Mijn pony heeft ontzettend last van de vliegen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Damelza

Mijn pony heeft ontzettend last van de vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 21:28

Hoii allemaal,

Mijn pony staat op een boerderij (met kalfjes en koeien). Nu staat er op stal ook een paar boxen met
kalfjes (die natuurlijk veel vliegen aantrekken). Ook op het land zijn er erg veel vliegen.

Hij heeft er ontzettend last van, dus mijn vraag: wat kan ik hier allemaal tegen doen?

Groetjes.

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Mijn pony heeft ontzettend last van de vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:30

Vliegenspray, vliegendeken,vliegenmasker,oornetje,zalf,anti-jeuk,etc.etc.etc.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:31

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 21:36

Nikka schreef:
[SV] Paard word gek van de vliegen op stal
Kijk maar eens hier

Overigens zijn er heel veel topics over, dus misschien moet je de zoekfunctie eens gebruiken.

Ja, ik zoek vaak maar ik vind juist altijd topics die net niet dingen geven die ik wil/zoek.

En dat topic gaat vooral over op stal en mijn pony staat nu dag en nacht buiten. (Alleen poetsen in stal)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 22:13

Nikka schreef:

Bedankt, zal zo even kijken. heb er een paar gekeken. Ik zoek vaak topics maar dan zie ik in die topics
(vaak) net niet die antwoorden die ik wil hebben. (Dus niet dat ik dus hier geen topics over kan vinden want dan zal ik wel erg dom zijn, ben wel blond maar niet superdom).

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:15

Dat je via de zoekmachine had moeten zoeken denk ik

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 22:18

Weet iemand misschien ook wat je aan vliegen bij koeien/kalfjes kan doen? Want op stal is het echt niet normaal hoeveel vliegen daar zijn. (Gigantisch veel). En door die vliegen buiten heeft hij nu ook allemaal wondjes op z'n hoofd (zie ander topic).

Dus ik zoek eigenlijk iets wat je neer kan zetten ofzo een soort vliegenverdelger. (zoals plakstrippen die je wel eens ziet). (alleen hebben wij voor plakstrippen niet echt een goede plek..

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 22:20

DaanxBien schreef:
Dat je via de zoekmachine had moeten zoeken denk ik

Ja, maar iedereen reageert altijd zo Bitchy. Je kunt het toch ook gewoon normaal zeggen. En je kan toch ook gewoon tips geven inplaats van gelijk te zeggen over dat er al andere topics over zijn. Er zijn zo gigantisch veel dubbele topics. En je kan toch ook gewoon nog een x tips geven.

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:22

een paar doorzichtige waterzakken ophangen helpt ook!
dus van die doorschijnende pendaalemmerzakken! vliegen zien zich dan erg groot ofzo, heb ik gezien op discoveri en het schijnt te werken! goodluck!! ;)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 22:23

brennie75 schreef:
dus van die doorschijnende pendaalemmerzakken! vliegen zien zich dan erg groot ofzo, heb ik gezien op discoveri en het schijnt te werken! goodluck!! ;)

Echt nog nooit van gehoord. Maar ik kan het proberen :P

Bedankt voor de tip!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 22:28

Vliegenspray ben ik nog naar een goede opzoek. (Veerust ga ik binnenkort maar proberen), Vliegendeken heb ik, maar die gooit hij de hele tijd af, (er zitten geen bilkoorden dus die moeten er eigenlijk aan), Vliegenmasker heeft hij om, oornetje ? (dat je altijd tijdens het rijden ziet), wil ik nog kopen , zalf (wat voor soorten zalf zijn goed?), Anti-Jeuk (Welke zijn goed?).

Ik heb namelijk altijd dat ik dingen koop die niet werken... vandaar de vraag bij het zalf en anti-jeuk.
Laatst bijgewerkt door Revanches op 26-07-09 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd uit de reactie. Aangezien het niet in de post opnieuw wordt aangehaald.

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:32

ik ook niet , maar het schijnt te helpen , en ach het kost niks! dus kan jou het schelen gewoon proberen!! :D ;)
groetjes!!
XxDamelzaxX schreef:
brennie75 schreef:

Echt nog nooit van gehoord. Maar ik kan het proberen :P

Bedankt voor de tip!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 22:38

Ik heb gekeken maar daar staat juist antwoorden in die ik niet zoek. Ik kan wel zoveel spullen bij de paarden gaan doen maar als die stomme kalferen toch vliegen aan blijven trekken kan ik er toch ook niks aan doen. Daarom begon ik er juist ook mee dat hij op een boerderij staat en dat daar in die stal ook veel kalfjes staan met vieze strontstallen die gigantisch veel vliegen aantrekken.
Laatst bijgewerkt door Revanches op 26-07-09 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd uit de reactie. Aangezien het niet in de post opnieuw wordt aangehaald.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 23:29

Hier gaat een slotje op.
Dit wegens dat er vele topics al zijn over de problematiek met de vliegen. En daarbij, je kunt normaal en respectvol op elkaar reageren. Zonder elkaar af te kraken of door negatief te reageren!
De TS kan rustig haar vraag ook stellen in een van de recent lopende topics. Als je daarin netjes verwoordt wat je vraag is krijg je ook heus wel tips.