat zou jou vooral aanspreken?
Zou je ooit op vakantie gaan naar een land met een gematigd klimaat? Dus in de zomer rond de 25 graden en in de winter rond de 10?
5. Om maar even door te gaan over het gematigde klimaat. Wat voor omgeving zou je het liefste hebben. Zet alsjeblieft in volgorde van belangrijk naar minst belangrijk:
uitgestrekte bossen / rotsachtig en licht bebost (stuiken enzo) / strand / kliffen / meren / heuvels / bergen / vlak / nog iets anders dat ik nu vergeten ben
6. Wat voor vakantie zou jou het meeste aanspreken? Kies uit de onderstaande, of als ik iets vergeten ben mag je het natuurlijk ook zelf invullen.
elke dag lange buitenritten (dagtochten of trektocht) / buitenritten afgewisseld met dressuur springen en cross (of mennen of western natuurlijk) / alleen springen cross en dressuur (of mennen of western natuurlijk)
7. Wat zou jou het meeste aantrekken?
standplaatsweek / trektocht / combinatie van de twee
8. voor hoe lang zou je willen gaan?
een weekend / een midweek / één week / eventueel ook wel langer dan 1 week!
9. Hoe ver zou je ervoor willen reizen, hoeveel tijde zou je eraan kwijt willen zijn? Is het belangrijk hoe ver de plaats van bestemming is?
10. Wat voor advertentie zou jou het meeste aanspreken?
Die van een klein bedrijfje met een stuk of 15 paarden. Waar je het echte boerenleven kunt ondekken, maar wel in stijl (dus geen tenten of vervallen hutjes) / Die van een camping of bungalowpark. Van daaruit wordt dan vanalles georganiseerd / die van een groot, luxe bedrijf met binnenbakken etc. / anders, namelijk: (zelf invullen)
11. Hoe zou jij het liefste slapen (ervan uitgaande dat het wel schoon is en niet vervallen)?
Op een grote zaal, gezellig met zijn allen / in een tentje naast de wei / een kamer in een nabijgelegen hotel / gezellige kamer op een boerderij (dus bij het familiebedrijfje of in een nabijgelegen B&B ofzo) / in blokhutten / bungalows op het terrein / anders namelijk: (zelf invullen)
12. Zet de volgende punten alsjeblieft van belangrijk naar minst belangrijk:
elke dag lekker lang rijden (rond de 6 uur) / elke dag, buiten de ritten om iets speciaals doen zoals barbecue, huifkartocht, kampvuur enzo. [i]Heb je dit in je top 2, wat vind je dan leuke, speciale dingen om te doen? / het moet vooral schoon zijn / het moet luxe zijn. Heb je dit in je top 2, wat versta je dan onder luxe? / het moet er vooral gezellig zijn, veel persoonlijke aandacht / er moet veel vrijheid zijn, je moet ook tijd hebben voor jezelf / je moet kunnen uitgaan / een strikt ingedeeld programma, zodat je je niet verveelt [/i]
13. En dan nu misschien wel het belangrijkst: de paarden. Ik ga natuurlijk niet vragen of het belangrijk is dat de paarden goed verzorgd zijn, want ik kan me niet voorstellen dat er een ander antwoord dan 'ja' uitkomt.
Hier dan een andere vraag: Vind je het belangrijk dat de paarden van het bedrijf in het gebied horen? Dus Andalusiërs in Spanje, Welsh oid in Engeland enzovoort?
Vind je dat niet zo belangrijk, welke paarden zou je dan graag hebben? liefst kiezen uit het onderstaande rijtje, maar zelf een ander ras, of andere uitspraak invullen mag ook altijd!
(Als het gebied toch wel invloed heeft op je keuze, denk dan aan een groen, heuvelachtig, bosrijk en misschien ook wel rotsachtig gebied). Je mag meer dan 1 ras kiezen. Licht als het kan je keuze toe.
PRE / Arabier / Welsh Cob /Warmbloedpaarden / Haflingers / Een mengelmoesje van allerlei paarden
14. O en dan nog iets anders
Als jullie op vakantie zijn, dus geen ruitervakantie maar gewoon, met je vriend of gezin. Ga je dan wel eens naar een plaatselijke stal waar ze buitenritten aanbieden?
Ik hoop ooit zelf nog eens iets met toeristen te gaan doen. En dan dus in deze sector (voor mensen die zich afvragen waarom ik deze lijst nu weer maak
). Ik weet wel dat het op papier allemaal makkelijker lijkt dan in het echt. Je moet toch wel aan veel voldoen. Voor de duidelijkheid, het lijkt me leuk voor later het is niet om mijn brood mee te gaan verdienen. Dat kan geloof ik niet met alleen trektochten organiseren

Juist lekkere temperatuur