Oké, ik zit met een klein probleem met mijn merrie jaarling. Ze kan mooi meelopen aan het halster , laat zich gemakkelijk borstelen enzo, voorstehoefjes gaan wel, haar linkerachterbeen geeft ze meteen maar haar rechterachterbeen DUS NIET HE. Ik heb alles geprobeerd, ik heb er zelf aan zitten sleuren, haar op zij duwen, niets werkt ik krijg dat been niet omhoog en dit is al een tijdje zo.. Stel als ik het dan toch heb slaagt ze het meteen terug op de grond. Iemand die dit probleem kent en me zou kunnen helpen? x Loezz
Ik hou dit even in de gaten, bij die van mij kan ik zn rechtsachtervoetje wel krijgen, maar gaat uithalen of slaat m gelijk naar de grond, misschien dat hij t koppelt aan de wondbehandelingen ligt die hij gehad heeft? Ik weet verder ook geen opties, heb geen zin om een klap te krijgen want hij haalt gericht uit..
PercyLeen
Geplaatst: 21-07-09 20:54
Duw hem op zijn andere been en knijp iets onderaan zijn kogel en zeg duidelijk 'voet' tilt ie hem even op meteen belonen! Slaan accepteer ik hier niet, wat de reden ook mag zijn!! Hier krijgen ze dan een flinke mep terug!
Loezz
Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-09 23:41
Eerst sloeg ze, dit heb ik niet getollereerd en meteen afgeleerd. Maar ik probeer echt alles, ik duw ze haast omver gewoon om die voet op te nemen en het lukt gewoon niet! Ik snap echt niet waarom ze haar linker vanzelf laat doen..
ik heb mijn haflinger het geleerd met een halstertouw onder de kogel..zodat als ze gaan 'zwaaien' je het touw vast kan houden zonder zelf gevaar te lopen. Dat had hij gelukkig zo door..maar dat was een jaarling met iets grotere klompjes
laat het een paar keer door een iemand doen met voldoende ervaring, een hoefsmid bv. die is daar een stuk handiger in, zo voorkom je geworstel en succes beleving voor ongewenst gedrag, bij je jaarling.
De touwmethode idd. Werkt gewoon super. Zolang als ze loopt te klooien met dat been, houdt je druk op het touw. Zodra ze haar been rustig houdt en iets van de grond af, meteen het touw lossen. Als je dit een aantal malen consequent toepast, is het probleem zo verholpen. Gaat het een aantal malen goed op deze manier, dan rustig aan overnemen in je hand.
Shana_Pakko
Geplaatst: 23-07-09 14:51
als je de rechtse voet oppakt, komt op de linkse meer druk. Misschien heeft ze rontgeologisch een wonde?