paardengedrag, hengsten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

altair

paardengedrag, hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 19:39

Iemand heeft mij net een Przewalski hengst aangeboden, die komt uit een soort kleine dierentuin maar die is opgeheven.
Vraag: Kan een 5-jarige przewalski hengst bij een afgespeend hengstveulen (7 maanden)?
Of is er iemand die graag een Przewalski hengst wil hebben? hij is gratis, alleen transportkosten vanuit Portugal

Doei, Hetty

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: paardengedrag, hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 19:46

Ik zou er goed over nadenken....
Het lijkt mischien slim omdat hij nu gratis is, maar weet je hoe hij er aan toe is? Wie zegt dat hij niet opgelapt hoeft te worden? En in hoeverre is hij gewend aan mensen? Heeft hij ooit gedekt?
En heb je geld voor een 2e paard (neem aan dat het veulen van jou is.) Wat als hij ziek word. Wat als ze allebei tegelijk ernstig ziek worden?
Kun je dat dan betalen?

Ibbel

Re: paardengedrag, hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:17

Het is in Nederland verboden om wilde dieren privé te houden. Niet doen dus, je bent hartstikke strafbaar.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:20

Prezwalski's zitten zover ik weet allemaal in een internationaal fokprogramma. Als dit een echte is en niet in dit programma zit kan je het beste met een Nederlandse dierentuin contact opnemen ivm opname fokprogramma voor dit dier. Kan zijn dat dit dier meer bloedspreiding kan geven. Zelf houden zou ik niet doen, Prezwalski's zijn geen gedomesticeerde paarden en zullen dat ook nooit worden. Kruisingen met "gewone huispaarden" zijn dacht ik ook verboden.