Trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Janou18

Trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 19:35

Zaterdag ga ik mijn 1.5 paardstrailer verhuren. Er hangt tot nu toe 1 trailervastzetlijn in, er zitten in de trailer nog twee stangen waar tussen het paard/pony kan staan en op de vloer liggen mooie rubberen matten. Ik heb de trailer natuurlijk zelf ook al gebruikt voor mijn ezels, maar ben tot nu toe niks tegengekomen dat ik nog mis. Adviseren jullie nog iets dat ik erbij moet geven als ik de trailer meegeef? Zou ik een gevuld hooinet meegeven, of moeten ze daar maar zelf voor zorgen? Zou ik ook een bezem in de trailer hangen? Als iemand interesse heeft om de trailer te zien: www.paardentrailertehuur.tk

stefanvi

Re: Trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:06

Een gevuld hooinet hoef je echt niet mee te geven, volgens mij doet niemand dat, en voor 20 Euro hoef je dat ook niet te verwachten.

Een bezem lijkt mij ook niet echt nodig, kan handig zijn, maar denk dat het alleen maar kwijt gaat raken.

Zou hem dus gewoon zo meegeven, je krijgt een trailer namelijk vrijwel altijd 'kaal' mee.

Janou18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 21:13

bedankt voor je reactie, ik heb er wat aan ;)

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:58

Een hooinet is verantwoording van de mensen die de trailer meenemen. Een bezem en/of schep zou ik er niet indoen. Dit is vaak iets wat makkelijk "kwijt" gaat.
Wel zou ik het fijn vinden als ze de trailer zonder mest terugbrengen ;)

PabloM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:03

Ik zie zelf liever 2 mogelijkheden om het paard vast te zetten.
Verder is het misschien een idee om aan te geven wat voor aansluiting met hoeveel polen je hebt, er zijn nl 2 soorten, dus een mogelijkheid dat de aansluiting niet past!! Er bestaan ook tussenstukjes hiervoor maar deze zijn best duur.
Vraag wel of ze de trailer schoon weer afleveren.
Succes.

xxFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:12

Een trailer krijg je altijd kaal mee.. die mensen moeten zelff wel daar voorr zorgen bij betalen hier 35 voor een kale trailer voor 1 dag!

Janou18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 23:04

PabloM schreef:
Verder is het misschien een idee om aan te geven wat voor aansluiting met hoeveel polen je hebt, er zijn nl 2 soorten, dus een mogelijkheid dat de aansluiting niet past!! Er bestaan ook tussenstukjes hiervoor maar deze zijn best duur.

dit 'probleem' kende ik nog niet! bedankt hiervoor, zal me er morgen verder in verdiepen en uitzoeken welke ik dan op de trailer heb zitten.

verder bedankt voor alle goeie tips! nu vraag ik me af; is het dan toch wel verstandig om een "relatief dure" trailerlijn mee te geven of kan ik deze ook beter thuis laten?

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 23:10

Zou zo'n trailerlijn dusdanig vast maken dat ie er niet uit te halen is ;).

Onze bus heeft een 13-polige aansluiting, de trailer een 7-polige. Hiervoor hebben we dus een adapter ertussen zitten, kost ongeveer 15 euro.
Afbeelding

Edit: zie net de trailer, met de maten er bij. Zou de binnenmaten vermelden, neem aan dat je nu de buitenmaat hebt vermeld, want een 1,5-paards trailer van 1.85m breed is wel erg.... breed :D .

Janou18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 10:53

Divine schreef:
Edit: zie net de trailer, met de maten er bij. Zou de binnenmaten vermelden, neem aan dat je nu de buitenmaat hebt vermeld, want een 1,5-paards trailer van 1.85m breed is wel erg.... breed :D .

ik heb de maten overgenomen van het kentekenbewijs maar nu jouw reactie heb ik besloten om even alles na te meten!
Laatst bijgewerkt door Janou18 op 24-07-09 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Janou18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 11:12

mijn trailer heeft een 7-polige aansluiting. Onze eigen auto ook. Adviseren jullie mij dat ik een tussenstuk koop, zodat ik het probleem bij eventuele huurders kan oplossen, of is het voldoende als ik het op de site vermeld dat ik een 7-polige heb?

verder kwam ik bij Halfords.nl deze omzetter van 7 polige naar 13 polige tegen: http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ ... tId=302111 voor 11.99 euro, zou dit een goede kunnen zijn?

Janou18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 11:13

Janou18 schreef:
Divine schreef:

ik heb de maten overgenomen van het kentekenbewijs maar nu jouw reactie heb ik besloten om even alles na te meten!

De trailer blijkt 123 cm breed en 250 cm lang. Hoogte klopt wel. (Binnenmaten)

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:55

Die verloopstekkers (of adapters) zijn over het algemeen vrij simpel, en die van Halfords is prima hoor. Meeste kosten rond die prijs.
Je zou em als service er bij kunnen leveren als mensen em komen halen en blijkt dat zij een adapter nodig hebben. Zo niet, hou je dat ding gewoon thuis, kan ie ook niet "zoek raken".

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:03

Die verloopstekker heb je vaak nodig bij de nieuwere auto's. Deze zijn namelijk meestal voorzien van zo'n 13 polige aansluiting.
In tegenstelling tot de aanhangers welke eigenlijk allemaal een 7 polige aansluiting hebben.
De meeste mensen die (regelmatig) met een aanhanger rijden hebben dan ook al zo'n verloopstuk.

Ik zou er wel eentje in huis halen, en alleen meegeven als men deze zelf nog niet heeft. Eventueel kun je hier nog 50 cent of 1 euro huur voor vragen.
Hier bij het trailerbedrijf heb ik er overigens maar 7,50 voor betaald.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:21

ik zou geen trailerlijnen meegeven, laat de mensen daar maar zelf voor zorgen, je bent ze nl zo kwijt... ;)
En als je de trailer verhuurt loop even met de mensen een rondje om de trailer om te laten zien dat alles heel is en laat ze daarvoor tekenen (vergeet die rubber matten niet te vermelden), maak desnoods foto´s in hun bijzijn, heel vaak brengen ze de trailer terug en dan blijkt er iets kapot te zijn waarvan ze dan zeggen dat dat al zo was....
Vooral die haakjes aan rubbertjes die de stangen moeten borgen willen nog wel eens kapot worden getrokken, of glaasjes van achterlichten, trailerlijnen die verdwijnen etc.
De verloopstekker kun je meegeven maar schrijf ook dát op bij verhuur. Vraag bijv borg voor dat soort dingetjes zodat je die kunt vervangen indien nodig. Simpel blad met soort contractje en dan heb je het in ieder geval vastgelegd.

Wij hebben wel eens een trailer bij een verhuurbedrijf gehaald en toen we bij stal kwamen bleken er geen stangen bij te zitten, erg slordig van de verhuurder! Stonden nog in de wasplaats....

Officieel horen ook de papieren van de trailer met de verhuurder mee te worden gegeven, maar ik weet niet of dat ook met een kopie mag, heb daar geen ervaring mee. Als ik mijn trailer uitleen geef ik altijd een kopie mee want ik heb er alleen maar ellende van als de papieren kwijtraken maar ik ben dan ook geen officiele verhuurder.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:34

Ehm, je vetarinaire keuring is verlopen. Mag ik je er even op wijzen dat commercieel gebruik (waar verhuur ook onder valt) een geldige vetarinaire keuring vereist! Het is maar een weet.........
Bovendien is het verboden om andere zaken dan dieren n een trailer te vervoeren; ik zou daar dus zeker niet mee adverteren.

Janou18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 17:38

ikke schreef:
Ehm, je vetarinaire keuring is verlopen. Mag ik je er even op wijzen dat commercieel gebruik (waar verhuur ook onder valt) een geldige vetarinaire keuring vereist! Het is maar een weet.........

hoe bedoel je je vetarinaire keuring is verlopen, waar zie je dat aan?

Janou18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 17:43

ikke schreef:

http://www.kennisbv.nl/pages/faq.asp alleen voor veetransporten langer dan 8 uur is een keuring vereist ? klopt dit ?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:49

De ronde rood-witt plaat op de trailer is je goedkeuring, tesamen met het kentekenaanvulblad. Voor particulier niet meer verplicht, voor commercieel gebruik wel.
Ik zou het antwoord niet gaan zoeken bij een leverancier van trailers, maar bij je (bedrijfs?) rechtsbijstandverzekering. Deze gasten zijn er ook om je te adviseren vóórdat je in de problemen bent geraakt!

Janou18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 17:52

let wel; het gaat hier om een trailer die gebruikt werd voor het vervoer van ezeltjes. Het idee is ontstaan om deze trailer ter verhuur aan te bieden aan vrienden en bekenden. We hebben de trailer verzekeringstechnisch in orde laten maken. Het is dus zeker niet de bedoeling om hier een goed lopende onderneming van te gaan maken. toch bedankt allemaal voor het meedenken en wat mij betreft is dit topic nu gesloten ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:56

Papieren [kopie] meegeven van de trailer?
Volgens mij doen ze dat nergens,waar ik een trailer huurde [op 2 plaatsen] kreeg je geen papieren mee hoor.
Maar als ik jou was denk er heel goed over na voor je hiermee begint.Zoek eerst alles uit,vooral wat betreft verzekering enzo.
Voor je het weet zit je in de ellende,de trailer staat n.l. op jou naam.En een borg vragen kan ook geen kwaad,doen ze vaker.
Succes.