invlechten Groninger

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yarrah

invlechten Groninger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 13:31

Artikel 119 - De verzorging van het geheel
Conditie en toilettering paard/pony
Het paard/de pony wordt in wedstrijdconditie voorgesteld. Het al dan niet dragen van
hoefijzers
is voor de beoordeling niet van belang. Voor de wijze van het correct toiletteren
van het paard/de pony wordt een aantal mogelijkheden gegeven in voorkeursvolgorde.
Voor paarden en pony’s van rassen waarbij een andere wijze van toilettering gebruikelijk
is, zoals Fjorden, Haflingers, IJslanders, Shetlanders en Friezen, is deze voorkeursvolgorde
uiteraard niet van toepassing.

Zou dit beteken dat de Groninger die op keuringen e.d altijd in het groen/wit ingevlochten worden ook zo kan verschijnen op de wedstrijden?

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:38

Ik weet niet precies wat er in de rest van het regelement staat, want het lijkt of dit maar een klein deel betreft. Ik maak hier alleen uit op dat er voor Fjorden, Haflingers, IJslanders, Shetlanders en Friezen uitzondering wordt gemaakt. Dit zal al dan niet te maken hebben met de standaard 'lange manen'?

Ik denk persoonlijk dat je ook de groninger voor KNHS wedstrijden 'neutraal' moet vlechten

TeeGee

Re: invlechten Groninger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:34

Ik zou een Groninger graag "gewoon" gevlochten in de ring zien.

Bovengenoemde rassen worden de manen niet geknipt of in een speciaal model. Bij Groningers is dit niet toch?

chrisje_83

Re: invlechten Groninger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:39

Een groninger heeft toch normale manen als een rijpaard? Deze dienen dan hetzelfde gevlochten te worden. Er worden alleen uitzonderingen gemaakt als de manen lang moeten zijn of in een speciaal model volgens de normen van het stamboek.