Elke keer als ik aan het rijden ben schrikt ze weg, meestal van plotselinge dingen, rent het paard naast haar weg, dan wil zij dat ook doen. Rijden we langs een boompje en het begint te waaien schrikt ze. Alles wat veranderd is is eng. In tegendeel alleen op concour is ze braaf... Het is gewoon heel vervelend rijden, meestal doe ik gewoon als of er niets aan de hand is, soms is het zo erg dat ik gewoon echt stelling naar binnen moet houden. Wat kan ik hier nu aan doen?
Op bokt zie je een paar topics over schriktraining met foto's erbij, als je even zoekt vind je wel wat, denk ik!
nicolailover
Geplaatst: 18-07-09 12:18
ik heb er ook zo een ik heb heb hem in de wei gezet toen in de wei allemaal spullen gezet zoals: paraplus, zeil ,balonnen aan een lint en nog meer van dat soort dingen. eerst begon hij als een gek te rennen. toen hij rustig was heb ik hem gepakt en langs de opstakels geleid en als hij het rustig deed kreeg hij een beloning. dit doe ik nou eens in de zoveel weken en het helpt erg goed. maar denk niet dat je er binnen een uurtje van af bent. ga door tot hij rustig word dan mag je pas alles opuimen
zorro
Geplaatst: 18-07-09 12:23
Mijn paard is nadat mijn beste vriendin hem goed heeft beleerd niet meer zo schrikkerig als eerst, bij ons kwam het voor een groot gedeelte omdat hij niet begreep wat ik bedoelde, en andersom. Ik zelf heb nog wel wat schrik, ben altijd voorbereid en dat zorgt er ook voor dat hij op veel meer dingen reageert. Het blijft een piepert op bepaalde punten, maar voor een gedeelte ligt het ook aan mij.
Ik ga zelf wel een schriktraining doen, ik denk bij het balingehof. Ga het dus niet zelf doen, ik wil echt begeleiding erbij, zodat ik hulp heb als het niet goed gaat. Ik denk dat dit voor ons beide heel goed is, voor mijn zelfvertrouwen en voor mijn paard om aan meer dingen te wennen.