[PG]Shetland Dreamer,waarom zijn mensen zo vreedzaam..SPOED!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cequinta

[PG]Shetland Dreamer,waarom zijn mensen zo vreedzaam..SPOED!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 21:16

hallo mede bokkers,
hierbij ben ik écht met spoed opzoek naar een shetlander die ik heb gekent een jaar of 1,5/2 geleden.
Naam: Dreamer
Geslacht: tóen hengst
Leeftijd: nu ongeveer 7/8 jaar schatten wij
Schofthoogte: 80 cm ongeveer.
Zijn kleur was Donker grijs met witte haartjes overal, klein gebouwd kopje, smallere shetlander.

De mensen zeiden dat hij was verkocht!
Maar we vermoedde dat hij dood is...
Maar toch hebben we hoop en daarom deze zoek aktie!!!!!!

Vroeger is hij van een vriendin van mij geweest die hem op de wei had staan maar was eigenlijk bedoelt voor een familie lid van haar, vanwege die nooit tijd had was het eigenlijk 'haar' pony.
Hij had het goed, 24/7 weide met nog een vriendje.
Maar omdat hij zo een klein deugnietje was, kreeg hij áltijd een manier voor uit het hek te klimmen.

tot op een dag.....
DREAMER WAS WEG!!!!

Naderhand bleek dus dat iemand hem 2 tot 3 dagen lang ergens vast heeft gemaakt aan een boom.
De mensen die daar tegenover woonde dachten die zal wel van iemand zijn en wachtten af.
Nog steeds geen verandering.....
Tot de dierenliefhebber daartegenover in aktie kwam, heeft hem losgemaakt en aan een vrouw gegeven die daar tegenover haar huis ook veel paarden had in haar wei.
Ze dacht dat hij het daar voor zolang wel goed zou hebben.
Maar het was nog altijd een hengst en dus nogsteeds, ookal was hij érg dun, nieuwschierig en altijd met het snuffelen met de benen aan het slaan.
Voordat dat zielige beestje een van hun paarden een bult zou slaan met zijn hoeven hebben ze hem apart gezet.
'TOEN' nog veel gras, stond de eerste paar dagen alleen maar in de regen en werd naderhand een plastic klein onderdakje bij gemaakt.
Voor zolang was dat nog wel goed voor hem.

Maar het werd erger....
eigenlijk waar we allemaal niet op hadden gehoopt...

Het gras ging natuurlijk op op dat kleine stukje en er werd ook geen nieuw plek bij gemaakt voor meer gras.
Er stond een grote stenen bak met water, opzicht lag er genoeg in, maar werd niet met de tijd mee verschoont dus er zaten allemaal bacterien in en viese vliegen etc.

Dag na dag na dag na dag......................

Jaja, het was nógsteeds hetzelfde.
In de weide zelf stond een héle grote stal voor al hun paarden, want de weide zelf lag aan een grote weg.
Maar áchter die grote stal stond dreamer dan, verdekt voor die andere mensen die ertegenover woonde dus konden zijn leefomstandigheden niet meekrijgen.

Dreamer werd dunner en dunner....

Ze zeiden dat hij 's morgens en 's avonds eten kreeg (brokken dus...)
Maarja, eerst zien dan geloven!!!!
Als dat zo was zou hij niet met de dag dunner worden natuurlijk!!!!

Dus geloven deden we niet :)
Wij waren toen ?12,13? jaar en wisten dus gewoon niet wat we moesten doen.
Terwijl ik er nu VEEEEL anders over denk.... :(

Maargoed, kreeg dus te horen van een vriendin die die paarden daar deed verzorgen en dus ook de oude verzorgster was van Dreamertje van waar hij vroeger stond, dat hij helemaal geen veel brokken kreeg.
Ik dus vaker mee gegaan en dus die tijd dat we daar waren alleen maar met kleine dreamer bezig geweest dus gras geplukt en gewandelt zodat hij nog beweging had.
Want alleen in dat kleine stukje stilstaan was ook niks voor hem, hij had toch zijn beweging nodig voor los te komen in zijn benen.

Hij kreeg dus alleen brokken wanneer het 'uitkwam', eerst kregen de paarden te eten en als er over was, was dat voor kleine dreamertje.
en dat zal dan nooit véél zijn geweest.
Ze wouden hem ook dekken voor hun dartmoor pony merrie maar daar had hij helemaal geen zin meer in want hij had het put er niet meer in zitten.
helemaal zwak was hij gewoon.

De eigenaar vond shetlanders SUPER LEUK,
maar waarom?
WAAROM EEN PONY DIT AANDOEN?
Mensen verdienen helemaal niet om paarden uberhaupt de behouden en te verzorgen als ze er zo mee omgaan :'(

Jammer dat zo een vreedzame mensen op aarde leven!!!

De laatste 4 dagen lag hij alleen maar en ze zeiden dat hij koliek had.
Maar dan denk ik bij mezelf?
WAAR BLEEF DE DIERENARTS DAN?

Wel de WIL om paarden te verzorgen, maar alsjeblieft, mensen, als je niks óver paarden weet en er geen geld voor hebt doe dit de paarden dan niet aan, laat ze er niet aan lijden.
het is beter voor de paarden zelf en beter voor jou.
Alsjeblieft.

Kleine dreamer kon alleen maar staren naar zijn soortgenoten die lekker op de grote weides konden lopen
in het hoge gras, terwijl integendeel hij helemaal níks had!

Tot de laatste dag dreamer er niet meer was....
Ze zeiden dus dat hij verkocht was aan mensen die meerdere shetlanders hadden.
Maar of hij dood is of nou echt is verkocht?
Dat weten we dus niet daarom deze zoek aktie....
:(
Alsjeblieft mensen, als jullie iets weten over deze kleine vriendelijke vriend laat ons alsjeblieft wat weten!!!!
Ook als jullie contact met de vreedzame eigenaren hebben gehad en Dreamer gekent en gezien hebben,
Neem alsjeblieft contact op met ons, niet zeuren of treuren over de vreedzame eigenaren, maar aub denk ook aan het dier zijn omstandigheden!

Afbeelding
Een van de laatste dagen waar het het ergste was.... :(

Afbeelding
Naar zijn oude vriendje wat hij al 6 maanden niet meer had gezien, hij was hélémaaaaaaal blij!!!!
En blij dat hij ERUIT KWAM!!

http://img18.imageshack.us/img18/5716/6 ... 85rs2f.jpg
Toen zijn gewicht niet Héél erg was, maar wel ondergewicht!!

http://img29.imageshack.us/img29/4963/6593268865za8.jpg
Vroeger toen hij het beter had :'(

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 22:48

schopje... :(

Dabo

Re: [PG]Shetland Dreamer,waarom zijn mensen zo vreedzaam..SPOED!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:02

'Vreedzaam'... ?
Heb je dat woord wel goed gekozen? (denk het niet) Aldus de van Dale:
vreed·zaam bn, bw; -zamer, -st 1 in vrede 2 vrede brengend: een -zame oplossing

Snap het hele verhaal ook niet helemaal. Jullie hadden TOEN actie moeten ondernemen, desnoods met hulp van je ouders.

Hij was uit de wei ontsnapt, aan een boom gezet voor 3 dagen, en toen in een wei van iemand anders gezet? En de eigenaar vond dat allemaal wel goed?
Vaag verhaal, sorry.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:04

Ik snap echt niets van dit verhaal, je zoekt een shet maar die heb je toch gevonden en de shet was zo zielig want hij kreeg bijna geen biks? Waar gaat dit over?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:12

Ten eerste hoezo spoed?
En inderdaad: Pony ontsnapt uit de wei, wordt aan een boom geknoopt en weggegeven door iemand die hem vind. Dat weten de echte eigenaren en die laten hem er zo bij staan? :? Nu is het te laat voor actie, de echte eigenaren had TOEN actie moeten ondernemen, nu zijn zij geen haar beter :n
Idd erg vaag verhaal. Waarom heb ik het idee dat er iets ontbreekt aan dit verhaal? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:29

Ik heb het idee dat dit verhaal ook niet helemaal waar is...hoe kun je nu voor en na foto's hebben als je de pony zoekt?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:31

De gezond foto (waar helemaal niets op te zien is overigens) is bij de eigenaar, de magere foto's bij de mensen aan wie de toevallige voorbijganger de pony gegeven heeft voor zo ver ik het volg :+

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:33

snap er helaas ook niet veel van,
is het echt serieus?

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 23:36

Lyonesse schreef:
De gezond foto (waar helemaal niets op te zien is overigens) is bij de eigenaar, de magere foto's bij de mensen aan wie de toevallige voorbijganger de pony gegeven heeft voor zo ver ik het volg :+

Nee
Deze pony was van een familie lid en van een vriendin van me.
Naderhand toen de pony bij andere eigenaren kwam te staan heb ik iemand ontmoet die daar de paarden deed verzorgen en heb daarvan foto's kunnen krijgen.

Ik heb hiervan toestemming van de vorige eigenaar gekregen om DE kans te krijgen of hij nog leeft,
Dit is het hele verhaal en het klopt als een bus hoor ;)

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 23:37

Dabo schreef:
'Vreedzaam'... ?
Heb je dat woord wel goed gekozen? (denk het niet) Aldus de van Dale:
vreed·zaam bn, bw; -zamer, -st 1 in vrede 2 vrede brengend: een -zame oplossing

Snap het hele verhaal ook niet helemaal. Jullie hadden TOEN actie moeten ondernemen, desnoods met hulp van je ouders.

Hij was uit de wei ontsnapt, aan een boom gezet voor 3 dagen, en toen in een wei van iemand anders gezet? En de eigenaar vond dat allemaal wel goed?
Vaag verhaal, sorry.

Hoe kan het dat de pony verslechterde doordat hij DAAR stond,
Hij zag er nog beter uit toen die 3 a 4 dagen niks te eten en te drinken had......
Hij kon niet eens es meer opstaan,
Heb gehoord dat hij daar 4 a 5 maanden stond en alsmaar verslechterde.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:39

Maar als die mensen zo slecht voor arme Dreamer waren, zijn ze nog steeds niet vreedzaam toch?
Vreedzaam is juist het tegenovergestelde! :P

en nogmaals, jullie hadden TOEN direct moeten handelen, niet pas nu, anderhalf jaar later.
Jouw vriendin had dreamer terug moeten halen, hij was toch immers van haar?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:41

Blijkbaar is de pony ergens tussendoor nog verkocht, zie haar reactie op mij :+

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 23:43

Dabo schreef:
Maar als die mensen zo slecht voor arme Dreamer waren, zijn ze nog steeds niet vreedzaam toch?
Vreedzaam is juist het tegenovergestelde! :P

en nogmaals, jullie hadden TOEN direct moeten handelen, niet pas nu, anderhalf jaar later.
Jouw vriendin had dreamer terug moeten halen, hij was toch immers van haar?

Sorry haha,

Ja je hebt gelijk,
Maar wat had ik daar in tegen deel kunnen doen?

Maar ik vind als je een vreemde pony in bezit neemt, zorg er dan ook goed voor en dat was in dit geval dus niet...

Maar hoor mij?
Ik was toen ''best nog jonger'' me ouders hebben het zoieso niet met paarden en als ik ze iets vertel nemen ze het toch niet serieus.
Dacht in het begin het gaat wel goed met hem, grote weides enal
Maar dat was dus niet het geval en daarom dit topic met toestemming om enige hoop te krijgen dat hij ''daadwerkelijk'' verkocht was of gewoon van geen put meer in zich gestorven was in de weide.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:47

Kun je dat niet gewoon aan die mensen gaan vragen dan?

Je had het woord 'wreed' kunnen gebruiken. ;)

En iets in je taalgebruik zegt me dat je in Belgie woont?

mars_loves

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:50

We hebben wel een dreamer op de manege staan, ook donker shetlandertje. Maar volgensmij is die wel wat groter..
Denk je dat het iets kan zijn?

EDIT: volgensmij is het hem niet, ''onze'' dreamer ziet er toch wel beetje anders uit }:0
Laatst bijgewerkt door mars_loves op 12-08-09 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 23:51

Dabo schreef:
Kun je dat niet gewoon aan die mensen gaan vragen dan?

Je had het woord 'wreed' kunnen gebruiken. ;)

En iets in je taalgebruik zegt me dat je in Belgie woont?

Die mensen waren zoieso niet zo aardig............
En wat heb ik van iemand die minderjarig is en weet niet wat ik moet onderhandelen, tegen iemand van ik weet niet hoe oud?

Maar laat maar,
hoopte alleen dat iemand met info kwam over of iemand HEM herkende.
Maar zo wil ik niet meer verder gaan want ik weet dat mensen denken dat dit niet serieus is.
Maar jullie weten niet hoe zijn oude verzorgster erover denkt bij de gedachte hij het misschien niet had gehaalt.
Maar goed, sommige mensen vinden het belangrijker om meteen over wat ik heb meegekregen van het verhaal commentaar te geven.

Trouwens, ben een limburger alleen niet goed in nederlands....

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 23:53

mars_loves schreef:
We hebben wel een dreamer op de manege staan, ook donker shetlandertje. Maar volgensmij is die wel wat groter..

Hij heeft witte spikkeltjes door zijn kleur heen, en is een smal gebouwde pony en tamelijk klein...
Zou rond de 75 schatten?
Denk niet echt iets voor in de manegelessen, of gewoon op de manege staat hij??

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 23:54

Wil het allemaal wel rustig uitleggen, ik vat het alleen allemaal stom op in jullie commentaar.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 00:09

Dat komt omdat we nu geen zier van je verhaal snappen.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 20:45

Waar het volgens mij op neerkomt, is dat deze pony van een vriendin was. De pony is ontsnapt en door mensen aan een boom gebonden. Mensen die daar in de buurt wonen hebben zich over de pony ontfermd, maar er niet goed voor gezorgd. Nu is de pony vermist en staat niet meer bij die wrede mensen. De TS vraagt zich af of iemand weet waar de pony dan wel is: heeft iemand 'm nog gezien, of is hij doodgegaan bij die mensen?

Klopt het zo, xPenny?

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 22:49

Cowgirl1988 schreef:
Waar het volgens mij op neerkomt, is dat deze pony van een vriendin was. De pony is ontsnapt en door mensen aan een boom gebonden. Mensen die daar in de buurt wonen hebben zich over de pony ontfermd, maar er niet goed voor gezorgd. Nu is de pony vermist en staat niet meer bij die wrede mensen. De TS vraagt zich af of iemand weet waar de pony dan wel is: heeft iemand 'm nog gezien, of is hij doodgegaan bij die mensen?

Klopt het zo, xPenny?

Precies :)
dankjewel.

Of hij nu dood is weten we dus niet, de eigenaren zeiden dat ze hem verkocht hadden aan een man, maar of dat waar is....
Want hoe zijn toestand was op dat moment kon het dáádwerkelijk zo zijn dat hij echt uitgemergelt was.

mars_loves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 14:47

xPenny schreef:
mars_loves schreef:

Hij heeft witte spikkeltjes door zijn kleur heen, en is een smal gebouwde pony en tamelijk klein...
Zou rond de 75 schatten?
Denk niet echt iets voor in de manegelessen, of gewoon op de manege staat hij??

Hmmm. lastige vragen, aangezien ik niet op shetlanders pas :P
Ik zal zaterdag wel ff kijken naar de witte spikkeltjes. Want daar twijfel ik wel over.
Is wel smal gebouwd. ik vind m een beetje dun vergeleken met de shetlanders die ik normaal zie.
75 cm? Ik kan het vragen.
Hij rijd wel mee in de lessen, volgensmij gaat dat best goed, hij is wel erg enthousiast buiten (niet
gevaarlijk ofzo maar je kan wel zien dat ie het heeeeeel leuk vind).
Niet te enthousiast worden, want dan valt het mischien uiteindelijk tegen.
Maar ik kan het even voor je navragen ;)

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 17:52

Citaat:
Hmmm. lastige vragen, aangezien ik niet op shetlanders pas :P
Ik zal zaterdag wel ff kijken naar de witte spikkeltjes. Want daar twijfel ik wel over.
Is wel smal gebouwd. ik vind m een beetje dun vergeleken met de shetlanders die ik normaal zie.
75 cm? Ik kan het vragen.
Hij rijd wel mee in de lessen, volgensmij gaat dat best goed, hij is wel erg enthousiast buiten (niet
gevaarlijk ofzo maar je kan wel zien dat ie het heeeeeel leuk vind).
Niet te enthousiast worden, want dan valt het mischien uiteindelijk tegen.
Maar ik kan het even voor je navragen ;)

Oke bedankt :)
Ook als hij met andere paarden ruikt gaat hij echt met zijn benen slaan en schreeuwen laat maar zeggen.
Het is echt een smal en tamelijk klein beestje.
Als je kan even foto's maken? :o
Dan heb ik meer inzicht.