ruiterbewijs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Science90

ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 12:53

Hey,

Even een simpele vraag:
Mag je zonder ruiterbewijs nou wel of niet alleen het bos in?
Bijvoorbeeld een uurtje in het bos rijden of even 10 minuutjes in het bos uitstappen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:55

demo_love schreef:
Hey,

Even een simpele vraag:
Mag je zonder ruiterbewijs nou wel of niet alleen het bos in?
Bijvoorbeeld een uurtje in het bos rijden of even 10 minuutjes in het bos uitstappen.

JA!!

GVD, wanneer begrijpt paardrijdend nou eens dat dat hele ruiterbewijs gewoon geen zak voorsteld, geen enkele juridische basis heeft en alleen maar zinvol is voor dat seleckte (bb) groepje ruiters dat de domme pech heeft naast één van die handvol privégebieden te wonen waarvan de eigenaar zich heeft laten oml*llen door Eef Schreurs en consorten.......

Appeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:40

Ik heb het even opgezocht bij de VLP (België, Vlaanderen).
Om alleen op de openbare weg te mogen moet je 14 jaar zijn of een ruiterbrevet A bezitten. Je moet ook je paard in de hand kunnen houden (Wat mij logisch lijkt als je op de openbare weg gaat !).
Ik weet niet of je bos openbaar of privé terein is maar als je voldoende kunt rijden en als je je paard in iedere situatie de baas kan, kan dit geen probleem zijn om alleen naar het bos te gaan.
(Al die regels zijn er gewoon voor je eigen veiligheid ! Precies of ze je van je paard gaan halen omdat je nog geen 14 bent of geen ruiterbrevet hebt ! Als je maar genoeg kan rijden om je paard in de hand te houden! )

Ik kan je ook wel aanraden om niet alleen op de openbare weg te gaan (of naar het bos) ! Je weet nooit dat er iets gebeurt ! (Iemand bij mij op stal was alleen gaan wandelen en is van zijn paard gevallen en het paard was alleen weg. Gelukkig heeft iemand een beetje verder het paard gezien en naar de manegehouder gebeld !)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:00

Appeltje_ schreef:
Om alleen op de openbare weg te mogen moet je 14 jaar zijn of een ruiterbrevet A bezitten. Je moet ook je paard in de hand kunnen houden (Wat mij logisch lijkt als je op de openbare weg gaat !).
Ik weet niet of je bos openbaar of privé terein is maar als je voldoende kunt rijden en als je je paard in iedere situatie de baas kan, kan dit geen probleem zijn om alleen naar het bos te gaan.
(Al die regels zijn er gewoon voor je eigen veiligheid ! Precies of ze je van je paard gaan halen omdat je nog geen 14 bent of geen ruiterbrevet hebt ! Als je maar genoeg kan rijden om je paard in de hand te houden! )

Ik kan je ook wel aanraden om niet alleen op de openbare weg te gaan (of naar het bos) ! Je weet nooit dat er iets gebeurt ! (Iemand bij mij op stal was alleen gaan wandelen en is van zijn paard gevallen en het paard was alleen weg. Gelukkig heeft iemand een beetje verder het paard gezien en naar de manegehouder gebeld !)

Maar TS is Nederlandse!!
Evenals in een ander topic waarin een Belgische persoon vraagt naar de regels en vervolgens een berg Nederlandse onzin over zich heenkrijgt, zou ik je hier willen vragen geen verwarring te zaaien door een Nederlandse TS te vermoeien met Belgische wetgeving.

Het punt is dat over dit onderwerp in België duidelijke wetgeving bestaat en er in NL NIETS is geregeld!

Appeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:10

ikke schreef:
Appeltje_ schreef:

Maar TS is Nederlandse!!
Evenals in een ander topic waarin een Belgische persoon vraagt naar de regels en vervolgens een berg Nederlandse onzin over zich heenkrijgt, zou ik je hier willen vragen geen verwarring te zaaien door een Nederlandse TS te vermoeien met Belgische wetgeving.

Het punt is dat over dit onderwerp in België duidelijke wetgeving bestaat en er in NL NIETS is geregeld!

Sorry ! :o Ik had in het profiel van Demo_love gekeken maar er stond/staat niet waar ze woont.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:13

Appeltje_ schreef:
Sorry ! :o Ik had in het profiel van Demo_love gekeken maar er stond/staat niet waar ze woont.

Nee, dat klopt, maar uit het taalgebruik was het voor mij wel duidelijk.
Sorry, ik heb jaren vlakbij de Belgische grens gewoond, kwam met grote regelmaat in België en ben dus goed bekend met het, iets afwijkende, taalgebruik.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 15:21

ikke schreef:
Appeltje_ schreef:

Nee, dat klopt, maar uit het taalgebruik was het voor mij wel duidelijk.
Sorry, ik heb jaren vlakbij de Belgische grens gewoond, kwam met grote regelmaat in België en ben dus goed bekend met het, iets afwijkende, taalgebruik.

Je hebt helemaal gelijk! :D Ik woon idd in Nederland, Overijssel :P
Bedankt voor de reacties!