met je paard op vakantie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

met je paard op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 16:25

Dat heb ik al eens gedaan maar dan stond hij bij een boer en die had een bak en daar reed je met meerdere personen.Maar oppeens wilde hij de trailer niet meer in en ging hij niet meer mee,maar ook omdat we allebij geen trailer mogen trekken.Vandaag kwam het woord paardentaxi ter sprake,die krijgen hem er zo in werd er gezegd.Dus lijkt het me leuk om volgend jaar weer een keer met hem weg te gaan een paar dagen,mijn man gaat dan ook mee maar verder geen ander paard.Is het wel leuk om alleen weg te gaan, dus met 1 paard?

Bloesj

Re: met je paard op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:12

Zijn er meerdere paarden waar hij komt te staan?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:13

Ik zou inderdaad kijken of hij daar niet alleen komt te staan. Anders zou ik het sowieso niet doen.

Ik heb het 3 jaar geleden ook gedaan, met 1 paard. Hij stond daar met allerlei andere paarden.
En ik heb er echt van genoten om een weekje echt met z´n tweetjes bezig te zijn.

Bloesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:16

idd ;)

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:42

Is het daar ook mogelijk om je tent naast de wei te zetten (of in elk geval met uitzicht)? En is reserveren noodzakelijk of kun je gewoon komen aanwaaien?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 08:21

Wat ik ook bedoel is dat ik dan alleen naar buiten ga,is dat wel gezellig.Mijn man kan wel mee op de fiets maar is dat e doen ik een bos?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 09:02

Waarom niet, ik heb dat ook elke dag gedaan.
Is toch lekker, even helemaal niks om je zorgen om te hoeven maken.
Alleen maar samen genieten.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:52

Ik ben toen een weekend door de veluwe gaan rijden met een twee bokkers. Dat lijkt me toch gezelliger dan alleen. Tegen mijn paard praten wordt op den duur wel saai, want ze geeft geen antwoord :D

Wat voor een fiets heeft je man? Met een mountenbike moet dat wel te doen zijn. Wij kwamen toen genoeg mountenbikers tegen.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:55

ik denk als je hier op bokt een oproepje zou plaatsen dat er best mensen mee willen of mensen in de buurt van je vakantie adres staan die mee zouden wilen rijden. ;)
aan de andere kant als jij goed met je paard overweg kan en je vind het zelf prettig in je uppie,waarom niet?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 11:36

Wat een leuk idee dat kan ik inderdaad doen.

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:38

Mijn opa doet dit ook elk jaar met een paar vrienden !
Lijkt mij erg leuk als ik de foto's terug kijk ! :)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 09:50

PP > BRT

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:37

Je zou naar ons toe kunnen komen, wij hebben zelf meerdere paarden, dus je paard zou sowieso niet alleen staan, zowel op stal als in de wei. Verder heb je alle faciliteiten voor jezelf en mocht je het leuk vinden dat ik met je meerijd naar het bos is dat geen enkel probleem. Voor je man zijn er hier volop fietspaden, mountainbikeroutes etc. etc.
Wij hebben een 2-paards trailer die je kunt lenen, we kunnen je eventueel ook (met een paard van ons al op de trailer) tegen een kleine vergoeding komen halen.
Voor meer informatie www.peelhoven.nl

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:41

Je kan altijd kijken naar een bed & breakfast oid waar ze ook paarden hebben. www.tirnanogstables.be is bijvoorbeeld zo'n bed & breakfast en daar zijn vaak genoeg mensen die eventueel ook met je mee het bos in kunnen. Daarnaast zijn de uitrijroutes daar ook erg goed, zowel voor te rijden als voor te fietsen als voor te wandelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:50

Ja dat is zeker leuk :)) Ik ga binnenkort voor de 2e keer met Whis op vakantie naar de Ardennen voor 3 weken. Ze staat dan bij kennissen van mij die zelf 3 paarden hebben alleen zijn die alle 3 met pensioen. Het samen zijn met paarden vind ik wel belangrijk, zeker als je paard in een wei komt te staan. Het is toch een vreemde omgeving en een paard ineens in isolatie te zetten lijkt me niet fijn. Het alleen rijden gaat pima, Whis doet dat erg braaf en thuis doe ik dat ook vaak. Zelf kom ik dan erg tot rust en kan echt genieten van het alleen met mijn paard zijn. Met anderen ga ik erg kleppen en kom je niet echt tot rust dus := Daarnaast is mijn vader erg sportief, de ene keer gaat hij joggend mee en de andere keer op de mountainbike in de Ardennen :D Hij gaat vaak mee omdat de Ardennen toch net wat groter zijn en verlatener liggen dan de polder en je dus vrijwel zeker geen hulp van omstanders kunt verwachten mocht je vallen...

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:59

http://www.elranchocriollo.com

ik ben hier een weekend heen geweest. Je kunt daar ook je eigen paard meenemen.
Dan staat hij niet alleen. Je kunt alleen dagtochten maken, maar ook daar met begeleiding, Je man kan daar ook eventueel een paard huren,zodat jullie samen kunnen gaan.

Ik vond het in ieder geval super daar.
Mooie omgeving, goed verzorgd, goede,mooi verzorgde paarden.
Aanrader..

kalaio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 16:40

Wij gaan in september een paar dagen naar Renesse op vakantie. Voor ons is dit ook de 1e keer.Er gaan mee: mijn vriend en ik, 1 paard,1 motor en 1 tent.
Zo kunnen we eens een dagje met paard en fiets op stap of eens een dagje met de motor.
We staan met de tent op de camping van de manege daar en er is ook mogelijkheid dat mijn vriend eens meegaat met een buitenrit via de manege en een paard van daar.

Keuze genoeg dus. Gewoon lekker relaxen.

Adres is : http://www.manegegrol.nl

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 18:55

Peelhoven ziet erg leuk uit,alleen heeft onze grote auto geen trekhaak meer maar de mijne wel maar die is te licht voor een trailer.Dus moet ik een paardetaxi laten komen,en dan moet het niet erg veel weg zijn want dan wordt het erg prijzig.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:23

Dank je :D
Zoals ik al zei, kunnen we je ook komen halen met onze eigen trailer. Laat me even per pm weten waar je woont, dan kan ik je laten weten wat je aan kosten kwijt bent.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 09:55

Ik woon naast Rotterdam dus dat is nog al een eindje,ik weet niet of jullie een gewone trailer hebben? Maar hij wil de trailer niet in en iemand zei als het zo,n vrachtwagentje is gaat hij er wel in.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:59

Ik heb je een pbtje gestuurd met de mogelijkheden.