Petrie Anky's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Tamara

Petrie Anky's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 15:45

:wave:

Ik heb sinds 2 weken de Petrie Anky's. Ze passen perfect en zijn nu ook aardig ingelopen, dus een paar dagen terug er mee op het paard geweest. En dat ging best goed. Maar mijn vraag; hoe vaak gebruiken jullie de Petrie Anky's? Elke keer dat je rijdt? En maak je ze daarna ook schoon zoals het advies is van Petrie?

Alvast bedankt! :)
Groetjes

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:54

Ik heb de mijne nu zo'n 3,5 jaar. Rij er elke dag 1 of 2 paarden mee.
Heb er inmiddels 1 keer een nieuwe zool onder laten zetten. Ik maak ze altijd goed schoon voor ik op concours ga (2 of 3 x per maand; met nat doekje goed schoonmaken en daarna kiwi-wax even aansteken en heel dun vloeibaar laagje erop smeren; uitwrijven met een panty zodat ze mooi gaan glimmen) en verder zet ik er alleen even de tuinslang op als ze erg vies zijn omdat ik te lui ben geweest om andere laarzen aan te doen om door modder te lopen :o

Enige nadeel bij mij is (tja, achteraf...) dat ze te wijd zitten om m'n enkels en daardoor erg zijn ingezakt (en aan de achterkant boven m'n hak de stiksels losgaan). Volgende keer zou ik daarom laarzen met rits aan de binnen-voorkant nemen.
(maar ik heb dunne enkels, kan bij jou dus anders zijn)

_Tamara

Re: Petrie Anky's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 15:57

Oké, bedankt voor je reactie :)

Dus je kan je laarzen prima gebruiken zonder dat advies van Petrie? Volgens Petrie moet je namelijk elke keer na gebruik de laarzen schoonmaken en invetten..

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:00

ja, zou ik ook zeggen als ik dat laarzen-vet zou willen verkopen ;)
juist niet te vaak invetten, dan laten de stiksels snel los en het leer wordt er ook niet mooier van (te 'vet')
hangt er beetje vanaf hoe veel je ze gebruikt; maar ik doe het niet vaker dan 2/3 keer per maand en mijn laarzen hebben best veel te verduren (elke dag paar uur aan)

veel plezier met je laarzen!
Laatst bijgewerkt door Jolo op 29-07-09 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 16:02

Oké bedankt! :)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:03

Ik heb ook Petrie Anky's, heb ze inmiddels bijna twee jaar. Ik rij niet dagelijks, maar gebruik ze wel altijd als ik rij (ik spring niet en rij niet heel vaak buiten). Ik maak ze inderdaad zéker niet elke keer schoon, ik blijf bezig en het is ook niet goed voor de laarzen. Ik maak ze één of twee keer per maand goed schoon, met vochtig doekje schoonmaken en insmeren.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:44

ik heb ook de anky,s. ik gebruik ze zes dagen in de week. ik vet ze ook 1x in de twee weken in.

ManonR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 23:00

Ik heb de petrie anky's nu ong 2,5 jaar en maak ze echt maar 1x in de paar maanden volledig schoon. Haal dr meestal gewoon een borstel of een baby doekje over. Heb er vorige week een nieuwe zool onder laten zetten en verder zijn ze nog als nieuw. Rijd er elke dag 1 paard mee en soms 2. T enige nadeel is inderdaad dat ze erg inzakken! dus daar kan je wel van die ophalers voor kopen!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 13:32

Oké bedankt voor de reacties. :)

Wat zijn ophalers als ik vragen mag? :o Dus jullie halen ook het zweet van 't paard er niet af na het rijden?

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:55

Ophalers zijn denk ik gewoon laarzen spanners. Deze doe je nadat je laarzen uit gedaan hebt in je laars zodat ze niet verder inzakken.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 14:57

Oké bedankt :)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:57

_Tamara schreef:
Oké, bedankt voor je reactie :)

Dus je kan je laarzen prima gebruiken zonder dat advies van Petrie? Volgens Petrie moet je namelijk elke keer na gebruik de laarzen schoonmaken en invetten..

Maar dat zou je eigenlijk bij elke laars moeten doen.
Heb er nu zelf in het donkerbruin, mijn eerste paar Petrie en moet zeggen wat een superkwaliteit en service.
Echt tevreden over

miss_simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:22

dat zijn echt goeiel aarzen...je moet alleen wel uitkijken dat je het leer niet 'verzuipt'..dus niet steeds nat droog nat droog ....gewoon goedonderhouden met je juiste spullen, en ze gaan jaren mee

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 18:22

Oké bedankt. :)

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 10:36

Ik heb mijn Petrie Anky's nu ook al weer 3 jaar. De hak heb ik pas een keer hoeven te vervangen, terwijl ik er elke dag op loop, mee rijd en er eigenlijk alles mee doe. Afspuiten, in de modder baggeren,uitmesten, noem maar op. Spuit ze even met water af als ze vies zijn en poets ze alleen op als ik wedstrijd heb. Verzorg ze dus ronduit slecht, maar ze houden het prima!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 14:31

Oké bedankt! :)

kim2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 14:38

Ik heb anky elegance (met rits voorop) en ik maak ze wel elke week 1 of 2 keer schoon met die spulletjes van Petrie (twee flesjes). Vroeger bij mijn oude laarzen deed ik ook altijd kiwismeer in de fik steken enzovoorts, maar hier glimmen ze echt nog meer van. Wrijf ze dan op met zo'n zachte moltondoek of met een pantykousje. Ik denk dat het wel beter is om het zweet minimaal 1 keer per week van de binnenkant van de laarzen af te halen (met die tonic van Petrie) , anders gaat het leer kapot. Verder super fijne laarzen en ze houden zich ontzettend mooi!!!! Misschien zijn die spulletjes van Petrie wel commercieel, maar ze werken wel echt heel goed!

Moncherette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:50

Ik heb mijn Anky's al 4 jaar en ze zijn nog erg mooi. Iedere keer na het rijden en dat is eigenlijk iedere dag, spoel ik ze af met water. 1x per week maak ik ze schoon met de cleaner van Petrie en vet ik ze daarna in met de cream van Petrie. Is misschien commercieel spul maar wel fantastisch! Ze worden en blijven hier echt veel mooier van. Voor de wedstrijden doe ik ze ook nog eens met Kiwi schoensmeer.

elsyie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:15

Ik heb mijn ankys al 2 jaar, deed ze altijd poetsen met dat kiwi spul. Voor elke dag rijden vind ik ze echter verschrikkelijk (heel de tijd dat gedoe met de laarzenknecht enz) Ook haal ik mijn achillespezen open als ik er te lang op loop (terwijl ik ze toch echt goed ingelopen heb) Ben daarom nu ook ontzettend blij met mijn kalfsleren ariat laarzen MET rits! Daarom dat ik mijn petrie's enkel nog maar draag als ik mn andere laarzen vergeten ben of als ik op wedstrijd ga, want eerlijk is eerlijk, het model is en blijft prachtig!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:26

Ik heb de petrie Anky ook en vind het superfijne laarzen. Ik heb ze nu ongeveer 1 1/2 jaar en gebruik ze heel intensief. Ik loop er veel op en rijd er gemiddeld 3 paarden per dag mee. Doordat ik er ook mee in het water sta als ik de paarden afspuit is de zool wel wat aan het loslaten. Ik poets mijn laarzen ook niet iedere dag maar probeer het toch een keer of drie in de week te doen. Ze blijven daardoor wel mooier. Als ik zie hoe intensief ik mijn laarzen gebruik en hoe ze er nu nog uitzien kan ik wel zeggen dat het een laars van goede kwaliteit is. :j