Wie helpt? Welk model rijbroek voor rechte lichaamsvorm?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

snater

Wie helpt? Welk model rijbroek voor rechte lichaamsvorm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 11:06

Help! Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb inmiddels wel 100 modellen rijbroeken gepast, maar er is er nog niet 1 die me echt mooi past. Ik hoop dat ik niet de enige ben met deze 'vorm' en dat jullie me kunnen helpen!

Ik heb namelijk zo'n lichaamsvorm:
Dunne onderbenen en slanke bovenbenen. Mijn heupen zijn normaal van breedte maar de taille is matig gedefinieerd (duidelijk geen wespentaille, eerder wat recht). En mijn buik is eigenlijk net 2 kilo te dik :o

Mijn probleem: als ik rijbroeken pas, zitten ze vaak op de heupen goed maar op taille te strak of, als ik een maatje groter probeer, op de taille goed maar op de heupen te los. Dat heb ik nu gehad bij rijbroeken van Anky, Pikeur, Kentucky en Eurostar.

Liefst heb ik broeken met niet teveel katoen, een iets dikkere stof, middelhoge tot hoge band, steekzakken en zonder bandplooi.

Wie o wie weet welk model rijbroek voor mensen met deze lichaamsvorm gemaakt wordt??

onne

Re: Wie helpt? Welk model rijbroek voor rechte lichaamsvorm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:09

Heb je al eens een cavallo aangepast ? die zaten bij mij ook altijd goed, had nl het zelfde probleem

snater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 11:11

Ik heb hier een Cavallo Syria liggen die op de heupen past, maar wederom in de taille te strak zit... Of bedoel je een ander model?

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:42

Cavallo en Pikeur vallen juist heel strak op de taille, Cavallo nog net iets strakker dan pikeur. Heb je Eurostar geprobeerd? De Eurostar broeken zijn niet zo strak op de band.

DraakjeII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:45

Probeer eens een herenbroek, die hebben vaker dan dames een "rechte vorm".
Als je 'm aan hebt ziet niemand het verschil.

waldoalpha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:03

probeer eens de hipster van horka. is een broek die op de heupen valt, super fijn model. is natuurlijk geen hoge broek maar denk dat je dat idee moet laten varen. bijna elke broek is op de heupen breder dan op de taille

snater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 15:37

Euhm draakje: bij herenbroeken is toch vaak wat ruimte aan de voorkant gereserveerd, die dames niet nodig hebben? Zit dat niet raar dan?

ES heb ik inderdaad geprobeerd, de kindermaten zijn qua model wel goed maar eigenlijk net te klein voor mij.

Wel bedankt voor de tips!

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:56

de cavallo blue label broeken zitten bij mij ( ik ben ook recht en heb geen kont) een stuk beter gewone cavallo broeken niet!
Ik heb ook een eurostar heupbroek ( maat 42 terwijl ik in mijn normale kleding 38 heb) en een pikeur heupbroek.
Die heupbroeken gaan ook een stuk beter.
Mijn figuur is inderdaad ook vrij mannelijk!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 21:40

Ik zou ook de herenbroeken eens proberen. Ik heb ook een herenbroek en die zit super. Ik heb dan wel vrouwelijke vormen zogezegt, maar vanwege de lengte vind ik de herenbroeken lekkerder zitten. En de extra ruimte, daar merk ik niks van, haha

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 21:46

Ik ben lang, dun en heb geen kont. De duurdere rijbroeken pas ik niet, ze zijn altijd of te kort of te ruim om mijn kont.
Tegenwoordig heb ik broeken van RiderPro en die zitten mij als gegoten.

DraakjeII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:10

Ik geloof niet dat er extra ruimte aan de voorkant van een herenrijbroek gereserveerd wordt.
Zou niet weten waarvoor ook :o
Ik steek ook zo een pink tussen m'n rijbroek. :D