Paard word gek van de vliegen op stal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lisette321

Paard word gek van de vliegen op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 17:59

Mijn paard staat wegens een blessure op stal. Ze word echt helemaal gek van de vliegen.
Ik gebruik Rap Weg Plus spray, heb van Equimine een creme, heb van geloof ik Zimmply een proefmonster geprobeerd maar dat werkt dus niet.
Ze heeft al wat wondjes van het schuren en der staart word steeds dunner.
Heeft misschien iemand tips wat ik nog meer kan proberen.
Ik heb er aan gedacht een vliegendeken om te doen maar vraag me af of dat niet veel te warm is in de stal.

ik weet dat er al wat onderwerpen zijn over vliegenspray`s enz. maar omdat mn paardje op stal staat kon ik niet echt de informatie vinden die ik zoek.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:01

Misschien van die plak strips ophangen in de stal, of zo´n blauwe lamp waar vliegen naartoe vliegen en verschroeien. ?

lisette321

Re: Paard word gek van de vliegen op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 18:57

Dat is inderdaad misschien een idee zo`n blauwe lamp..

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:59

inderdaad: plakstrips en/of blauwe lamp :j

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:00

Ik heb gehoord dat je cd's op moet hangen en zakjes met water omdat ze niet tegen de schittering kunnen die er vanaf komt. Misschien kan je dat gaan proberen. Schijnt echt goed te werken tegen vliegen en dazen.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:01

Misschien de stal eens goed schoonmaken + ontsmetten en dan de stal minstens 1 x per dag schoonmaken. Onlasting en urine trekken ook vliegen aan.

En zo'n blauwe lamp werkt ook goed, net zoals die lintjes waar ze aan vast blijven plakken.

lisette321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 23:19

de stal hebben we nog schoon gemaakt voordat ze voor 8 weken op stal moest dat is nu 5 weken geleden.. en de stal mest ik elke dag dus daar kan het niet aan liggen..

wat vinden jullie van een vliegendeken of zou dat te warm zijn voor binnen..
nu valt het wel mee met de warmte binnen maar als het buiten 30 graden is is het in de stal ook niet echt aangenaam

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:21

lisette321 schreef:
Mijn paard staat wegens een blessure op stal. Ze word echt helemaal gek van de vliegen.
Ik gebruik Rap Weg Plus spray, heb van Equimine een creme, heb van geloof ik Zimmply een proefmonster geprobeerd maar dat werkt dus niet.
Ze heeft al wat wondjes van het schuren en der staart word steeds dunner.
Heeft misschien iemand tips wat ik nog meer kan proberen.
Ik heb er aan gedacht een vliegendeken om te doen maar vraag me af of dat niet veel te warm is in de stal.

ik weet dat er al wat onderwerpen zijn over vliegenspray`s enz. maar omdat mn paardje op stal staat kon ik niet echt de informatie vinden die ik zoek.

bojangles hier op bokt maakt zelf vliegenspray en het werkt echt! op basis van essentiele olien en wat nog meer, maar de vliegen vallen er echt dood bij neer. heb het zelf probeerd.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:27

ik heb plakstrips hangen plakken er behoorlijk wat aan vast ;)

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:40

ook geregeld de staart en manen wassen met betadine shampoo! en n dunne viegendeken op,hebben wij ook. bv de bucas buzz-off classic cut,die is luchtig en beschermt goed.ook hebben wij bij de aldi in de aanbieding twee vliegenlampen gekocht,3o euro p st.succes hoor,groetjes deess

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:51

Dunne vliegendeken op doen, dat helpt het beste en is niet te warm hoor.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:56

Die van mij hebben een vliegendeken op en hebben het niet warm. Overigens is het bij mij op stal koeler dan buiten, waar ze ook met dezelfde deken staan.

Beauty96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:43

vliegendeken op, als je slim bent doe je ook een vliegennetje voor, dan krijgt je paard in ieder geval geen soepoog mocht er een vlieg in komen! en zo'n blauwe lamp doet wonderen!!
Plakstrips her en der ophangen en ik denk dat je probleem dan al stukken minder is:)!
Succes!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:28

Ook de lampen op stal uitdoen en als het kan een zeil over je mesthoop heen leggen.

Varington

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:47

Een vliegendeken helpt het beste en die heb je ook met een staartflap dat helpt dan ook tegen het schuren van de staart!Zo warm zijn ze niet hoor vooral als er veel gaas in zit die kun je dan het beste nemen .
Veel succes ermee.

lisette321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 23:03

oke bedankt!
zo`n blauwe lamp hebben we nu ook hangen hoop dat het wat verbetering brengt..
en ga der dan toch maar een vliegendeken om doen..

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 23:07

heel verstandig lisette, doe gerust maar een vliegendeken op, is echt niet te warm. als ik zie hoeveel plezier ik mijn paard er mee doe,staat dan wel buiten maar daar is het ook erg hoor!
een paard heeft het niet te warm onder een vliegendeken, heb ik ook even gedacht hoor!!

lisette321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 23:25

ja ik ga dat toch maar doen vind het soms best lastig om te kijken wat nu het beste is voor je paard..
Vind het erg prettig dat meerdere mensen zeggen dat het echt niet te warm is
en knoflook geven heeft dat nog nut heb namelijk gehoord dat ik daar dan nu al te laat mee ben maar weet niet of dat klopt

wups81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:04

je hebt volgens mij ook van die bakjes waar een vloeistof inzit waar ze dan invliegen en er niet meer uit komen weet alleen niet hoe het heet

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:51

Waarom moet ze 8 weken op stal staan? Tegenwoordig wordt boxrust haast niet meer geadviseerd. Paarden worden er goed depressief van en dit belemmerd het herstel gigantisch. Een paard met pijn weet heel goed zelf wat wel en wat niet kan. In de natuur redden ze zich dan ook.

lisette321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 16:07

@kitty1 ze heeft haar linkerbekken gebroken is daarvoor naar een kliniek geweest en ze moet dus zo min mogelijk bewegen daarom moet ze 8 weken op stal staan.. zodat hopelijk haar bekken weer goed aan elkaar groeit.. tot de foto mag ze niet uit haar stal

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:09

Er bestaat ook een soort spray waar je je stal mee kunt insprayen tegen insecten. Daarvoor moet je dan wel eerst de hele stal leeghalen, schoonmaken, inspuiten en 24 uur laten drogen maar het werkt erg goed is mijn ervaring.

Ik zou ook zeker een vliegendeken opdoen, vooral als je paard zo gevoelig blijkt te zijn voor die beestjes.. Daar doe je je paard een groot plezier mee denk ik!
En verder zou ik inderdaad ook van die strips etc. ophangen... Gewoon zoveel mogelijk doen om het te voorkomen!

nic35

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:56

Appieee, wat voor een soort spray is dat?
En hoe vaak moet je dat herhalen, of is 1 x per seizoen behandelen genoeg?

Rixt_HVJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:20

veerust werkt ook heel goed een beetje op het paard en wat in de stal 2 dagen lang vlieg vrij

Lubberslieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:00

okej het is een beetje zielig
maar ..... zwaluwen zijn het beste tegen vliegen
gewoon ergens een nestje plaatsen (natuurlijk die bijna kunnen vliegen niet die net 1 uur oud zijn)