Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

CarpeDiem schreef:Wegens het vaak afgelast worden van een klein wedstrijdje in onze kring zijn we eens navraag gaan doen.
Daaruit is gebleken dat clubs binnen de kring Uden, nog maar 2 binnen en 2 buiten wedstrijden mogen organiseren. Dit zorgt er dus voor dat ik de komende maand geen enkele dressuur wedstrijd heb binnen mijn kring, omdat alle clubs, die bijvoorbeeld standaard op de 1e zaterdag van de maand een klein concoursje organiseerde ( ídeaal voor jonge dieren ), maar 2 x deze zomer een wedstrijd mogen organiseren.
Waarom deze regel precies in stand is geroepen weten we niet precies, we weten wel dat veel ruiters er niet blij van worden.
Dus ik had 2 vraagjes:
Kring Udenaren: Zijn jullie ook tegen? En is het een idee om iets van een handtekeningen actie te starten?
Maar de belangrijkste vraag: Weet iemand waarom dit precies gedaan is!? En of het dan ook betekent dat je enkel 2 spring of 2 dressuur wedstrijden mag organiseren per seizoen?
lieke2 schreef:Hebben jullie je uberhaupt afgevraagd (of bij de kring nagevraagd) waarom dit zo is afgesproken?
Ipv hard te gaan roepen....

lieke2 schreef:Hebben jullie je uberhaupt afgevraagd (of bij de kring nagevraagd) waarom dit zo is afgesproken?
Ipv hard te gaan roepen....
andamoon schreef:HEEL GOED. Als iemand eens navraag zou kunnen doen bij het kringbestuur van de kring Uden, want die hebben deze regel bepaald en niet de KNHS, want daar zeggen ze voor opmerkingen e.d. moet je bij het kringbestuur zijn.

venga schreef:Ik vind het erg jammer dat de kleine wedstrijdjes hierdoor niet door kunnen gaan, bijvoorbeeld de eerder geplande dressuurwedstrijd van Avenir begin augustus.
Lieke2, weet jij misschien wel meer achtergrondinformatie?
lieke2 schreef:En op de vraag waarom er nu en in de maand augustus weinig tot geen wedstrijden zijn: navraag leert dat er dan geen verenigingen zijn die een wedstrijd willen organiseren. Dusse, organiseer een wedstrijd in deze loze maanden, zekers te weten heb je starters!
En elk weekend wedstrijd, pff, denk ook niet dat de organisaties daar blij van worden.
hier zullen ook geen wedstrijden meer bij komen aangezien deze voor 15 mei aangevraagd hadden moeten worden.... 

lieke2 schreef:Geloof niet dat het maar twee wedstrijden per seizoen is, maar dat heb ik niet zo concreet gevraagd moet ik eerlijk toegeven (ga ik nog wel doen). Het is inderdaad wel zo dat kring Uden haar eigen wedstrijden indeelt, volgens mij geheel zonder KNHS. Maar ja, vindt je zelf twee wedstrijden in een straal van 10 km niet ook wat veel? Je moet namelijk als organisatie toch best wat starts hebben om uit de kosten te komen (gezien het feit dat niet veel verenigingen tegenwoordig nog eigen terrein hebben). Met maar een halve dag wedstrijd wordt het vaak toch een lastig verhaal, en daar draait het wel op uit als er op dezelfde dag nog een wedstrijd in de buurt zou zijn.
Als het dit zomerseizoen twee wedstrijden per vereniging is, moet dat zijn omdat er teveel verenigingen op dezelfde datum wedstrijd wilden houden.
Overigens is het bij het indienen van je wedstrijdaanvraag (dit doe je ongeveer een half jaar voordat je jouw wedstrijd wilt houden) nog maar de vraag hoe de selecties uitvallen (want je weet nooit wanneer die gehouden worden als je je aanvraag voor de wedstrijd al indiend) en of er nog andere leuke wedstrijden worden georganiseerd rond ' jouw' wedstrijddatum. Altijd lastigEn elk weekend wedstrijd, pff, denk ook niet dat de organisaties daar blij van worden.
En waar zijn nu de verenigingen die nog wedstrijden houden? Waar zijn ze gebleven die elke maand wel een wedstrijd wilden organiseren? Of liever toch niet in de zomer? Misschien is het iets om te inventariseren hoeveel liefhebbers er zijn om in deze maanden (lees juli en augustus) op wedstrijd te gaan binnen de kring.
@ dynamite1: er zijn toch ook veel organisaties die maar 1 keer in het seizoen of zelfs maar 1 keer per jaar (of per 2 jaar) een wedstrijd organiseren, die zouden dan buiten de boot vallen? Blijf schipperen denk ik.
Overigens staat de winterkalender al onlinehier zullen ook geen wedstrijden meer bij komen aangezien deze voor 15 mei aangevraagd hadden moeten worden....

vur schreef:Ik vraag me toch wel eens af hoe Vorstenbosch dat klaar speelt. De wedstrijdjes zijn inderdaad piepklein met soms een paar deelnemers per klasse en dan toch uit de kosten komen. Trouwens, ik zie er de lol van het organiseren van een dergelijke wedstrijd ook niet in. Maar ja, dat is persoonlijk. Als je op een kleine wedstrijd wilt oefenen, kun je ook gaan oefendressuren in Uden. Die kleine wedstrijdjes in Vorstenbosch hebben wat dat betreft geen meerwaarde en kijken waar je staat ten opzichte van je medestrijders heeft ook weinig zin, want veel goeie concurentie is er vaak niet. Een beetje jezelf voor de gek houden misschien? Ik weet het ook niet. Ik weet wel dat Zeeland tegelijk met Vorstenbosch was en dat het kwa deelnemers wel erg meeviel voor allebei, maar ja, echt leuk is het niet. Zeeland had die paar deelnemers van Vorstenbosch er best wel bij willen hebben voor alle moeite die ervoor nodig is om zo'n wedstrijd te organiseren.