Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MysticTinker schreef:Waarom wil je geen snoepjes gebruiken? Dat is juist heel handig, en zo gaat het paard het ook leuk vinden![]()
Gewoon na het innemen van het bit goed belonen met de stem en een snoepje.
Bij die van mij hoef ik het hoofdstel maar voor zijn hoofd te houden, en hij hapt zo in het bit
en daar word het ook lekker plakkerig van. poepiej schreef:Ja hij is ook de enige die het niet prettig vind, tja als ik met snoepjes begin dan begint ie zo te "schooieren" zegmaar, dan snuffelt ie steeds overal van, krijg ik nog meer? Maarja misschien toch maar eens doen. Dat appelstroop/honing er elke keer opsmeren vind ik ook zo'n gedoeen daar word het ook lekker plakkerig van.
MysticTinker schreef:poepiej schreef:Ja hij is ook de enige die het niet prettig vind, tja als ik met snoepjes begin dan begint ie zo te "schooieren" zegmaar, dan snuffelt ie steeds overal van, krijg ik nog meer? Maarja misschien toch maar eens doen. Dat appelstroop/honing er elke keer opsmeren vind ik ook zo'n gedoeen daar word het ook lekker plakkerig van.
Schooieren doen ze alleen als je niet duidelijk bent wanneer je het snoepje geeft. Als je consequent alleen snoepjes geeft NA het bit in te doen, dan zal het paard dat ook begrijpen, en niet gaan bedelen voor meer
Ik vind een snoepje dus een fijne manier om het bit vrijwillig te leren innemen