Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Miranda06 schreef:Ik vind het helemaal geen vergissing.
Leuk toch zo'n paardje waar je lekker mee kan troetelen enz
Als het tijd is om hem te beleren kan je altijd door een profesioneel iemand laten doen
en die hem ook goed door rijdt dan maak je ook niet dezelfde fout als met je eerste paard.
En te oud ben je ook niet, je bent nooit te oud om van paarden te houden of om 1 aan te schaffen.
Flying_Angel schreef:Volgens mij gaat dit niet om een 2-jarig en een veulen. Maar een van 2 jaar en vier maanden. Dus 1 paard.
Verder vind ik dat je je niets moet aantrekken van wat ze zeggen, ze zijn jaloers. Voor de rest is professioneel in rijden heel goed van je! En ik zou zeggen, geniet van je beestje!
.Divine schreef:Ze heeft het over 1 paard (D-pony) die nu 2 jaar en 4 maand oud is.
Inderdaad, niks van aantrekken en gewoon verder gaan met wat je nu doet. Wandelen, verzorgen en.... opvoeden. Je geeft zelf al aan dat je voor je andere paard te soft bent geweest, je weet dus wel wat je nu anders moet doen.
Het hele zadel-verhaal en galoperen etc zou ik nu nog laten zitten, laat em eerst nog lekker 'veulen' zijn, totdat ie 3,5-4 jaar is.
Als je em tot die tijd consequent opvoedt, kan degene die em gaat beleren er alleen maar profijt bij hebben.
En als ie dan goed beleerd is, laat em dan een tijdje goed doorrijden door iemand met een hoger niveau, en neem samen met het paard lessen. Hier leer je veel van, en je niveau zal alleen maar stijgen.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst, enneh... gewoon bewijzen dat je zo'n jong ding best aankan!
yutah schreef:Heykes ....
Heb ik een vergissing begaan ?
Onlangs heb ik mij een 2 jarig en 4 maanden oud veulen aangeschaft , waar ik gewoonweg bleu van ben .
Nu heb ik al een paard waar ik in het begin veel te zacht mee was zodanig dat hij gevaarlijk werd voor mij . Maar dit alles heb ik in 2 jaar tijd allemaal gecorigeert , ik weet nu héél goed dat je de leider moet zijn voor je paard en niet zijn vriendje . Ik heb een gemiddeld rij niveau en doe vooral aan recreatif rijden . IK heb altijd al gedroomd van een veulen ! Ben ik te oud ? ... ik wordt binnenkort 48 jaar , gemiddelt rij niveau en een veulen wat eigenlijk nog niks kan . Hij staat nog bij zijn ouders , ik ga er iedere dag naar toe , haal hem van de weide en borstel hem of ga met hem wandelen , was hem , bescherm hem tegen de vliegen enz.. Als ik aan kom is hij de enige samen met mijn paard die daar nu tijdens de zomermaanden staat , naar mij toe komt . Dus hij kent mij wel degelijk . Hij leert graag en boekt goed vooruitgang . Wassen of vliegenspuit daar heeft hij al geen bang meer voor . Als we gaan wandelen luistert hij al goed naar mijn bevelen , trekt niet en als ik loop en hij dan draaft en ik zeg dan rustig in stap dan gaat hij al in stap terwijl ik nog loop . Dus hij luistert goed naar mij stem . IK ben dan zooooo fier !
Hij , het veulen is wel héél braaf en heeft al een zadel op hem gehad ( 10min ) , stap ,draf en galop , bij de vorige eigenaar , hij heeft niks maar dan ook niks gedaan . Héél braaf ! Persoonlijk ken ik de ouders van het veulen en dat zijn werkelijk zeer brave D pony's .
Nu is de eigenares van de manege waar ik ben met mijn paard van menig dat ik een vergissing heb gedaan gezien mijn leeftijd en mijn niveau en met een veulen dat nog niks kan ! Delen jullie haar mening ? Het enige waar ik kan inkomen is mijn leeftijd ... :-(
Maar voor mijn paard had ze zich ook vergist toen we naar de zee geweest zijn met de paarden , ze beweerde dat mij paard in de volle galop aan zee bij de laatste zouden zijn en ... hij was steeds bij de eerste . De eerste was een arabier en mijn paard is een quarter horse . Ik heb haar dat toch eventjes op haar neus gehangen ... ik kan het niet laten .
En ik ben vastberaden haar te bewijzen dat ze nu weer ongelijk heeft !