Naam veranderen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Feelsoproud

Naam veranderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 21:36

Ik ga deze week sowieso eens een telefoontje doen naar het Kwpn,maar misschien is er hier wel iemand die het weet.
Is het mogelijk de naam van je (KWPN)paard te laten veranderen?En wat kost het ongeveer?
Heb net een nieuwe gekocht,en ik vind dat ze een verschrikkelijke naam heeft.Zou dit eventueel willen laten veranderen indien het niet te veel kost(hééél penny,ik weet het!)
Iemand ervaring mee?

daniekjuh

Re: Naam veranderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:38

ik heb die van mijn paard ook veranderd, maar niet officiel, dat kan ook niet naar mijn idee, omdat de naam in het paspoort het stamboeknaam is..
die van mij heet nu gewoon op stal Choice, maar op zn paspoort Omar..

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:40

Die van mij heet op papier Zwytse, maar ik heb hem Zensation genoemd.

De (roep)naam kun je zo veranderen als je zelf wilt,
alleen wil je het ook in het paspoort laten veranderen, of als je al een startkaart met het paard hebt, dan zitten er kosten aan verbonden.
en als ik mij niet vergis, zat daar best ook nog wel een prijskaartje aan...

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:48

Stamboekpapier + paspoort opsturen naar KWPN, briefje erbij met verzoek tot naamswijziging en na ongeveer 2 weken heb je je paspoort weer terug en een nieuw papier.
Kosten 27,00 ex. btw.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:49

De naam bij merrie's kan alleen veranderd worden als ze nog geen veulens heeft gehad. Daarna kan het niet meer.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 21:55

Sannah schreef:
Stamboekpapier + paspoort opsturen naar KWPN, briefje erbij met verzoek tot naamswijziging en na ongeveer 2 weken heb je je paspoort weer terug en een nieuw papier.
Kosten 27,00 ex. btw.

Als het zo simpel is zal ze snel een andere naam hebben!!Die 27 € heb ik er dan wel voor over.
Gaat om een 3 jarige merrie,nog geen veulens gehad en (uiteraard)nog niet uitgebracht.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:02

Als je er mee naar de keuring gaat en het op de stb keuring laat doen is het zelfs gratis := (was vorig jaar wel iig)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:08

hmm geen idee hoe ik erbij kom dan dat het zo duur zou zijn :?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 06:28

Vroeger kon het alleen maar op 3 jarige leeftijd bij stamboekopname.

Maar war kan er zo erg zijn dat het zelfs op haar papieren moet worden aangepast? (er komt overigens iets te staan als Pietje (ex Wilhem)

Ik heb destijds een andere roepnaam gegeven...wat maakt het uit wat erop dat stamboekpapier staat.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 09:46

Vorig jaar een veulen bij gekocht met een stamnaam die ik vreselijk vind. Maar dat ga ik niet veranderen, ik noem haar gewoon anders.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:40

Ik heb het toen op de keuring kosteloos laten wijzigen, de reden dat ik de naam wilde veranderen is omdat ik achteraf toch de stamnaam door wilde voeren, was dus een merrie.

Verder hecht ik niet veel waarde aan stamboeknamen, ik noem ze toch zoals ik wil, ook evt. op wedstrijden.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:57

F-AM -> VMR-TAO

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 20:36

Heeft geen belang meer,paard is vandaag afgekeurd,dus koop gaat niet door.

NatasjavE schreef:
Vroeger kon het alleen maar op 3 jarige leeftijd bij stamboekopname.

Maar war kan er zo erg zijn dat het zelfs op haar papieren moet worden aangepast? (er komt overigens iets te staan als Pietje (ex Wilhem)

Ik heb destijds een andere roepnaam gegeven...wat maakt het uit wat erop dat stamboekpapier staat.

Maakt inderdaad weinig uit.En ik zou er ook echt geen geld tegenaan willen gooien.Mijn eigen (gefokte) paarden hebben allemaal een beetje een 'aparte 'naam,iets wat je zelden tot nooit tegenkomt.De merrie die ik op het oog had der naam:zo noemen er wel 100 uit die jaargang denk ik.Dus als het dan zonder te veel kosten mogelijk was om dat te veranderen,zou ik dat wel overwegen.

Op zoek naar een andere nu,en nee...ik selecteer niet op de naam... :D :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:23

Laat mij raden :D Nee toch niet is een B'tje . := Hmm nee met een B zou ik echt geen veel voorkomende naam weten :=

Balen dat ze is afgekeurd, maar er zwemmen meer vissen in de zee!