Leuk uitje gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Monique6

Leuk uitje gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 18:10

Via Google kom ik hier terecht en ik denk dat jullie wel kunnen helpen.

Ik wil graag samen met mijn dochter van 11 iets leuks gaan doen (doe ik om en om met mijn kinderen, lekker een keer iets leuks met mama alleen doen ;) ) maar we kunnen zo 1-2-3 deze keer niks bedenken.

Nu is ze een groot paardenfan en rijdt ze sinds 2 jaar, dus wat dacht ik; een leuk dagje (evt met overnachting mag ook) "iets" doen met paarden is wel leuk.

Geen idee wat er is, maar jullie hebben vast wel ideeen. We hebben zelf geen paard, dus evt met iets huren en ik heb geen enkele rij ervaring, maar wil wel proberen (Oooh help, zeg ik dit nou echt :x )

Hebben jullie tips voor ons??

Groetjes Monique

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:15

Misschien is het leuk om met de huifkar op pad te gaan? Hoef je ook niet te rijden :P
Dat kan met begeleiding en zonder op veel verschillende plekken in het land. Zonder begeleiding kan wel wat minder vaak dacht ik zo 1, 2, 3.
Verder kan je ook op veel plekken wel een paard of pony huren en daarmee het bos in, dit is meestal wel onder begeleiding.

Monique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 19:07

bedankt voor je reactie, maar een ochtend/middag in een huifkar zitten te zitten vind ik niet zo gezellig ;)

onder begeleiding een rit maken vinden we wel leuk, maar omdat ik geen rij ervaring heb denk ik dat er weinig maneges een pony aan me verhuren. Niet?

fjordnina

Re: Leuk uitje gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 19:27

In welke omgeving zoek je wat?

Je zou met Shires kunnen rijden (Zutphen). Dit zal dan wel alleen in de weide zijn.

Verder kun je evt. naar een van de wadden en daar een wandelpony huren. Lekker met je dochter en een pony over het strand en door de duinen struinen.

Monique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 19:29

We wonen bij Eindhoven en nou kunnen we best een end rijden, maar de wadden vind ik net wat te ver

bedankt voor het mee denken want over het strand en de duinen zou wel super zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 19:31

Ik weet dat er op Texel manges zijn (zelf ervaring met manege Kikkert --> http://www.manegekikkert.nl ) waar je ook een buitenrit kan maken zonder dat je rijervaring hebt. Er komen daar bijna alleen mensen die voor het eerst op een paard zitten dus ze zijn dat echt gewend.
Ook leuk, komende zaterdag en zondag is het NK vierspannen in Beekbergen, zaterdag de marathon en zondag kegeltjesrijden tevens is het 25 jarig jubileum van de vereniging. Erg spectaculair om een keer te gaan kijken :j

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:04

De shirerit in zutphen is echt een aanrader, verantwoord voor beginners, goede begeleiding en zeer gezellig!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:20

Je hebt in Putten (gelderland) ook stalhouderij van Bijnen. Zij verhuren wel paarden en pony's aan mensen zonder rijervaring. Met of zonder begeleiding..
Moet je even op google zoeken, dan vind je zijn site wel.
Voor strandritten heb je denk ikwel meer ervaring nodig, maar misschien vind je met google wel een manege die het ook aanbiedt.
Iig een fijne dag :)

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:46

Ik wil wel de opmerking erbij plaatsen dat ik het zeer onverstandig zou vinden om zonder begeleiding en zonder rijervaring alleen op een paard te stappen met ook nog de verantwoordelijkheid voor een kind. Met begeleiding vind ik het weer wat anders.

keetie_bijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:03

In Heijen zit Manege Bergemo.
Hier hebben ze bosritten van een uur speciaal voor mensen die nog nooit hebben gereden. Dan rijdt je alleen in stap met een heel klein stukje draf. Je rijdt dan op koudbloedpaarden (tinkers, belgen)

Monique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 21:11

nou doe ook maar met begeleiding, anders kom ik al niet eens op zo'n paard :+

maar ik ga al jullie antwoorden even doornemen en dan komen we er vast wel uit

bedankt alvast!

dominiquevb1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:21

je kan ook een trektocht gaan maken in de drunens duinen.
dit kan ook onder begeleiding we doen dit met de ponyclud ook een keer per jaar .
het is heel leuk en je kan er ook overnachten in een boerderij en dan `smorgen weer verder gaan

Monique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 16:19

weet je misschien ook precies waar of met wie? Dat zoekt iets makkelijker

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:46

Waar woon je? Hoe ver wil je reizen? Hoe groot is je budget?

Monique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 19:44

Wij wonen bij Eindhoven, wil tot 100 km rijden ongeveer en budget ehhh....nog niet over gedacht. Ligt er ook aan of het incl overnachting is enzo

dominiquevb1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:45

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:43

Monique6 schreef:
Wij wonen bij Eindhoven, wil tot 100 km rijden ongeveer en budget ehhh....nog niet over gedacht. Ligt er ook aan of het incl overnachting is enzo

Wat zou je graag willen, of in deze context, wat zou je dochter graag willen?
Wil je gewoon een buitenrit, of wil je ook iets leerzaams erbij. Als deel van een grotere groep of liever individueel.

Monique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 21:01

Het liefst zou ze met mij alleen gaan rijden, maar dat lijkt me helemaal niet kunnen. Dus dan een zo klein mogelijke groep.
Misschien iets met een BBQ erbij, of overnachtingsmogelijkheden, gewoon leuk quality time samen zeg maar

keetie_bijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:24

Bij Bergemo zijn het ritten met begeleiding.
En je kunt er ook prive-ritten boeken. Dus echt jij en je dochter met begeleider.
En als je er een weekend of zo van wilt maken, center parcs het Heijderbos zit ernaast.
Succes met je keuze maken.

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:30

Hallo,
Ik weet niet wat de leeftijd is van uw kind, maar ik heb gehoord van mijn nichtje dat Ponypark city heel leuk is!
Kan je overnachten in van die indianententen ( kom ff niet op de naam) ..

Monique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 23:17

nou daar zijn we geweest, maar ik vond het tegenvallen. Pony die bokt als ik een kind er op wil zetten, mensen die mopperen als we de pony willen ruilen.
Dus kinderen wilde echt niet op die pony en toen ze met moeite toch zaten liep ie alleen maar richting stal

maar bedankt voor je idee ;)

Paint-horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 01:32

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:22

Bij RC Het Fjordenpaard in Drenthe verhuren ze hele betrouwbare paarden en pony's. Naast het ruitercentrum ligt een camping met 'strand' (een grote plas met zand en gras ed). Misschien een idee? www.fjordenpaard.com

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:33

Bij Tir Nan Og Stables in Lommel (België) verhuren ze ook pony'sen dan zou je dochter eventueel met een groot formaat shetlander kunnen gaan rijden en jij kan dan samen met haar in de mooie omgeving gaan wandelen. Ze hebben daar een bed & breakfast dus je kan zelfs goed betaalbaar een nachtje overnachten!
Dit is hun website:
http://tirnanogstables.be

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:03

Als je iets gelijkwaardigs wilt doen is misschien een menarrangement bij onder de kastanje in kootwijk wel iets. Je krijgt volop begeleiding en leert er gelijk wat bij.