Enorme bui tijdens het uitstappen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RuiterL

Enorme bui tijdens het uitstappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 14:54

Hoi, vandaag was ik lekker aan het rijden geweest in de buitenbak want wij hebben geen binnenbak.
Het zonnetje scheen, was niet warm maar absoluut niet koud. Nu heb ik haar best hard laten werken, en nat na 1 rondje uitstappen begon het te spetteren geen probleem gewoon door gelopen. Toen in ene begon het heel hard te regenen, het kwam als bakken uit de lucht vallen. Ik ben naar stal gereden en was van plan om deken bij haar om te doen en dan nog een stukje te wandelen.
Toen ik haar had afgetuigd stopte de regen. En ben ik aan de hand met haar gaan stappen in de bak.

Nu vroeg ik me af wat jullie in zo een situatie zouden doen en wat de beste oplossing is

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:57

niks??
het is zomer. en ze worden echt niet ziek van een beetje regen hoor, dat is juist goed voor hun vacht,worden ze zacht van:jaja:
de ideale omgevingstemperatuur van paarden zit op 15 graden..
dus ga maar na dat ze nu wel gewoon buiten kunnen lopen.
als je een gezond dier hebt wat niet al te oud is dan kan dat prima:jaja:

Esther_

Re: Enorme bui tijdens het uitstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 20:44

Als je hard getraind hebt, is het wel verstandig nog even met je paard uit te stappen todat het paard wat is afgekoeld. Als je hem gelijk op stal zet, terwijl het paard nog warm is en net een plensbui erover heeft gehad, heb je de kans dat hij de dag erna stijf is.
En met dit weer hoef je geen deken op te doen.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:41

Wij hebben ook alleen een buitenbak en als het dus gaat plenzen met uitstappen probeer ik toch zo lang mogelijk door te stappen. Afhankelijk van hoe de wind voelt gaan ze daarna gelijk terug de wei op en anders blijven ze even op stal om te eten en te drogen.

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:48

hetzelfde als chrisje_83 :)