Bij ons op stal staan er momenteel een aantal paarden te koop en ik begin me nu langzaamaan toch eens dingen af te vragen. Ik ben vaak meegeweest met mensen die een paard wilde kopen, ben vaak als testpersoon meegeweest om paarden te bekijken, rijd al jarenlang, maar een paard verkocht, nee dat heb ik nog nooit
(laten we dat voorlopig zo maar even houden
). Overigens heb ik dan wel weer paarden voorgereden voor de verkoop, maar het hele gedoe eromheen daar bemoeide ik me nooit mee (vond ik wel zo netjes aangezien het niet over mijn geld ging). Maargoed, nu borrelen er toch een paar vraagjes op. Bijvoorbeeld met testrijden, wat nu als je wilt dat iemand persé een cap draagt op jouw paard? Op mijn pony stapt bijvoorbeeld niemand zonder cap, zou je dat verkopers/kijkers kunnen verplichten? En hoe zit dat met betalen? Als het om een klein bedrag gaat kan ik me voorstellen dat je het 'gewoon' even pint van tevoren, maar wat als het nu om 6000 euro gaat bijvoorbeeld. Nog steeds contant? Ik heb bijvoorbeeld geen mobiel pinapparaat
. En dan natuurlijk het keuren. Op je eigen stal? In het midden? Op de 'nieuwe' stal? En wat als je zelf geen trailer ter beschikking hebt? Geef je je pony dan mee aan 'kopers' om het paard te laten keuren? En ben je er zelf bij met keuren?
Het zijn waarschijnlijk zeer domme vragen, maar ik het niet helpen dat ze rond blijven borrelen in mijn hoofd
dan laat ik wel iemand aan huis komen! Ik laat dus keuren voor ik koop en neem het paard niet al vast mee naar huis!
Een cap is er niet voor niks, en niemand stapt op mijn paard zonder cap