Rhino deken + onderdeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EstherMe

Rhino deken + onderdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 11:58

Weet iemand of er onder de Rhinodekens ook onderdekens van Rambo bevestigd kunnen worden?
Mijn 200 grams deken is wat dun geworden na het wassen, dus zou ik er graag een 100 grams onderdeken willen doen.
Naar mijn weten zijn Rhino en Rambo hetzelfde merk = zelfde pasvorm. De Rhino heeft ook ringen bij de hals en dacht ook bij de billen.

Alvast bedankt!

EstherMe

Re: Rhino deken + onderdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 21:38

niemand?

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:21

ik heb deze combi ook. Ik gebruik de rambo (duo) onderdekens onder mijn rhino/amigo dekens. De klittenbandjes op de hals passen niet (die zijn gemaakt voor de halsdekens), die zitten er namelijk precies tussenin. Ik maak alleen de klipjes achter aan de ringen van de bilriem vast, past prima en blijft super liggen omdat het niet gaat schuiven omdat het toch vast zit aan de bovenste deken.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 21:39

ok thanks voor je reactie :)
Ze komen er ook niet onderuit? Je besteld denk ik dezelfde dekenmaat als je bovendeken?

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 21:57

bij mij niet :n en ik heb gewoon dezelfde maat eronder liggen.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 22:07

ok bedankt voor je reactie!
denk dat ik het ook gewoon ga proberen :)

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:21

De allernieuwste Rhino Original en Rhino Plus Turnout dekens hebben speciale ringen voor om de Rambo Duo Liners aan vast te maken. Zo weet je zeker dat de onderdeken niet gaat schuiven.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 22:26

ja alleen heb ik nu niet het geld om ook een nieuwe outdoordeken te kopen ;)

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:30

EstherMe schreef:
ja alleen heb ik nu niet het geld om ook een nieuwe outdoordeken te kopen ;)

Ik heb hier laatst contact over gehad met Horseware zelf. Zij raden het niet aan om de Rambo Duo Liners te gebruiken onder de "oude" Rhino dekens (tenzij je paard alleen op stal staat), omdat ze niet kunnen garanderen dat de onderdeken niet gaat glijden. Ik heb echter hier en daar gehoord dat de dekens ook goed blijven liggen onder de "oude" Rhino en Amigo dekens, dus misschien gaat dat ook prima. Ik heb er zelf helaas geen ervaring mee.

Mocht je het toch gaan proberen, dan hoor ik graag je ervaring hiermee. Ik kan daarmee anderen weer adviseren (hoe meer praktijkervaringen ik hoor, des te beter ik anderen kan helpen).

Succes!

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 22:34

ik wil het denk ik wel gaan proberen. Misschien dat ik iets kan fabriceren met strotouwtjes aan de voorkant, daar zitten immers ook de halsringen :)

bedankt in ieder geval voor de info!

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 09:51

Ik zal wel hele brave paarden hebben :D, maar die onderdekens kunnen in principe nergens heen als je ze achter aan de klipjes klikt aangezien ze meeschuiven met de bovenste deken. Een aangezien bij mij die bovenste deken als een huis ligt :D.

Je zou eventueel zelf bij de schoenmaker dergelijke ringen eraan kunnen laten zetten mocht het bij jou niet zo goed blijven liggen.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:32

Nathalie84 schreef:
Ik zal wel hele brave paarden hebben :D, maar die onderdekens kunnen in principe nergens heen als je ze achter aan de klipjes klikt aangezien ze meeschuiven met de bovenste deken. Een aangezien bij mij die bovenste deken als een huis ligt :D.

Je zou eventueel zelf bij de schoenmaker dergelijke ringen eraan kunnen laten zetten mocht het bij jou niet zo goed blijven liggen.

Hoi Nathalie,

Ik kan me voorstellen dat ze maar beperkt van links naar rechts kunnen schuiven doordat je ze met de clipjes achter vastmaakt, maar gaan de onderdekens niet naar achteren schuiven en daarmee trekken op de bosrt en schouders?

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 11:44

Bij mij blijven ze keurig op hun plaats liggen. Ik heb deze ervaring wel met HH onderdekens gehad. Deze gingen inderdaad naar achter schuiven en strak trekken. Nu moet ik wel zeggen dat ik dagelijks rij, dus de deken komen er ook dagelijks even af. Verder staan mijn paarden dagelijks 10-12 uur buiten, dus de dekens krijgen wel wat te verduren met rollen/lopen/rennen.

Misschien ziet het hier in: als mijn paarden gras eten duwen ze zeg maar de deken naar voren. Een HH deken gaat dan trekken omdat hij niet kan schuiven door de katoene voering. De duo's gaan wel mooi naar voren omdat ze van nylon zijn (ze glijden over de rug zeg maar), zo corrigeert zeg maar de deken zichzelf mocht hij iets naar achteren zijn verschoven. Denk ik he :D

Ik ben er gewoon super tevreden mee. Normaal had ik een 0grams/100gr/200gr en een 300gr. Bij echt koud weer ging er een wolle deken onder en dat was echt 3x niks. Nu heb ik de helft en kan ik combineren met mijn onderdekens.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 12:36

Mijn bovendeken zit wel wat ruim, maar blijft eigenlijk ook altijd recht liggen. Als ik m een maatje kleiner neem, dan is het zo strak ;)
Ach kwestie van uitproberen denk ik zo!

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:11

Ik heb vorig seizoen de gewone Rambo onderdeken onder de "oude" Rhino gehad.
Alleen aan de achterkant heb ik ze aan elkaar gemaakt en ze bleven perfect liggen. Pony heeft wel streken uitgehaald, maar de dekens lagen als een huis.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:47

lausan schreef:
Alleen aan de achterkant heb ik ze aan elkaar gemaakt en ze bleven perfect liggen. Pony heeft wel streken uitgehaald, maar de dekens lagen als een huis.

Gebruikte jij de Rambo Duo Liner of de Rambo Underblanket?

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 19:24

Had de dekens bij mijn paard wat groter gekocht, ivm met anders schuren op de borst (hij heeft van een staldeken van divoza 185 en daar krijgt ie plekken van op zijn schouders), hopelijk komt de regen er niet in!

Afbeelding

Afbeelding

Hij is nu wel iets forser en breder, maar aan de voorkant nog wel wat ruimte die iets open is. Niet als hij graast oid.

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 21:09

Horseware schreef:
lausan schreef:

Gebruikte jij de Rambo Duo Liner of de Rambo Underblanket?

De Rambo Underblanket. Ik vond die Duo Liner niet zo fijn aanvoelen.

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 21:26

ik heb dezelfde rhino turnout deken (die groene ongevoerde) met een rambo onderdeken.
de rhino is 195 en de rambo 185. blijft prima liggen hier!

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:07

_maaike_D schreef:
ik heb dezelfde rhino turnout deken (die groene ongevoerde) met een rambo onderdeken.
de rhino is 195 en de rambo 185. blijft prima liggen hier!

Hoi Maaike,

Voor jou dezelfde vraag: gebruikte jij als onderdeken de Rambo Duo Liner of de Rambo Underblanket?

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 23:09

Hoe werkt het dan met die klipjes? Of te wel... misschien kan ik dat zelf aan een deken zetten; is er iemand die een foto kan plaatsen; of een link?

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 17:17

Duo liner, zo'n lelijk blauw geval. :D wel lekker warm.

@redison: aan de onderdeken zitten lusjes van klitteband, aan de buitendeken rechthoekige ijzeren ogen. je hangt de onderdeken dus in de buitendeken.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 11:05

ik zit erover te denken om een rhino wug medium en heavy te kopen. Ik heb hier zelf nog een onderdeken liggen van HH, maar als ik het berichtje van nathalie lees, is het geen goed idee om die eronder te doen. Zou ik er dan een onderdeken van rambo onder kunnen leggen (rhino heeft nl wel een halve hals) en zoja, welke van rambo?

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 11:56

Lonnie: dit is mijn ervaring met de HH onderdekens, kan natuurlijk zijn dat het op andere paarden wel goed blijft liggen :).

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 23:16

_maaike_D schreef:
Duo liner, zo'n lelijk blauw geval. :D wel lekker warm.

@redison: aan de onderdeken zitten lusjes van klitteband, aan de buitendeken rechthoekige ijzeren ogen. je hangt de onderdeken dus in de buitendeken.

Dank je wel maaike; is dan zelf simpel te maken; gaan we onthouden!