Ik wil deze vakantie graag een weekendje weg met m'n paard! Het is de bedoeling dat mijn vriendin mee gaat, zij heeft geen eigen paard dus het moet wel een andresje zijn waar je ook paarden kunt huren. Ik woon in Noord-Holland, dus het moet wel een beetje in de buurt zijn. (Noord-Holland en omliggende provincies)
Weet iemand toevallig een leuk adresje, waar ik vakantie kan vieren?
In Bergen is een SVR camping annex pensionstal, fam. Jonker.
In Burgerbrug zit ook een svr camping waar je ook je paard kwijtkunt. Volgens mij kun je daar ook een stacaravan huren maar ik weet het niet zeker.
Anders kun je nog pensionstal de Kleiweg in Camperduin benaderen. Zij hebben kamers/appartement te huur en hebben ook een pensionstal. Zij zitten vlák bij de zee, strand, duinen en bos
@ Arabesk. Bedankt voor de tips! Vooral de laatste optie klinkt erg leuk! Op de website kon ik alleen niet ontdekken of daar (in de buurt) ook de mogelijkheid was om een paard te huren (maar hier over heb ik ze ook al gemailt).
Weet je toevallig ook nog een website van de camping in Burgerbrug? (dat was de enige waarvan ik geen website kon vinden)
Jet
Geplaatst: 28-07-09 23:29
De website van de camping in Burgerbrug is: http://www.camping-de-horizon.nl/ . Verder is er nog wel meer in Noord-Holland, ik weet niet waar je zelf vandaan komt, maar ik zou zelf eerder kiezen voor de kop van de Veluwe, Nunspeet ofzo, daar zijn ook campings waar je je paard kan meenemen en dan zit je zo in het bos. Vanaf Enkhuizen zit je binnen een uur in Nunspeet. Het strand is pas vanaf 1 oktober weer overdag vrij, 's avonds is het er vaak druk, dus dan moet je zorgen dat je 's morgens voor 9 uur weer van het strand af bent. In Bergen of Schoorl is dan overdag nog wel wat te doen, maar Burgerbrug is niet echt een leuk dorpje om je te vermaken. ( hier is overigens het strand helemaal verboden voor paarden in de zomer, maar er is wel bos.) Geen idee natuurlijk of jullie een auto tot jullie beschikking hebben of fietsen, dat scheelt natuurlijk ook. Zit je echt in de kop van Noord-Holland is Gaasterland misschien ook leuk. Of Appelscha, maar daar kan je niet bij je paard zelf kamperen.
Van mij mag het ook open blijven hoor, dat maakt me niets uit, hihi. maar dacht dat dat gebruikelijk was Ik ga niet naar een camping toe, maar gewoon bij een meisje thuis op de wei met een tentje In Loenen om precies te zijn
Jet
Geplaatst: 31-07-09 00:42
Super toch dat je lekker weg kunt naar Loenen, is daar vast heel mooi! Veel plezier in elk geval!