Endurance rijden zonder begeleiding, hoe doen jullie dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ukoldaatje

Endurance rijden zonder begeleiding, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 20:37

Hoi ;)

Ik vroeg me af hoe jullie dit allemaal doen...(en ik heb geen idee waar ik het plaatsen moet, sorry :o )

Onze situatie is als volgt, mijn man en ik hebben 2 huizen, 2 hypotheken dus..we krijgen ze niet verkocht.(al dik 2 jaar he)

We hebben 3 IVF-ICSI behandelingen vergoedt gekregen, 3 miskramen later, krijgen we niets meer vergoedt en moeten
we de behandelingen zelf moeten betalen..Per behandeling betalen wij dik 3500 euro!!!!!!!!!!!

We staan op de adoptie wachtlijst van Ethiopie, we gaan een kindje adopteren! De wachtlijst is ong 5 jaar lang, en zal in totaal qua kosten op 15.000 tot 20.000 euro komen.

Mijn man en ik hebben allebei een auto om naar ons werk te gaan, en 2 honden, 1 fjordendame en 2 mini shetjes.

We kunnen de verzorging van de dieren heel goed betalen, vorige week was mijn mopshondje ziek en koste me in 1 week ong 500 euries...

Maar...IK WIL LESSEN!!!

Ik wil lessen met mijn paard, ik wil trainen voor endurance kennismakingsrit, ik wil naar het strand met paard (woon in zeeland) maar heb geen trailer......

Ik wil gewoon een doel hebben waar mijn fjordendame en ik aan kunnen werken....Maar mijn man wil gewoon niet dat ik les!!

Hij zegt dat ik al 26 jaar paardrij en het inmiddels wel moet kunnen omdat ik al heel mijn leven eigen paarden heb (zo denken buitenstanders dus), en dat derest voor gaat. Logisch want we hebben genoeg wat we willen, ik zal wel een luxe probleem hebben denk ik..

Hoe kan ik nou aan iets werken met mijn paard als ik geen doelen heb??? Wie kan mij helpen, advies geven????? Ik wil zo graag lekker trainen, maar ik heb hulp nodig, hulp wat ik niet betalen kan!!

Ik wil echt een keer een endurancerit rijden, maar heb hulp nodig om op weg te komen, een trailer om er te komen (nou kan ik best een trailer huren, maar in de omgeving hier zou ik niet weten waar..)

Kortom...hoe kom ik aan doelen zonder begeleiding??? Mijn interesses liggen echt bij lange afstandsrijden...
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 30-07-09 08:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel duidelijker

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:40

En toch kan ik me de reactie van je man wel een beetje indenken. Het hebben van paarden is sowieso al een dure hobby. Zo te horen deelt hij die hobby niet, maar wel de zorgen die jullie hebben vanwege geld. Jullie hebben aardig wat uitgaven (ook in het verschiet) en dat zit je man niet lekker. Ik raad je aan om zijn gedachtegang daarin ook proberen te begrijpen. ;)

Ik neem aan dat het verder wel bespreekbaar is, kun je niet samen overleggen dat zolang jullie een dubbele hypotheek hebben je in ziet dat het te hoog gegrepen is. Maar als dat zich dan heeft opgelost dat je dan wel op zoek naar lessen gaat?

Je hebt het soms niet altijd voor het zeggen, zo'n situatie zit je nu ook. Maar het is ook een kwestie van samen met je man een weg in tijd en financiën vinden..

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:11

Weet je, soms moet je gewoon tevreden zijn met wat je op dit moment hebt en even niet meer willen. Ik zie in je profiel dat je nog maar dertig bent. Misschien moet je eens goed naar je prioriteiten kijken en accepteren dat het misschien nu even niet het moment is om je zin door te drijven, zeker niet als je toch al behoorlijk wat bezit (een eigen paard is voor velen alleen maar een droom).

De financiële lasten die je opnoemt zijn niet misselijk en ik kan me voorstellen dat je man even pas op de plaats wil maken, want hij ziet het lijk natuurlijk al drijven: eerst lessen, dan moet er een trailer komen (die ook onderhoud nodig heeft), wedstrijden rijden kost ook veel geld (en tijd!). En als het (adoptie)kindje er éénmaal is stroomt het geld er ook als water uit.

Als je het écht zo graag wilt, kun je dan niet iets waarmee je zelf wat kunt bijverdienen? Ik maak bijvoorbeeld tekeningen in opdracht en het extra geld dat ik daarmee verdien besteed ik helemaal aan mijn paarden, traileronderhoud, whatever. Op die manier belast de extra luxe die ík zo graag wil niet ons gezamelijk budget en hoef ik me daar niet schuldig over te voelen.

CM_

Re: hoe doen jullie dat???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:13

Idd ik ga met de bovenstaande reacties mee.

Je moet keuzes maken, ik krijg het idee dat je teveel wil ...

Je kunt niet alles hebben.
Ik vind dat je overigens heel blij mag zijn met wat je al hebt, beide een auto, 2 huizen , je eigen paarden en ook nog honden ..

Ik denk dat heel veel mensen het met een heel stuk minder moeten doen..

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 07:35

Wat endurance betreft is het erg simpel: lessen bestaan niet, dus daar hoef je geen kosten voor te maken. Ga eens kijken op een wedstrijd, ga eens vrijwilligen, en spreek eens af met iemand in de buurt die je wat tips kan geven. Meer heb je echt niet nodig om eens aan endurance te kunnen snuffelen om te zien of je het wel leuk lijkt (en of je paard het leuk vindt).
Waar jij woont moet je makkelijk kunnen trainen zonder een trailer nodig te hebben. Gewoon in de berm in de polder, of op het strand. Er zijn zat mensen die hartje Randstad wonen en endurance rijden en ook gewoon alleen maar in de bermen van grote wegen kunnen rijden.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:02

Prioriteiten,- en sommige dingen uit,- of afstellen. ;)
'You can't always get what You wahaant!' :)ddd

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 08:29

Mijn moeder riep altijd."kind je kunt niet met je kont op twee kermissen tegelijk zitten" en dat is een waarheid als een koe..
Je zult keuzes moeten maken en met je fjordendame endurance kan makkelijk zoek in de buurt een trainingsmaatje en ga lekker ritten rijden en zo trainen voor de afstanden.

joozz

Re: hoe doen jullie dat???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:52

Snap wel dat je verder wilt! Soms zijn luxeproblemen ook lastig toch ;-) Zit er misschien een rijvereniging/ponyclub in je buurt? Hier kun je meestal tegen een laag lidmaatschap groepslessen volgen en sowieso kom je dan weer anderen tegen met wie je ervaringen kunt uitwisselen!

En pluis Bokt goed na, er zijn op Bokt volgens mij best veel enduranceruiters dus die zullen vast veel info voor je hebben (misschien kun je dan wat beter in je topicnaam omschrijven waar je topic overgaat)

En wat betreft de rest van je dromen: wens je veel voorspoed ermee!!