mijn verzorgpony, opzich een schat van een beest, heeft besloten dat ze de wei niet meer in en uit wilt. je krijgt dr prima te pakken als je aan komt lopen in de wei, maar als je haar dan eenmaal heb loopt ze voor geen meter mee. als je heel lang wacht zet ze af en toe twee pasjes, maar zodra je in de buurt van het draadje komt zit er geen vooruit meer op, en soms weet ze zich los te trekken... zelfs met biks krijg ik haar de wei niet uit!
en dat terwijl deze pony altijd álles voor eten doet!? niet dat ik voor ben om biks te gebruiken om je paard de wei uit te krijgen, maar als het écht niet lukt probeer ik het wel eens.als ik dan mazzel heb zijn er mensen op stal die even kunnen helpen, want als er iemand helpt lukt het wel. ik baal hier heel erg van, want ik moet het gewoon alleen kunnen, en twee weken geleden ofzow ging dat ook nog gewoon. maar omdat ik niet de enige bijrijder ben weet ik niet wat er allemaal gebeurt kan zijn dat ze de wei niet meer uit wil.
als ik haar dan eenmaal heb en naar de bak ga lopen kom ik het volgende tegen; 2 draadjes op de grond voor de koeien. deze zijn ook zeer eng om over heen te lopen, en als ze daar eenmaal over heen is krijg je haar niet direct er weer overheen, daar moet echt tijd tussen zitten voordat ze er weer over heen gaat. ik weet ook niet hoe dit komt, maar dit had ze eerst ook nooit
en als je dan lekker heb gereden of gelongeerd en je bent terug over de draadjes breng je haar naar de wei... tenminste, dat wil je. maar bij de wei aangekomen besluit ze een paar meter voor het draad om weer stil te gaan staan en niet vooruit te lopen. dan wacht ik met geduld totdat ze een paar stappen vooruit heeft gedaan zodat ik bij het draadje kan. deze doe ik dan vast open, en wacht weer met veel geduld totdat ze er door heen loopt (dit doet ze uiteindelijk wel, dit gaat beter dan de wei uit hoor, want dat gaat gewoon helemáál niet), en dan is er opeens niks meer aan de hand.
ik wordt hier echt knettergek van, en ik heb gewoon geen zin meer om mn pony uit de wei te halen omdat ik weet wat voor gezeik je dan weer hebt voordat je haar uit de wei hebt.
heeft iemand misschien tips of weet iemand hoe dit zou kunnen komen?

) 'ze schrok van het draad en steigerde tegen mn rug aan'. hier maak ik uit op dat ze dus een opdonder van dat draad heeft gehad.