Paard (26 jaar) op trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laaaura

Paard (26 jaar) op trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 16:55

Ik zat er dus over te twijfelen of ik het zou doen of niet.
Ik ga vanaf 29 juli op mijn zus haar huis passen, mijn zus heeft ook eigen paarden aan huis staan.
Mijn moeder kwam met het idee of ik dan mijn verzorgpaard niet mee kon nemen, dus ik aan de eigenaar gevraagd of dat dan kon.
Zij vond dat goed, maar het probleem is dat zij soms niet echt verantwoord nadenkt.
De trailerrit zou dan 2 uur duren, want we moeten naar België.
Mijn verzorgpaard is 26, maar ze kan een behoorlijk heethoofd worden met trailers en vreemde omgevingen.
Denken jullie dat het slim is om haar mee te nemen?

capopjekop

Re: Paard (26 jaar) op trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:57

Is ze het gewend om op de trailer te staan? Zo ja dan lijkt het me geen probleem. Wat doet ze dan als ze zo heet wordt?

laaaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 17:01

Ze heeft eerder op de trailer gestaan, maar dat was bij haar vorige eigenaar dus ik weet niet hoe ze daarop reageert.
Als ze in een vreemde omgeving komt dan wordt ze meestal een beetje paniekerig en blijft ze maar heen en weer rennen.
Als ze dan op een andere stalling staat zonder haar eigen vriendjes ben ik bang dat ze dat wel een paar dagen vol kan houden en dat ze misschien teveel stres krijgt.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:01

de leeftijd lijkt me niet echt een probleem, 2 uur is niet vreselijk lang...desnoods kun je tussendoor even stoppen en een rondje lopen oid op een rustige parkeerplaats.
Het heethoofdige lijkt me op haar leeftijd echter niet fijn voor haar. Dus je moet nadenken of de trailerrit het wel waard is en of je je vzpaard er echt een plezier mee doet (denk ik). :)
Ik zou het persoonlijk niet doen, maar ik ken je vz paard niet. ;)

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:59

als het maar voor een paar weken is zou ik het paard die stress niet aandoen, kun je niet op de paarden van je zus?

Meerreell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:07

Ik weet natuurlijk niet wat voor paard het is, maar ik denk dat ie na een dag al wel een beetje gewend is aan zijn nieuwe vriendjes .. (Als die daarbij in de wei kan, lijkt het me geen probleem)

laaaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 18:31

*puck* schreef:
als het maar voor een paar weken is zou ik het paard die stress niet aandoen, kun je niet op de paarden van je zus?

Maar het is natuurlijk ook de vraag hoeveel stress het oplevert.
Al zou ze na 1 dagje al gewoon weer rustig zijn dan zou ik het misschien wel durven.
De reden waarom ik haar dus eigenlijk wel mee wou nemen is dat bij haar stalling je niet echt leuk buiten kan rijden en mijn zus heen daarin tegen een heel bos naast haar huis.

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:42

Voor een paard van die leeftijd zou ik het te veel stress vinden om het beestje twee uur op de trailer te zetten en mee te nemen naar een vreemde omgeving voor een vakantie. Ik weet niet hoe lang ze al bij haar huidige eigenaar staat, maar ik begrijp dat ze nu al enige tijd niet meer op de trailer heeft gestaan. Als het al een paard is dat snel paniekerig reageert op een vreemde omgeving zou ik het de reis niet aandoen. Het is toch al een ouder dier en ik kan me niet voorstellen dat de stress het paard goed doet. Het zou mij de buitenrit niet waard zijn...

laaaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 19:35

Oke bedankt allemaal!
Ik heb besloten haar maar gewoon lekker thuis te laten! :)