criollolover schreef:zijn de paarden geschikt om in de ardennen te rijden?? vorig jaar ben ik naar de ardennen geweest te paardrijden en de paarden moeten wel geschikt zijn ivm met het terrein
Idd, verkijk je niet daarop. De paarden moeten er echt op voorbereid zijn en je moet het opbouwen. In 4 dagen lukt dat natuurlijk nooit. Zoals het gebied rond domaine du menil wat hierboven gezegd word is echt veels te zwaar voor paarden die het niet gewend zijn. Ik rij zelf erg vaak in die omgeving.
Wat ik je kan aanraden is om naar de Ardennen te gaan waar het overloopt met de Eiffel, denk dan aan de Oostkantons ed. Daar is het minder heuvel/rotsachtig als in bijv de buurt van La Roche. Een erg leuke omgeving voor jullie en wat ook te doen is voor jullie paarden zou Commanster zijn, daar zitten 2 stallen en beide zijn van Nederlandse eigenaren. De ene is van Koen en Margreeth http://www.ranch.be en de ander van de Familie Visser, zij hebben momenteel even geen site maar ze hebben stallen, een hotelletje en aan de achterkant van het terrein rij je zo het bos in. Je kan ze bellen op 0031.80.21.45.85. Op de laatste heb ik jaren gewerkt, de familie is super aardig en je bent er van harte welkom.